Ce alţi clienţi nu se mai regăsesc în calupurile de pe România TV? Pe lângă Vodafone, Zalando şi Player, despre care Paginademedia.o a scris la începutul săptămânii, din pauzele de publicitate ale postului au mai dispărut câţiva clienţi de publicitate.
Potrivit informaţiilor Paginademedia, după 22 aprilie, mai sunt clienţi care şi-au continuat campaniile pe alte staţii TV, dar nu au mai avut difuzări şi pe România TV.
Patru mărci din pharma şi îngrijire personală nu au mai avut reclame pe România TV din 22 aprilie. Este vorba de Parodontax (pastă de dinţi) Sensodyne, Advil şi crema pentru proteze dentare Corega. Toate cele patru branduri sunt deţinute de compania GlaxoSmithKline.
Tot pe 22 aprilie (a fost data la care Victor Ciutacu a abordat a doua oară subiectul Iulia Marin) au fost şi ultimele difuzări de reclame pentru producătorul de mezeluri Caroli Foods şi pentru brandul de şerveţele de hârtie Pufina.
Un retailer a avut ultimele spoturi pe 21 aprilie (în prima seară a subiectuli Iulia Marin). Este vorba de reţeaua de magazine Penny.
Din informaţiile Paginademedia.ro, până pe 22 aprilie, pe România TV erau difuzate şi reclame la branduri precum Ariel, Fairy, Oral B, Lenor, Old Spice, Pantene şi Head & Shoulders. Toate aceste produse sunt în portofoliul Procter & Gamble, unul dintre cei mai mari advertiseri de pe piaţa românească.
Şi în cazul Procter & Gamble, ca şi în cazul celorlalte mărci menţionate în acest material, reclamele au continuat pe alte staţii de televiziune.
Până la ora publicării acestui material, Paginademedia.ro nu are o poziţie oficială legată de o eventuală legătură între abordarea cazului Iulia Marin la România TV şi oprirea campaniilor acestor branduri de la postul de ştiri (care poate face parte din strategia media a fiecărui brand. De altfel, şi în calupurile publicitate ale România TV sunt alte zeci de branduri cu publicitate).
Reamintim că, pe lângă aceşti clienţi, şi alţi advertiseri au dispărut din calupurile de publicitate ale canalului România TV. Este vorba de operatorul de telecomunicaţii Vodafone, dar şi de Zalando şi de Player.
Dispariţia acestor clienţi din publicitatea România TV vine într-o perioadă în care subiectul zilei ţine de avalanşa de reacţii după emisiunile lui Victor Ciutacu. După emisiunile lui Victor Ciutacu despre Iulia Marin, mii de semnatari, redacţii şi ONG-uri, dar şi Colegiul Medicilor, şi-au pus numele pe un apel care protestează împotriva discursului staţiei care "incită la ură şi discriminare faţă de persoanele cu probleme de sănătate mintală".
Din Apel:
"Ne adresăm următoarelor autorităţi publice, dar ne adresăm şi organizaţiilor din domeniul publicităţii, precum şi firmelor private care îşi derulează campanii publicitare pe postul de televiziune România TV", spune documentul.
"Pe aceste firme naţionale şi internaţionale, precum şi pe organizaţiile precum IAA şi RAC, care autoreglementează etica din publicitatea românească, le întrebăm: este prevăzută în codul dumneavoastră de responsabilitate socială asocierea cu posturi TV care incită la discriminare?"