Skip to main content

Campanie inedită la muzeul Antipa. Cititorii, „specie pe cale de dispariţie”, au ajuns exponate de muzeu

 
Sursa foto: Nemira
Sursa foto: Nemira

Muzeul Antipa a fost în weekend gazda unei campanii inedite. Mai multe statui vii, cititori de cărţi, au avut propriul spaţiu alături de alte specii dispărut sau pe cale de dispariţie din muzeu.  

Publicitate

Despre ce a fost vorba? 

O campanie originală semnată de Saatchi & Saatchi + The Geeks pentru editura Nemira, menită să atragă atenţia asupra dispariţiei cititorilor. 

„E suficientă o scurtă plimbare cu metroul sau prin parc ca să îţi dai seama că telefoanele au luat locul cărţilor. Să vezi un om cu o carte în mână este o raritate, din păcate”, au povestit creatorii campaniei pentru Paginademedia.ro. 

În weekendul 27-28 iulie, alături de cele două milioane de exemplare afişate în Muzeul “Grigore Antipa”, şi-au făcut apariţia patru exponate vii de cititori. 

Mai exact: „Cititorul de ficţiune română”, „Cititorul de eseuri”, „Cititorul de SF / Fantasy” şi „Cititorul de ficţiune străină”.

Exponatele au fost dispuse prin tot muzeul iar fiecare exponat a fost însoţit de o descriere cu caracteristicile speciei respective şi un cod QR care ducea oamenii pe site-ul dedicat campaniei.

„Oamenii s-au oprit, au stat, unii chiar au luat cărţi şi au răsfoit. Dar cel mai important este că au început să îşi pună problema “De ce nu mai văd în jurul meu oameni citind?” sau “De ce nu mai citesc eu?”, spun creatorii campaniei. 

Proiectul a fost semnat de Cristiana Petre, senior copywriter al agenţiei, şi Robert Şopârlache, senior art director. 

Cristiana Petre a detaliat pentru Paginademedia.ro munca din spatele acestei campanii. 

De la ce a pornit totul: 

„Anul acesta ne luptăm cu cea mai puternică formă actuală de divertisment. Lumea digitală şi tot ce ţine de ea, de la canalele de socializare la conţinutul de scurtă durată şi limbajul prin emoticoane. E suficientă o scurtă plimbare cu metroul sau prin parc ca să îţi dai seama că telefoanele au luat locul cărţilor.

Să vezi un om cu o carte în mână este o raritate, din păcate. De aici am pornit ideea, pentru că şi noi ne simţim deseori, ca cititori, “pe cale de dispariţie”, ne-a eplicat Cristina Petre

Astfel a venit ideea cititorului ca „specie pe cale de dispariţie”. 

„Mesajul principal şi ideea creativă este această comparaţie clară în care cititorii au ajuns chiar o specie pe cale de dispariţie şi trebuie trataţi ca atare. Trebuie să îi expunem, să îi găsim, să îi adunăm şi mai ales să îi protejăm.

Iar primul pas în acest demers a fost expoziţia temporară „Cititorul – O nouă specie pe cale de dispariţie” de la Muzeul Naţional de Istorie Naturală “Grigore Antipa”.

Credem că a fost un pic şocant să vezi ca exponate oameni citind, printre atâtea specii dispărute din muzeu.”, mărturiseşte Cristiana Petre. 

Cum au reacţionat vizitatorii muzeului? Cristiana Petre ne explică:

„Am urmărit o doamnă, care venise cu nepoata de vreo 6-7 ani la muzeu şi a stat puţin să citească, în timp ce fetiţa mângâia o zebră de pluş, după care a chemat-o brusc, spunându-i “Vino aici să vezi ce se întâmplă dacă nu citim”.

Iar în alt moment am surprins un copilaş de vreo 4 ani care s-a pus efectiv lângă un cititor şi a început să răsfoiască o carte. Dacă am fi transformat această scenă într-un tablou, probabil s-ar fi numit “Puterea exemplului”. Putem spunce că am avut parte de o reacţie pozitivă de la toţi vizitatorii, scriitorii şi de la întreaga comunitate de cititori Nemira.

Campania continuă şi după evenimentul de la Muzeul Antipa. Pe site-ul Nemira, oricine poate să contribuie la protejarea speciilor de cititori, poate explora Harta Rezervaţiilor de Cititori şi semnala locurile unde cititorii încă îşi găsesc refugiul.

„Ne propunem ca la finalul iniţiativei, să marcăm cele mai populate locuri ca Rezervaţii Naturale de Cititori, în care aceştia pot beneficia permanent de oferte la cărţi”, au mai spus creatorii campaniei. 

Echipele care au lucrat la campanie

Saatchi Creative Hub
Bogdan Costin – Creative director
Laura Belc – Creative Director
Cristiana Petre – Senior Copywriter
Robert Şopârlache – Senior Art Director
Robert Botezan – Junior Copywriter
Letiţia Alexe – Junior Art Director
Simona Zglimbea – Client Director

Nemira
Ana Androne – Director Executiv
Anda Robescu - PR Manager
Eli Bădică – Coordonatoarea imprintului  n’autor, Nemira
Iulia Andrei - Social Media specialist
Florian Ivănică – Social media specialist

Muzeul Antipa
Florentina Purdescu, Şef Birou Relaţii Publice, Marketing Cultural şi Programe Educaţionale
Ligia Bencheci, Muzeograf
Marina Bliderişanu, Muzeograf

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus