Quizz-show-ul Câştigă România, un format românesc prezentat de Virgil Ianţu la TVR, trece graniţele.
Emisiunea de cultură generală este produsă sub numele „Gana a Tua Aldea!” ( în traducere: „Cucereşte-ţi oraşul!”). Formatul a fost creat de compania românească Zucchero Media, care produce pentru Pro TV emisiunile Visuri la cheie şi Şef sub acoperire.
Varianta spaniolă a emisiunii „Câştigă România” va fi difuzată din această toamnă la Television de Galicia din Spania.
Bogdan Nicolescu şi Marian Ene – managerii Zucchero Media au declarat:
„E o bucurie enormă că un format românesc a început să călătorească. Asta demonstrează că şi ţara noastră poate fi un exportator de conţinut, nu doar un importator. Avem mulţi oameni creativi care pot face oricând diferenţa.”
Virgil Ianţu – gazda emisiunii:
„Câştigă România!” („Win Your Country!”) a fost la început doar un vis care din credinţă sau poate şi din dorinţa de a aduce în prim-plan oameni cu adevărat valoroşi, a prins viaţă.
E o bucurie greu de explicat să întâlneşti oameni care îşi cunosc atât de bine ţara şi valorile ei. Formatul a devenit foarte rapid unul de referinţă, o emisiune care a devenit populară în mod organic. Sunt onorat ca după mai bine de 10 formate prezentate în 24 de ani de televiziune să fiu gazda concurenţilor şi publicului „Câştigă România!”.
Tim Crescenti – CEO Small World IFT, compania care vinde formatul la nivel internaţional:
„Viva Espana! Suntem încântaţi că “Win Your Country!” debutează în premieră în vestul Europei cu prima adaptare în Spania. Este un show de divertisment cu un mecanism foarte distractiv care poate fi jucat nu doar de concurenţi, dar şi de telespectatori. Cu peste 600 de episoade produse în ţara sa de debut – România, este un real succes.”
Despre „Câştigă România!”
Potrivit formatului emisiunii, trei concurenţi luptă în trei runde să câştige judeţ după judeţ pentru a dovedi cine îşi cunoaşte mai bine ţara.
S-au difuzat până acum 14 sezoane, la TVR, cu peste 600 de ediţii. Au fost peste 280 de câştigători de una sau mai multe ediţii şi şase câştigători ai marelui premiu – un autoturism.
S-au scris peste 25 de mii de întrebări din toate cele 41 de judeţe ale României.
Emisiunea a fost remarcată la nivel mondial încă de la debutul ei din 2017 şi a fost selecţionată la „Eurovision Creative Forum”, organizat de EBU (European Broadcasting Union). Un an mai târziu era selectată în finala „International Format Awards” organizat de publicaţia C21 la secţiunea “cel mai bun format game-show de studio”, într-o competiţie internaţională ce premiază cele mai bune formate de emisiuni.
Formatul „Câştigă România!” care poartă titlul internaţional “Win Your Country!” este momentan rezervat şi în ale ţări cum ar fi: SUA, Canada, Franţa şi India.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro