VIDEO. O campanie care a scos în afara legii testele de virginitate în România a fost premiată la festivalul internaţional de la Cannes, cea mai importantă competiţie a publicităţii. #denetestat a fost numele campaniei sociale care şi-a propus - şi a avut rezultat - să elimine testele de la INML, considerate "abuzive şi traumatizante".
Campania, realizată de agenţia DDB România a fost premiată la International Cannes Lions cu două trofee (un argint şi un bronz) şi a avut alte patru nominalizări.
Detalii, în continuare:
Stop "examenului cu două degete". Un clip dur despre un test "ca să vadă tata că sunt virgină"
În vara anului trecut, în preajma Bacalaureatului, agenţia de creaţie DDB România pornea o campanie împotriva "examenului cu două degete", teste de virginitate pe care Institutul Naţional de Medicină Legală le făcea la cerere (de multe ori la cererea părinţilor, de către taţi). Este un act de violenţă, o încălcare a drepturilor omului şi o formă de discriminare, spuneau atunci iniţiatorii. De altfel, OMS - Organizaţia Mondială a Sănătăţii a susţinut eliminarea acestor teste încă din 2018.
Campania a inclus mai multe vizualuri, dar şi un clip video dur, plus o petiţie care, într-o singură zi, strânsese 15.000 de semnături. La mai puţin de o lună de la lansare, INML a anunţat că nu va mai elibera certificate de virginitate la cerere. Testele au fost apoi scoase în afara legii, în urma unui ordin comun al Ministerului Sănătăţii şi Ministerului Justiţiei, publicat în mai 2023.
"Subiectul delicat, precum şi toate acţiunile de comunicare, sprijinite de numeroşi influenceri şi persoane publice din România, au generat un suport imens la nivel naţional şi internaţional", spune Roxana Niţă,, Executive Creative Director DDB România.
"Interzicerea acestor teste, precum şi rezultatele obţinute la Cannes Lions, reprezintă lucruri de care ne mândrim şi care au apărut în urma efortului nostru colectiv şi a implicării noastre emoţionale în această campanie", adaugă Roxana Niţă.
DDB România a făcut campania #denetestat pro bono, în parteneriat cu Reţeaua pentru Prevenirea şi Combaterea Violenţei Împotriva Femeilor. Campania socială a fost comunicată în parteneriat cu agenţiile DDB România (parte a The Group), ABIS Studio, Porter Novelli, Media Investment, cu sprijinul regizorului Iulia Rugină, actriţei Voica Oltean, compozitorului Mihai Dobre şi fotografului Adi Bulboacă.
VIDEO. #DeNetestat. Campanie pentru scoaterea testelor de virginitate în afara legii. Ce susţine OMS
VIDEO. Clipul campaniei #denetestat, care a dus la eliminarea testelor de virginitate
Argint, bronz şi patru nominalizări pentru DDB
Campania #denetestat a fost apreciată la cel mai important festival de publicitate. Agenţia de creaţie DDB România a luat două trofee la International Cannes Lions 2023, ediţia cu numărul 70: Argint la categoria "Social&Influencer" şi trofeul de Bronz la categoria PR.
Pe lângă cele două trofee, aceeaşi campanie a avut patru nominalizări la patru categorii ale festivalului de publicitate: Social&Influencer, PR, Health&Wellness şi Film.
Roxana Memetea, Managing Partner al DDB România:
“Câştigarea celor două trofee, în cadrul celui mai mare festival dedicat creativităţii, reprezintă o premieră pentru DDB România şi o certificare a faptului că realizăm campanii cu ecou global, care au în centrul lor teme delicate şi că reuşim să generăm schimbare în societatea în care trăim.
Obţinerea celor şase nominalizări şi includerea #DeNetestat în rândul finaliştilor acestui prestigios festival reprezintă eforturile unei echipe extinse – a unor oameni profesionişti, dedicaţi şi creativi.
Sunt mândră să fac parte din această echipă şi le mulţumesc tuturor colegilor mei pentru implicarea în acest proiect care a reuşit să elimine, din legislaţia autohtonă, acest construct social.”
Distinţiile de la Cannes nu sunt singurele pentru campania #denetestat. În ultimul an, a obţinut opt premii internaţionale, la festivalrui precum Eurobest, Cresta Awards, London International Awards, Effie Awards, D&AD Festival, The One Show.