VIDEO. Companie cu influenceri. Selly (Andrei Şelaru), Bie (Bianca Adam), Alex Cozma (Atenţie, Cad Mere) şi Maria Zvânca sunt câţiva dintre influencerii care fac parte dintr-o campanie ce are ca scop combaterea dezinformării. Campania se numeşte Is this trUE şi este organizată de reprezentanţa Comisiei Europene în România.
În ce constă campania?
Campania constă în publicarea unei serii de materiale video realizate de influenceri cunoscuţi. Până acum au fost publicate clipuri cu Alex Cozma (Atenţie, Cad Mere), Bianca Adam şi Selly.
Aceste materiale au fost promovate de către creatorii de conţinut pe diverse platforme ca Facebook, Instagram şi YouTube.
Unde pot fi văzute materialele cu influenceri?
Campania a început în martie şi va continua până în iunie 2024, iar materialele pot fi vizionate pe conturile de social media ale influencerilor şi ale Reprezentanţei Comisiei Europene în România, precum şi pe platforma trUE, care a fost lansată în octombrie anul trecut.
„Scopul campaniei este de a creşte gradul de conştientizare al cetăţenilor cu privire la dezinformare, având în vedere anul electoral 2024 şi contextul internaţional marcat de războiul Rusiei împotriva Ucrainei”, transmit reprezentanţii.
Ce spun creatorii de conţinut în materialele video?
În primul material, creatorul de conţinut Alex Cozma (Atenţie, Cad Mere) explică ce este dezinformarea, cum se poate evita răspândirea ei şi care este diferenţa între patriotism şi naţionalism.
VIDEO. Alex Cozma (Atenţie, Cad Mere)
Într-un alt produs video, Bianca Adam - Bie povesteşte despre cum să nu te laşi păcălit de dezinformare.
VIDEO. Bianca Adam
Într-un clip publicat recent pe Instagram, Selly vorbeşte despre fake-news.
Printre influencerii care vor publica astfel se clipuri se numără Mircea Bravo (Mircea Popa) şi 3chestii.
Mara Roman, şefa interimară a Reprezentanţei Comisiei Europene în România:
„Dezinformarea este un fenomen în creştere care erodează încrederea în sistemul democratic. Este important să conştientizăm acest risc în fiecare zi şi în special în timpul perioadelor electorale. Ne propunem să sprijinim publicul, oferind câteva instrumente de identificare şi combatere a dezinformării.
În acest scop, am colaborat cu influenceri, care ajung la un public mai larg şi explică, în termeni simpli, informaţii complexe. Reprezentanţa Comisiei Europene găzduieşte pe site-ul său platforma trUE care demontează argumentat o serie de falsuri care circulă tot mai frecvent cu privire la Uniunea Europeană.
Aşa cum verificăm eticheta produselor la raft sau prospectul la medicamente, este esenţial să verificăm din surse oficiale informaţiile din spaţiul public într-un context în care circulă numeroase teme şi mesaje false despre Uniunea Europeană”.
Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro