Skip to main content

Influenceri plătiţi cu zeci de mii de euro pentru a juca la păcănele în transmisiuni live. Cine sunt influencerii care promovează jocurile de noroc în transmisiuni live?

 
Alex Ghidush (Marius Alexandru)
Alex Ghidush (Marius Alexandru)

„Stream-uri de păcănele”. Influencerii primesc sume importante de bani pentru a juca la păcănele în transmisiuni live. Ce creatori de conţinut promovează jocurile de noroc?

Publicitate

Pe lângă vedetele care promovează pariurile sportive prin campanii televizate sau stradale, în România a înflorit şi o industrie de promovarea a jocurilor de noroc prin aşa-zile stream-uri de păcănele, notează într-un amplu material publicaţia pressone.ro.

Cum funcţionează?

Seară de seară, influenceri cu sute de mii de urmăritori promovează câteva ore jocurile de noroc în transmisiuni live.

Unul dintre influencerii care petrece ore-n şir în online pentru a promova jocurile de noroc este Marius Alexandru, cunoscut în lumea influencing-ului ca Alex Ghidush (are 340.000 de abonaţi pe YouTube).

Înainte de a promova jocurile de noroc, Ghidush făcea experimente sociale, farse, iar cele mai populare clipuri de pe canalul său, intitulat Ghidushii, trec de un milion de vizionări şi au o vechime de cel puţin cinci ani.

Cele mai recente vloguri abia fac câteva mii de vizionări şi pare că mare parte din conţinutul său de astăzi se învârte în jurul acestor transmisiuni live, în care Ghidush joacă jocuri de noroc timp de 2-3 ore pe seară, arată aceeaşi sursă.

VIDEO. Ghidush, într-o transmisiune live de 2 ore

O industrie de sute de milioane de dolari

PressOne arată că acest tip de conţinut le aduce profituri importante şi celor mai cunocuţi streameri din Statele Unite ale Americii.

De exemplu, xQc, unul dintre cei mai vizionaţi streameri din lume, cu o medie de 38 de mii de urmăritori/transmisiune live (şi asta doar pe Twitch), a recunoscut în repetate rânduri că are o problemă cu jocurile de noroc şi că, în timpul stream-urilor sale de păcănele, a jucat peste jumătate de miliard de dolari. 

Publicaţia notează că platforma Twitch (una dintre cele mai mari platforme de streaming din lume) a început să limiteze conţinutul care promovează jocurile de noroc, după ce un streamer a fost acuzat că şi-a escrocat fanii şi colegii de breaslă pentru a-şi hrăni dependenţa de păcănele.

În urma măsurilor luate de platformă, numărul vizionărilor de stream-uri cu păcănele a scăzut cu 75%. 

Influencerii s-au mutat pe o nouă platformă de streaming

Influencerii specializaţi în păcănele s-au adaptat rapid noii situaţii şi s-au mutat pe o nouă platformă de streaming, intitulată Kick - lansată de stake.com, unul dintre cele mai mari cazionouri din lume

PressOne arată că în lumea streaming-ului românesc, influencerii de păcănele pot fi împărţiţi în două categorii:

1. Creatori de conţinut care au devenit populari în alte moduri şi care apoi şi-au suplimentat veniturile prin sponsorizări de la industria jocurilor de noroc

2. Creatori de conţinut care şi-au început carierele online jucând la păcănele şi care fac doar asta. 

Ce influenceri se regăsesc în cele două categorii?

Prima categorie: Alex Ghidush (Marius Alexandru), Colo (Alexandru Bălan), Str3esu (Alexandru Ţincuşe).

A doua categorie: SterO SlotS, Aparate Pacanele Slots, Seven Slots şi Pacanele Sexy.

Câţi bani câştigă streamerii din România?

Creatorii de conţinut evită să vorbească despre sumele pe care le încasează din industria streaming-ului de păcănele.

Ce spun influencerii?

„Realizezi că e un NDA (n.r. non-disclosure agreement) pe chestia asta, nu? Sunt nişte informaţii pe care nu ţi le pot da oricum”, a spus Alexandru Bălan - Colo, când a fost contactat telefonic de PressOne.

În urmă cu trei luni, Colo anunţa că şi-a cumpărat un Lamborghini Urus (maşina valorează peste 300.000 de euro). „Mi-am luat maşina visurilor mele” este intitulat clipul publicat pe YouTube de Colo.

Un alt comentariu a fost făcut de Stre3su - Alexandru Ţincuşe. Într-un interviu telefonic acordat publicaţiei menţionată anterior, Alexandru Ţincuse a precizat următoarele:

Du-te şi întreabă-l pe Colo cât câştigă, că el şi-a luat Urus. El câştigă suficient cât să-şi ia un Lamborghini, frate. Eu câştig cât să nu fac 400 de calculatoare pe lună”.

Un creator de conţinut susţine că a refuzat trei oferte de a juca la aparate pe live. Este vorba despre Marius Neagu, cunoscut ca imoGen:

„Vă zic atât. Am primit ofertă de 20 de mii de euro în trei luni să fac live-uri cu păcănele şi am refuzat. Prefer să aflu că un copil a zis «p*** mea», de la mine învăţat – care nu e atât de rău, toţi copiii înjură la un moment dat – decât să aflu că un copil s-a apucat de aparate din cauza mea”, mărturisea bărbatul într-un live de acum un an.

Materialul integral poate fi citit AICI.

Citeşte şi: ANALIZĂ Paginademedia. Ce vedete au promovat şi s-au asociat cu jocurile de noroc? Zeci de nume, de la Lăcătuş şi Balint, la Lora, Daniela Crudu, Dorian Popa şi Theo Rose

 
Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro
viewscnt

sus