Skip to main content

Interviu. Tiberiu Dăneţiu, Auchan Retail Media: Peste 1000 de ecrane în zeci de magazine. Care sunt avantajele pentru brandurile care îşi fac reclamă (Proiect special)

 
Interviu. Tiberiu Dăneţiu, Auchan Retail Media: Peste 1000 de ecrane în zeci de magazine. Care sunt avantajele pentru brandurile care îşi fac reclamă (Proiect special)

INTERVIU. Ce înseamnă sistemul de publicitate Auchan Retail Media? Ce avantaje sunt pentru brandurile care îşi fac reclamă? De ce să aleagă acest tip de comunicare?

Publicitate

În primul rînd, pe scurt, ce cuprinde?

Pe scurt, o mie de ecrane în 50 de magazine, radio instore, ecrane digitale la rafturi, soluţii inovatoare precum roboţi, promotori digitali sau POSM-uri convenţionale (porţi, cărucioare, afişaj la raft etc.).

Toate acestea, alături de publicitatea digitală on-site – search, sponsored products, banners şi cea prin CRM (newsletters, sms, push notifications) asigură o expunere 360 pentru clienţi. Sunt peste 200 de companii care au intrat deja pe Auchan Retail Media.

Totate detaliile, în interviul de mai jos, cu Tiberiu Dăneţiu, Director Corporate Affairs & Retail Media Auchan România. Despre piaţă, tendinţe, servicii şi diferenţiere în retail media.

O sinteză?

Auchan Retail Media înseamnă comunicare pentru branduri, ţintită, bazată pe date primare şi comportamente reale şi precise ale cumpărătorilor. Înseamnă un ecosistem complet 360 de medii de comunicare, măsurarea performanţei şi, în mod particular, conversie în vînzări şi creşteri double digit în fiecare an la nivel mondial. Pe scurt, înseamnă data + precision marketing + 360 media + comerţ.

Interviu - Proiect Special susţinut de Auchan.

Cum s-a dezvoltat piaţa de retail media în România şi, în mod particular, în Auchan?

Tiberiu Dăneţiu: Industria de retail media este considerată drept al treilea val major în publicitate, cea mai eficientă din istorie, bazată pe data insights şi comportamente reale de cumpărare, realizată într-un context relevant, de-a lungul shopper journey.

Faptul că piaţa de retail media locală se află într-o continuă creştere în ultimii ani, în concordanţă cu tendinţele globale, ma bucură nespus, deoarece suntem pionieri pe plan local, Auchan fiind primul retailer care a pus bazele retail media în România.

Am avut primele iniţiative coordonate de retail media, echipând pentru prima dată un magazin cu ecrane digitale conectate în 2017, o inovaţie revoluţionară pe piaţa de comerţ local, lansând ulterior, în 2021, prima regie de retail media, Auchan Retail Media &Data Insights.

Ce integrează ecosistemul Auchan Retail Media?

Tiberiu Dăneţiu: Punem la dispoziţia mărcilor un ecosistem 360 format din canale media, fizice şi digitale, într-o abordare omnicanal.

Cu ajutorul acestuia, brandurile pot comunica cu publicul lor ţintă de o manieră mult mai eficientă, atât pe termen scurt, pentru activarea vânzărilor, dar şi pe termen lung pentru construirea imaginii, la care se adaugă şi o serie de servicii de data insights legate de cumpărători, vânzări etc.

Avem, în prezent, peste 200 de companii care folosesc serviciile noastre, din aproape toate industriile.

Brandurile pot opta pentru campanii integrate care cuprind total sau selectiv instore retail media prin ecrane TV conectate - avem aproximativ 1.000 de ecrane TV în 50 de magazine, radio instore, ecrane digitale la rafturi, soluţii inovatoare precum roboţi, promotori digitali sau POSM-uri convenţionale (porţi, cărucioare, afişaj la raft etc.), alături de publicitatea digitală on-site – search, sponsored products, banners şi cea prin CRM (newsletters, sms, push notifications) şi pot chiar să extindă campania off-site în afara ecosistemului Auchan, pe reţelele sociale.

În plus, echipele Auchan Retail Media & Data Insights acordă întregul suport şi training pentru analiza datelor, crearea şi implementarea campaniilor, măsurarea rezultatelor, totul pentru o comunicare de succes, cu ROAS şi ROI net superioare altor medii de comunicare. 

Care sunt principalele beneficii ale Auchan Retail Media?

Tiberiu Dăneţiu: Principalele avantaje pe care Auchan Retail Media le oferă brandurilor:

• Un ecosistem complet şi integrat: data insights + canale publicitare în magazin, on-site, off-site
• Creşterea vizibilităţii mărcii şi promovarea produselor într-un context de cumpărături relevant
• Acces direct la cumpărători cu intenţie ridicată de cumpărare
• Targetare precisă cu date first-party
• ROAS (return on ad spend) şi ROI ridicate şi indicatori de măsurare a performanţei
• Oportunităţi de cross-promotion şi creşterea valorii coşului de cumpărături
• Suport, formare şi implementare pentru advertiseri - branduri sau agenţii

O altă componentă esenţială a ecosistemului Auchan Retail Media este cea de Data Insights, prin care mărcile beneficiază de creşterea vânzărilor şi pot face investiţii mult mai eficiente în publicitate, pentru că datele le facilitează cunoaşterea mult mai amănunţită a profilului cumpărătorilor lor, comportamentului lor de consum şi a fidelităţii, ceea ce le permite să îşi pregăteasca mult mai ţinţit comunicarea şi relaţionarea cu ei.

Folosim puterea Data Insights prin volume imense de date primare de cumpărare anonimizate, la nivel individual, care sunt agregate şi analizate pentru a înţelege comportamentele de cumpărare şi de consum, preferinţele cumpărătorilor, previziuni pentru comportamente viitoare în baza Data Intelligence şi AI, fidelitatea faţă de marcă şi cum evoluează, eficienţa acţiunilor de activare etc.

Peste 50% din vânzările zilnice din magazinele noastre sunt realizate prin cardul de fidelitate MyCLUB Auchan, ceea ce ne oferă posibilitatea să înţelegem foarte bine şi foarte precis ce vor clienţii noştri, şi ne permite să fim şi mult mai utili brandurilor în acţiunea lor de a ajunge în mod specific, prin comunicare şi activare, la cumpărătorii lor din diferite segmente.

Cum arată planurile de viitor?

Tiberiu Dăneţiu: Lucrăm activ la standardizarea noii verticale a industriei de publicitate şi integrarea acestor ecosisteme de comunicare şi activare de către advertiseri, branduri şi agenţii de media. De altfel, perspectivele sunt foarte încurajatoare, atât dacă ne uităm, prin comparaţie, către Europa şi întreaga lume, dar şi dacă privim ritmul parteneriatelor şi volumele care încep sa fie investite de către branduri în ecosistemul nostru.

Continuăm să dezvoltăm şi să inovăm şi de acum înainte ecosistemul de retail media, inclusiv prin extinderea capacităţilor de publicitate digitală, integrarea soluţiilor de publicitate programatică, cu focus pe personalizare, dar şi integrarea AI, astfel încât să ne consolidăm leadership-ul construit până acum. 

Echipa Auchan Retail Media


 

Autor: Redacţia contactpaginademedia.ro
viewscnt

sus