Salariile jurnaliştilor cu venituri medii şi mici de la Radio România au crescut cu 38% în ultimii doi ani, a anunţat Răzvan Ioan Dincă, preşedintele postului public de radio. Informaţia vine într-o reacţie publică a şefului Radio România, în care se detaliază inclusiv salariile.
Poziţia radioului public vine după ce în weekend jurnalistul Mihai Miclăuş de la Radio Cluj a protestat faţă de discrepanţele salariale între şefi şi redactori, în timpul unei conferinţe de presă susţinută de premier la Cluj. Jurnalistul a apărut purtând un tricou negru, pe care era afişat mesajul: „Salarii Radio: Şef - 23.000 de lei, redactor 3.500 de lei”, potrivit imaginilor publicate de site-ul cluj24.ro.
Acesta s-a şi îmbrâncit cu SPP-iştii care nu l-au lăsat să se apropie de Ciolacu şi să-şi prezinte doleanţele, perturbând începutul conferinţei de presă, relatează cluj24.ro.
”Este vorba de discrepanţele salariale din radio. În timp ce funcţiile de conducere în principal de la Bucureşti, dar şi de la studiourile regionale ajung până la 23.000 lei, pălmaşii, adică redactorii şi cei de la tehnic se duc mulţi acasă cu 3500 – 4000 eli şi le spun copiilor că n-au bani să le cumpere nimic.
Când li se cer şefilor majorări de salarii, au fost acum negocierile privind Contractul Colectiv de Muncă şi li s-a cerut şefilor o majorare de salariu, ei, la 23.000 de lei pe care îi încasează, ne spuneau că nu sunt bani, că bugetul nu permite nicio majorare salarială. În schimb, ei au în continuare aceleaşi salarii mari”, i-a spus explicat Miclăuş lui Marcel Ciolacu, citat de cluj24.ro.
Premierul i-a răspuns lui Miclăuş că situaţia a fost analizată, împreună cu audienţele, şi că fondurile au fost alocate în funcţie de performanţe. Marcel Ciolacu a adăugat că radioul public are rezultate bune, în timp ce TVR nu se prezintă la fel de bine, potrivit Apuseni.info.
Angajaţii cu studii superioare, salarii cuprinse între 5.800 şi 6.333 de lei
„De la începutul mandatului meu şi până în prezent, cu susţinerea deplină a Consiliului de Administraţie şi a conducerii executive, cărora le mulţumesc, am identificat soluţii atât pentru buna funcţionare a SRR, cât şi pentru reaşezări salariale, în principal pentru funcţiile de execuţie”, a fost replica şefului radioului care a precizat că creşterea salarială de care au beneficiat angajaţii cu venituri mici şi medii a fost de aproximativ 38%.
„Spre exemplu, în cazul reporterilor cu studii superioare majorarea salarială a fost de la 3.825 de lei (ianuarie 2022) la 5.850 (septembrie 2024). Pentru realizatori, creşterea a fost de la 4.310 (ianuarie 2022) la 6.377 (septembrie 2024). Acestor sume li se adaugă sporul de vechime (în medie de 20%) şi tichetele de masă”, spune şeful Radui Romania într-un punct de vedere.
Ce mai spune Răzvan Ioan Dincă în comunicat:
-
În absenţa unui nou Contract Colectiv de Muncă, împreună cu conducerea executivă am găsit soluţii legale pentru a păstra şi a acorda toate drepturile şi beneficiile angajaţilor noştri aflate în plată înainte de expirarea vechiului contract.
-
În toată această perioadă, am respectat principiul bunei gestiuni economice şi financiare, încadrarea în fondurile bugetare alocate, în conformitate cu prevederile legale care specifică insistent acest aspect.
-
Mai mult, precizez că SRR nu are niciun fel de restanţe şi a asigurat desfăşurarea în condiţii optime a activităţii, pe principiul bunei administrări a resurselor financiare disponibile.
-
În perspectiva rectificării bugetare, aşa cum v-am informat recent, am transmis Guvernului României solicitarea de a obţine fonduri suplimentare, astfel încât să putem asigura atât buna desfăşurare a activităţii SRR, cât şi posibile majorări salariale, ţinând cont de performanţele colective sau individuale ale angajaţilor noştri.
-
Declaraţiile făcute, sâmbătă, de premierul Marcel Ciolacu dovedesc că demersurile mele au avut succes în ceea ce priveşte solicitarea fondurilor suplimentare pentru acest an şi că autorităţile statului cunosc şi apreciază rezultatele Radio România. Aşteptăm şedinţa de Guvern pentru aprobarea şi formalizarea acestor demersuri.
-
An de an, conform studiilor de audienţă, Radio România se află în vârful clasamentului de audienţă naţională şi regională. În prezent, înregistrăm un market share total de aproape 25%.
-
În mediul digital, am făcut progrese semnificative. Echipa New Media, nou înfiinţată, a creat sau refăcut 16 site-uri, am lansat aplicaţia Radio România, sporind astfel performanţele online ale Radio România astfel încât, şi în acest mediu, Radio România să reprezinte un actor major în ţara noastră.
- Totodată, la acest moment, graţie posturilor Radio România Cultural şi Radio România Muzical, Teatrului Naţional Radiofonic, Orchestrelor şi Corurilor Radio cu cei peste 70.000 de spectatori din stagiunea 2023-2024, Editurii Casa Radio şi Târgurilor Gaudeamus (10 evenimente anual în toată ţara), Radio România reprezintă unul dintre cei mai importanţi creatori şi promotori autohtoni din domeniul cultural.