Skip to main content

VIDEO. Andreea Esca a ajuns cu revista la 30 de numere. Este o afacere? "Ideea este că nu suntem în pierdere, ceea ce e singurul lucru important pentru mine"

 
VIDEO. Andreea Esca a ajuns cu revista la 30 de numere. Este o afacere? "Ideea este că nu suntem în pierdere, ceea ce e singurul lucru important pentru mine"

VIDEO. Andreea Esca a lansat ediţia de primăvara a revistei A list Magazine. Distribuită gratuit, revista coordonată de Andreea Esca a ajuns la ediţia cu numărul 30, iar pe copertă se află creatoarea de conţinut Alina Ceuşan (care a fost gazda show-ului Love Island de la Pro TV).

Publicitate

Ce spune la 30 de numere? Este sau nu este o afacere?

Andreea Esca, pentru Paginademedia.ro: 

"Da, este o afacere. Cred că e foarte important să privim totul ca un tot, adică nu poţi să le desparţi, nu poţi să pui revista într-o parte, site-ul într-o parte, evenimentele într-o parte şi să te gândeşti dacă fiecare în parte reprezintă o afacere, dar împreună consider că este un business. Este un business bun.

Ideea este că nu suntem în pierdere, ceea ce e singurul lucru important pentru mine. În rest, important e să fie frumos şi să fac ceva care îmi place."

După 30 de numere, spune Andreea Esca, tirajul se menţine la zece mii de exemplare.

Despre începuturi?

Andreea Esca: "Eu până şi asta am făcut-o tot pentru că mi-a plăcut şi pentru că am vrut să iasă ceva frumos, fără să pun niciun fel de cifră pe hârtie şi să fac vreun business".

„Întotdeauna când mă apuc de ceva mă gândesc că va dura la infinit. N-am început nimic în viaţă cu ideea că o să fie ceva pentru moment (...).

Pur şi simplu mă apuc de ele şi le fac, gândindu-mă că le voi face bine o lungă perioadă de vreme”, spus Andreea Esca pentru Paginademedia.

Planuri?

Andreea Esca a mai povestit în interviul Paginademedia că va continua să organizeze croaziere de lux, un proiect început anul trecut. Jurnalista a iniţiat acest proiect de travel, pentru fanii comunităţii create în jurul revistei pe care o coordonează, A list Magazine.

„Acest proiect de travel pe care l-am început anul trecut îl vom continua în această toamnă cu un alt proiect de travel. Încă nu pot să vă dau toate detaliile, dar va fi un alt proiect de travel, sper eu, la fel de frumos”.

VIDEO. Andreea Esca a ajuns cu revista A'list Magazine la numărul 30:

Paginademedia.ro: Cum arată numărul 30 faţă de primul număr?

Andreea Esca: Cred că am prins mai mult curaj să experimentăm tot felul de lucruri şi se vede şi în grafică, şi în subiectele abordate, şi în felul în care arată totul.

Dar altfel am păstrat aceleaşi idei, să existe conţinut interesant, să fie pictorialele cât mai plăcute ochiului, să fie lucruri care să intereseze atât o femeie de 20, cât şi o femeie de 60 de ani şi să venim mereu cu ceva nou.

Paginademedia.ro: Când ai lansat primul număr, te-ai gândit că o să ajungi la numărul....?

Andreea Esca: Da. Întotdeauna când mă apuc de ceva mă gândesc că va dura la infinit. N-am început nimic în viaţă cu ideea că o să fie ceva pentru moment.

Nu m-am gândit cum o să fie peste 20 de numere, pentru că şi asta cred că e pur şi simplu ceva ce mă caracterizează. Fac lucrurile aşa cum vin când vin, fără să mă gândesc ca o să dureze atât cum o să fie, cum n-o să fie.

Pur şi simplu mă apuc de ele şi le fac, gândindu-mă că le voi face bine o lungă perioadă de vreme.

Paginademedia.ro: Este şi o afacere?

Andreea Esca: Da, este o afacere. Cred că e foarte important să privim totul ca un tot, adică nu poţi să le desparţi, nu poţi să pui revista într-o parte, site-ul într-o parte, evenimentele într-o parte şi să te gândeşti dacă fiecare în parte reprezintă o afacere, dar împreună consider că este un business. Este un business bun.

Paginademedia.ro: Cam cât este faţă de cât ziceai tu la început că o să fie?

Andreea Esca: Uite la întrebările astea chiar nu sunt în stare să-ţi răspund, dar ai putea să-i întrebi pe oamenii care se ocupă de cifre.

Eu până şi asta am făcut-o tot pentru că mi-a plăcut şi că am vrut să iasă ceva frumos, fără să pun niciun fel de cifră pe hârtie şi să fac vreun business, dar bănuiesc că oamenii care s-au ocupat de asta ar şti să-ţi răspundă la întrebare.

Ideea este că nu suntem în pierdere, ceea ce e singurul lucru important pentru mine. În rest, important e să fie frumos şi să fac ceva care îmi place.

Andreea Esca: Cu câţi oameni ai început, câţi oameni ai acum?

Andreea Esca: Să ştii că suntem cam tot aceiaşi oameni. Suntem câţiva, adică în redacţie suntem vreo şapte oameni, maxim. Lucrăm foarte mult cu colaboratori şi aceştia sunt câţiva care au rămas de la bun început, alţii pe care îi mai luăm pe parcurs pentru anumite subiecte.

Adică, de exemplu, acum avem o doamnă care este istoric şi care ne-a scris special despre povestea olimpiadei, pentru că e anul olimpiadei. Cu Andru, de exemplu, lucrăm de foarte multă vreme. Mi-a fost coleg la Mediafax şi îmi este şi în Pro TV.

El scrie multe articole despre sport şi a scris despre olimpicii României, dar am apelat la această doamnă care e istoric şi care ştie să ne vorbească despre olimpiadă. Adică avem oameni şi pe care îi folosim pentru un subiect anume.

Paginademedia.ro: Care sunt planurile? Poate o altă frecvenţă de apariţie, poate alte produse?

Andreea Esca: Nu ne-am gândit la o altă frecvenţă, cred că este foarte bună, având în vedere că este o revistă gratuită. Trebuie să existe această pauză între numere în care să putem să fim în stare să găsim suficiente fonduri pentru a o edita, ea fiind o revistă glosy, un format foarte mare.

Costă foarte mult tiparul, deci trebuie să existe o perioadă în care să poţi aduna bani, să poţi să o printezi la o asemenea calitate.

Produse noi au apărut pentru că există acest proiect de travel pe care l-am început anul trecut, după cum bine ştii, cu croaziera şi pe care îl vom continua în această toamnă cu un alt proiect de travel. Încă nu pot să vă dau toate detaliile, dar va fi un alt proiect de travel, sper eu, la fel de frumos.

Paginademedia.ro: Tot în afară?

Andreea Esca: Cred că tot în afara ţării. da. Şi în rest nu ştiu ce să spun că aducem nou, cam asta e.

Continuăm cu nişte târguri care merg foarte bine şi n-avem de ce să le oprim, pentru că mulţi oameni caută să cumpere produse ale designerilor români la jumătate de preţ.

Am avut acum acest mare proiect pe care îl ştii, cu tramvaiul Te iubesc, în care am pictat un tramvai care s-a plimbat prin Bucureşti şi care sperăm că a adus puţină bucurie, veselie, culoare în acest oraş. Deci tot timpul apar aşa lucruri noi.

Paginademedia.ro: Ştii că te te întreb de fiecare dată, dar te mai întreb şi acum. Numărul 30 în câte exemplare s-a tipărit?

Andreea Esca: Sunt tot în jur de 10.000 de exemplare. Le putem găsi la tot felul de blocuri, cum ar fi cafenele, săli de sport, restaurante, clinici, magazine. Dăm toată lista pe site-ul alistmagazine.ro.

Paginademedia.ro: Cum ar fi fost A list by Andreea Esca dacă ar fi fost A list by altcineva?

Andreea Esca: Probabil că ar fi fost altfel, pentru că eu cred că fiecare om îşi pune amprenta personală pe ceea ce face şi probabil că şi această revistă are cumva ceva din spiritul meu, aşa că ar avea ceva din spiritul acelei persoane cu siguranţă.

 

Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro
viewscnt

sus