Skip to main content

G4media şi-a schimbat menţiunea de la finalul articolelor. A dispărut propoziţia despre "bani de la partide". Radu Budeanu: "E o excepţie! Vom reveni". Ce spune proprietarul site-ului

 
G4media şi-a schimbat menţiunea de la finalul articolelor. A dispărut propoziţia despre "bani de la partide". Radu Budeanu: "E o excepţie! Vom reveni". Ce spune proprietarul site-ului

Schimbare în disclaimerul pe care G4media îl postează la sfârşitul fiecărui articol în legătură cu politica de finanţare a publicaţiei.

Publicitate

În noua variantă, a dispărut menţiunea legată de "banii de la partide". Au rămas referirile la respingerea fondurilor guvernamentale şi a publicităţii de la jocurile de noroc.

Schimbarea disclaimerului vine în contextul în care G4media găzduieşte, în prezent, publicitate pentru candidaţi la Primăria Capitalei (Daniel Băluţă, Ciprian Ciucu), deşi în mod oficial, campania începe pe 22 noiembrie (nu e singura publicaţie care face asta, se întâmplă la fel pe Hotnews, Adevărul sau Gândul).

Reamintim că G4Media a fost cumpărată în vara acestui an de grupul lui Radu Budeanu (Gândul, CanCan, Mediafax) de la cei doi fondatori, jurnaliştii Dan Tăpălagă şi Cristian Pantasi.

Contactat de Paginademedia.ro, Radu Budeanu a declarat că este vorba de "o excepţie", că acceptă doar publicitate "de la partidele non-extremiste" şi că după campanie "va fi afişat ca înainte." 

"Nu există absolut nici o interferenţă cu politica editorială a G4Media", a ţinut să precizeze pentru Paginademedia.ro Radu Budeanu.

Detalii, în continuare:

Cum suna disclaimer-ul G4media până de curând?

La finalul fiecărui articol se menţiona că:

"G4Media nu a cerut şi nu a primit niciodată fonduri guvernamentale direct sau sub forma unor campanii de informare. Acesta este un ajutor mascat care distorsionează piaţa media şi este inacceptabil".

"De asemenea, G4Media nu acceptă bani de la partidele politice în afara campaniilor electorale. Publicitatea electorală marcată ca atare este normală în perioada alegerilor."

În noua formulă, propoziţiile legate de partidele politice au dispărut din disclaimerul de pe g4media (menţiunile legate de fondurile guvernamentale sau banii de la jocuri de noroc au rămas).

Pe site sunt prezenţi cu reclame (bannere), dar şi cu advertoriale, candidaţi precum Daniel Băluţă (PSD) şi Ciprian Ciucu (PNL) deşi, oficial, campania electorală pentru Capitală nu a început.

Într-unul dintre advertorialele pentru Daniel Băluţă era inclus şi un "Sondaj G4media", cu antetul: „Daniel Băluţă, candidat la Primăria Capitalei din partea PSD, vrea să afle care sunt priorităţile bucureştenilor. Răspunde la chestionar...”

Contactat de Paginademedia.ro, Dan Tăpălagă a spus că titlul de "Sondaj G4Media" a fost o eroare, astfel că a fost modificat în „Sondaj".

Legat de celalte întrebări Paginademedia.ro (pe care le veţi vedea mai jos), Dan Tăpălagă a menţionat că "pentru orice detalii despre politica comercială, luaţi legatura cu noul proprietar".

În ultima săptămână, pe g4Media au fost publicate 14 materiale marcate ca Publicitate pentru Danielă Băluţă şi două pentru Ciprian Ciucu, dar şi bannere publicitare.

Din titlurile materialelor publicitare:

  • Daniel Băluţă şochează, la Prima TV: Eu sunt singurul candidat antisistem
  • Cine este Daniel Băluţă, ce proiecte a realizat şi ce va face ca primar general al Capitalei
  • Daniel Băluţă: Împreună cu Nicuşor Dan am învins sistemul
  • Daniel Băluţă: Să punem capăt demagogiei şi politicianismului ieftin.
  • Ce spune Daniel Băluţă despre Ciprian Ciucu şi Cătălin Drulă

Întrebările Paginademedia.ro:

1. De ce aţi renunţat la această bucată de disclamer? Până acum g4media nu a luat bani de la partide în afara perioadelor electorale.

2. În vechiul disclaimer, g4 spuma că "publicitate electorală marcată ca atare e normală în perioada alegerilor". Dacă e anormală în afara lor, de ce acum aţi acceptat?

3. Cine a luat decizia de acceptare a de campanie electorală în afara campaniei electorale?

Radu Budeanu: „Cu titlu excepţional, am decis să acceptăm publicitate"

Contactat de Paginademedia.ro, Radu Budeanu spune că este vorba de o situaţie „excepţională" şi că Disclaimerul va reveni, după campanie, la formula iniţială.

Totodată, a menţionat că "toate materialele publicitare sunt marcate ca Publicitate" şi că "nu există absolut nici o interfenţă cu politica editorială a G4Media"

Radu Budeanu, pentru Paginademedia.ro:

„Faptul că e o campanie electorală scurtată de Guvern în mod excepţional la două săptămâni în loc de patru săptămâni face ca unul dintre obiectivele presei, acela de a-i informa pe cetăţeni în legătură cu ofertele candidaţilor, să nu poată fi atins în mod eficient.

De aceea, cu titlu excepţional, am decis să acceptăm publicitate in perioada de pre-campanie de la partidele non-extremiste - în cele două săptămâni dinaintea campaniei electorale, deci în total patru săptămâni. Repet, este o excepţie, după care ne vom întoarce la cutuma autoimpusă de G4Media.

Esenţial de reţinut: toate materialele publicitare sunt marcate ca Publicitate şi nu există absolut nicio interferenţă cu politica editorială a G4Media.

Disclaimerul de care aţi intrebat va fi afişat din nou după terminarea campaniei, el referindu-se la publicitatea politică clasică dintre campanii, fonduri pe care G4Media nu le-a accesat şi nu le va accesa.

Decizia de acceptare a contractelor electorale a fost luată de managementul companiei, după o atentă analiză a concurenţei, a pieţei şi consider că este o decizie ancorată în realităţile economice de astăzi.

Companiile de media trăiesc din vânzarea de publicitate. Atâta vreme cât ea este marcată şi în limitele normalităţii, nu avem de ce să o refuzăm", a mai spus Radu Budeanu pentru Paginademedia.ro.

Vechiul disclaimer G4Media:

Noul disclaimer G4Media:

GALERIE FOTO. Publicitate politică electorală de pe site-ul G4Media:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

sus