Reclame înşelătoare blocate. Google a blocat în 2022 peste 5 miliarde de reclame înşelătoare. Compania a lansat public raportul anul Google Ads Safety Report 2022 privind siguranţa în publicitatea online. Ce spune raportul lansat de Google?
Compania anunţă lansarea unui nou instrument. Este vorba despre Centrul de transparenţă a anunţurilor, ce presupune o modalitate prin care utilizatorii pot verifica advertiserii:
"Este o arhivă în care utilizatorii pot căuta informaţii despre toţi advertiserii verificaţi de Google", spun cei de la companie.
Ce măsuri a luat Google pentru a preveni publicitatea înşelătoare?
- Google a eliminat peste 5,2 miliarde de reclame, în creştere cu 2 miliarde faţă de 2021
- A restricţionat alte reclame peste 4,3 miliarde
- A suspendat 6,7 milioane de conturi ale advertiserilor
- A blocat sau restricţionat rularea reclamelor pentru mai mult de 1,5 miliarde de pagini
- A luat măsuri mai ample în cazul a 143.000 de site-uri care nu respectau politicile companiei privind publicitatea online.
Cu ce instrumente a venit Google?
- Anul trecut Google a adăugat sau actualizat aproape 30 de politici pentru advertiseri şi publicaţii
- A fost extinsă protecţia pentru adolescenţi şi consolidate politicile pentru anunţurile electorale
- Tot în 2022, compania a lansat Centrul meu de anunţuri (prin care utilizatorii pot să-şi personalizeze experienţa publicitară şi să afle mai multe informaţii despre advertiseri şi reclamele pe care le văd online)
Mai mult control al reclamelor pentru utilizatori
Centrul de transparenţă a anunţurilor este un nou instrument de transparenţă al Google, o arhivă în care pot fi căutaţi toţi advertiserii verificaţi de pe toate platformele companiei, inclusiv Căutare, Afişare şi Videoclipuri.
"Acesta vine în completarea Centrului meu de anunţuri lansat de companie în octombrie 2022, prin care utilizatorii pot să controleze tipurile de reclame pe care le văd pe Google în Căutare, YouTube şi Discover, să vadă mai multe informaţii despre acestea şi să-şi personalizeze experienţa publicitară.
În primele trei luni de la lansare, Centrul meu de anunţuri a înregistrat peste 70 de milioane de vizite la la nivel global, iar utilizatorii şi-au ajustat preferinţele publicitare pentru mai mult de 20% dintre aceste vizite."
Blocarea conţinutului nociv şi combaterea dezinformării
- În 2022, Google a blocat difuzarea reclamelor în peste 300.000 de pagini ale publisherilor şi rularea a peste 24 de milioane de reclame care au încălcat aceste politici
- A blocat şi eliminat peste 51,2 milioane de reclame pentru conţinut neadecvat, inclusiv discurs instigator la ură, violenţă şi afirmaţii dăunătoare pentru sănătate
- Şi 20,6 milioane de reclame pentru produse sau servicii periculoase, cum ar fi arme şi explozivi
"În ultimii ani, Google a luat măsuri extinse pentru a combate dezinformarea şi afirmaţiile neverificate în ecosistemul său de publicitate. Acestea includ politicile Google împotriva afirmaţiilor dăunătoare asupra sănătăţii, afirmaţiile false ce subminează încrederea în procesul electoral şi afirmaţiile neverificate ce neagă consensul ştiinţific acceptat privind pericolul schimbărilor climatice", transmit cei de la Google.
Compania a blocat peste 2,6 milioane de anunţuri electorale ale advertiserilor care nu au finalizat procesul de verificare necesar.
"Google şi-a extins programul de verificare şi transparenţă pentru anunţurile electorale, inclusiv pentru cele din UE, pentru a le oferi utilizatorilor informaţii fiabile despre anunţurile electorale de pe platformele sale şi posibilitatea de a vedea cine a plătit pentru ele."
Ce poziţie a luat Google faţă de războiul din Ucraina?
Google a interzis reclamele care exploatează, neagă sau tolerează războiul. Google a blocat în 2022 peste 17 milioane de anunţuri legate de războiul din Ucraina, şi a eliminat anunţurile din peste 275 de site-uri media finanţate de stat prin platformele sale.
"Google şi-a întrerupt majoritatea activităţilor comerciale din Rusia pentru produsele sale, inclusiv afişarea reclamelor în această ţară, a reclamelor de la advertiserii din Rusia şi a monetizării reclamelor din mass-media ruseşti finanţate de stat pe platformele sale."
Siguranţa copiilor
"Una dintre priorităţile Google este să asigure siguranţa copiilor şi adolescenţilor din întreaga lume prin politicile sale. Astfel, compania are un istoric lung în care a blocat targetarea şi personalizarea anunţurilor pentru copiii mici, filtrând totodată anunţurile destinate persoanelor mature, precum conţinutul sexual explicit şi cele pentru jocuri de noroc, alcool şi medicamente.
Ulterior Google a extins protecţia şi la adolescenţi, iar în 2022a finalizat implemenntarea protecţiilor la nivel global pentru toţi utilizatorii sub 18 ani, prin care blochează intenţia de a targeta reclamele în funcţie de vârstă, sex sau interese şi împiedică difuzarea unor categorii de reclame sensibile.
În plus, Google nu permite reclamele care promovează lucruri precum aplicaţii de întâlniri, concursuri şi tombole şi produse de slăbit pentru persoanele sub 18 ani", mai adaugă cei de la Google.
Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro