USR plăteşte sute de mii de euro pentru panourile cu Elena Lasconi, candidată la preşedinţie. Partidul a contractat 683 de feţe panouri publicitare pentru Lasconi, potrivit răspunsului oficial al partidului către Snoop. Suma totală plătită pentru producţia panourilor, montarea lor şi chirie este de 1,5 milioane de euro, a explicat USR.
Campania de promovare a început pe 24 iulie şi are ca termen final 8 noiembrie, când se intră în campania electorală şi panotajul este interzis. Cea mai mare parte din suma de 1,5 milioane de euro este pentru închiriere: 1,3 milioane de euro. Producţia a costat 104.995 de euro, iar 65.947 de euro au fost utilizaţi pentru decorarea panourilor. Banii provin din subvenţia partidului. Sunt bani publici, de la buget.
Comparativ, PNL a alocat 2 milioane de euro pentru panourile de promovare a cărţii lui Nicolae Ciucă în intervalul mai – iulie, iar suma contractuală până în noiembrie este de 4 milioane de euro.
La rândul său, AUR a comunicat către Snoop că a plătit 450.000 de euro pentru două luni de panotaj cu imaginea lui George Simion, şi va suplimenta cu 300.000 de euro pentru perioada rămasă până la campania pentru prezidenţiale, arată sursa citată.
Panotajul nu este însă ultima investiţie în campania prezidenţială a Elenei Lasconi. Proaspăta preşedintă a USR a solicitat colegilor să fie consiliată de un strateg din SUA.
Consultant american cu o experienţă de peste 30 de ani, Bob Wickers o va asista în campania prezidenţială pe Elena Lasconi, potrivit unui vot recent al conducerii USR, care a aprobat datele financiare ale înţelegerii.
Strategul de peste Ocean a mai făcut campanii în România în anii ‘90. Wickers a lucrat în ultimele decenii pentru Ion Iliescu, Boris Elţîn, Mitt Romney, dar şi alţi politicieni republicani din SUA.