Campaniile cu influenceri mari şi mici sunt în plină ascensiune. Iar anul acesta investiţiile în reclamele făcute de aceştia vor atrage un nou vârf.
Un studiu al agenţiei MOCAPP, fondată de Florin Grozea, estimează că piaţa de influencer marketing din România ajunge în 2024 la 100 de milioane de euro, o creştere de 300% în trei ani. 48.000 de infleunceri şi cel puţin 320.000 de postări publicitare în 2024, sunt cifrele relevate de studiul MOCAPP.
Creşterea vine în strânsă legătură cu un consum mai mare de reţele sociale. În acest an, mai mult de 93% dintre români petrec cel puţin o oră pe zi pe reţelele sociale, iar 21% dintre aceştia stau pe social media mai mult de 4 ore pe zi, arată studiul agenţiei MOCAPP, care se ocupă cu campaniile pentru influenceri.
MOCAPP a realizat un studiu detaliat al pieţei româneşti de Influencer Marketing în parteneriat cu HypeAuditor, companie americană de analiză în domeniu.
Au fost studiate 587.484 postări comerciale şi 47.973 creatori de conţinut din 27 de nişe.
Influencerii români au de cele mai multe ori o audienţă locală, formată exclusiv din consumatori din România, ceea ce îi face deosebit de eficienţi pentru campaniile de marketing ţintite, spun reprezentanţii agenţiei MOCAPP.
Pentru prima dată în România, avem o estimare a numărului de creatori de conţinut implicaţi în campanii publicitare: în iunie 2024 existau aproximativ 48.000 de influenceri români activi, fiecare având cel puţin o campanie plătită pe lună.
Cele mai multe campanii cu Influenceri sunt pe Instagram (unde Reels au un reach organic mediu de 85%, iar Caruselurile generează 36% din comentarii), dar TikTok vine puternic din urmă, mai ales datorită engagement-ului ridicat al acestei platforme.
În ceea ce priveşte brandurile, cele mai importante industrii care investesc în Influencer Marketing sunt Fashion & Retail / FMCG, Beauty & Make-up, Finance & Banking, şi Gadgets & Smartphones, arată studiul MOCAPP.
Rezultatele studiului arată că totalul bugetelor estimate din IM vor trece de €100 milioane în anul 2024, o creştere uriaşă comparativ cu anul 2020, când piaţa totală era estimată la €18-€23 milioane pe an.
La nivelul Uniunii Europene, ponderea bugetelor IM este de 4%-7% din bugetul total al pieţei de Digital Marketing, în timp ce în România este undeva între 22% şi 30%. Diferenţa vine din specificul cultural şi din noutatea acestei abordări în contextul publicităţii.
Florin Grozea, CEO MOCAPP
„În 2012, când am lansat primele campanii cu artişti pe Facebook, visam la o piaţă românească de milioane de euro. În 2024, am depăşit pragul de 100 de milioane, o cifră inimaginabilă atunci!
Cererea din piaţă creşte continuu, aducând în prim-plan mii de nano şi micro influenceri care devin parteneri ideali pentru brandurile locale şi internaţionale.”
Numărul postărilor comerciale din Social Media pe canalele Influencerilor a crescut semnificativ, de la aproximativ 18.000 în 2020 la aproximativ 320.000 în 2024.
Dintre toate categoriile, Nano-Influencerii (creatori între 1.000 şi 10.000 de followers) au un engagement de 2.5x până la 5x mai mare comparativ cu influencerii mai mari (>500.000 followers).
Nick Baklanov, Marketing Intelligence Analyst la HypeAuditor
„Industria Influencer Marketing din România continuă să evolueze an de an, cu potenţial de dublare în 2024. Cu astfel de cifre şi o piaţă în creştere anuală two-digits, viitorul industriei Influencer Marketing este promiţător, oferind numeroase oportunităţi atât pentru branduri, cât şi pentru creatorii de conţinut.”
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro