Skip to main content

Alexandra Marin, fostă jurnalistă Prima TV şi Antena 1, a lansat o revistă. „Trecerea de la televiziune la presa scrisă nu a fost simplă”

 
Alexandra Marin, fostă jurnalistă Prima TV şi Antena 1, a lansat o revistă. „Trecerea de la televiziune la presa scrisă nu a fost simplă”

INTERVIU. Alexandra Marin, jurnalista care a lucrat la Prima TV şi Antena 1, a lansat revista Modern România, o publicaţie trimestrială.

Publicitate

Revista aduce în atenţie oameni, locuri şi proiecte care contribuie la imaginea unei Românii moderne.

Ideea a venit dintr-o nevoie pe care am simţit-o atât ca jurnalist, cât şi ca simplu cetăţean: aceea de a vorbi despre România altfel decât prin ştirile negative care, din punctul meu de vedere, domină presa în momentul de faţă.

„Mi-am dorit o publicaţie care să inspire, să scoată la lumină poveşti autentice, oameni, proiecte şi locuri care merită cunoscute şi care arată o Românie modernă, dinamică, cu potenţial”, a povestit Alexandra Marin, redactorul-şef al publicaţiei Modern România, într-un interviu pentru Paginademedia.

Deşi formatul print rămâne nucleul proiectului, revista va avea şi o componentă digitală şi video, adaptată social media, începând cu anul viitor.

Revista este distribuită gratuit în peste 200 de locaţii premium din România – hoteluri, aeroporturi, spaţii culturale şi business lounge-uri – şi se adresează în special publicului urban, educat şi conectat la trenduri.

„Trebuie să recunosc că trecerea de la televiziune la presa scrisă nu a fost simplă deloc. Un exemplu amuzant ar fi că la primul interviu pentru revistă am mers însoţită de cameraman, din reflexul format în televiziune”, spune ea.

Alexandra Marin este jurnalistă cu aproape 10 ani de experienţă în presă şi comunicare. A lucrat la Prima TV, Antena 1 şi Kanal D, şi a dezvoltat proiecte de comunicare pentru diferite branduri.

Mai multe detalii, în interviul de astăzi cu Alexandra Marin:

Pagina de Media: Cum a luat naştere ideea revistei „Modern România”?

Alexandra Marin: Ideea a venit dintr-o nevoie pe care am simţit-o atât ca jurnalist, cât şi ca simplu cetăţean: aceea de a vorbi despre România altfel decât prin ştirile negative care, din punctul meu de vedere, domină presa în momentul de faţă.

Mi-am dorit o publicaţie care să inspire, să scoată la lumină poveşti autentice, oameni, proiecte şi locuri care merită cunoscute şi care arată o Românie modernă, dinamică, cu potenţial.

Am vrut să creez un spaţiu editorial care să ofere cititorilor motive de mândrie şi curiozitate, nu doar motive de îngrijorare.

Pagina de Media: Într-o perioadă în care presa tipărită a pierdut teren în faţa mediului online, ce te-a determinat să alegi formatul print?

Alexandra Marin: Cred că presa tipărită, deşi pierde mult teren în faţa mediului online, nu dispare, ci trebuie doar să se transforme. Publicaţiile de calitate au rămas relevante pentru un anumit public care apreciază experienţa de a răsfoi o revistă.

Modern România a fost gândită să fie o revistă pe care să o păstrezi, să-ţi facă plăcere să o ai acasă, pe măsuţa de cafea. În paralel, evident, plănuim şi extinderea componentei digitale, pentru că publicul căruia ne adresăm este unul complex şi consumă conţinut pe mai multe platforme.

Pagina de Media: Ai menţionat că românii au nevoie de inspiraţie şi de poveşti pozitive. Cum selectezi subiectele pentru a intra în paginile revistei?

Alexandra Marin: Avem două criterii principale: autenticitatea şi relevanţa. Căutăm poveşti reale, cu substanţă, care arată progresul şi creativitatea din România, dar care inspiră prin oameni şi idei.

Fie că e vorba de un antreprenor care schimbă o industrie, de un loc spectaculos din ţară sau de un proiect cultural aparte, toate au în comun această energie pozitivă şi această contribuţie la imaginea unei Românii moderne.

Pagina de Media: Ce conţinut are revista? Ce fel de poveşti vom descoperi în paginile revistei? Poţi să ne dai câteva exemple?

Alexandra Marin: Revista este structurată pe mai multe categorii:
• People & Stories - interviuri şi poveşti inspiraţionale despre oameni care, prin ceea ce fac, transformă în mod pozitiv imaginea României;
• Places to Be – destinaţii deosebite şi locuri care merită descoperite;
• Business & Innovation – antreprenori şi proiecte româneşti inovatoare;
• Lifestyle & Culture – modă, artă şi cultură contemporană;
• Taste of Romania – gastronomie reinterpretată şi produse locale cu recunoaştere internaţională;
• Wellness & Travel – experienţe de relaxare şi destinaţii turistice de excepţie;
• Future & Tech – tehnologii şi iniţiative româneşti care deschid perspective pentru viitor.

În primele numere ale revistei, am prezentat exemple de excelenţă şi creativitate: Matca Hotel, primul Relais & Châteaux din afara Bucureştiului, care a integrat subtil motive tradiţionale româneşti într-un hotel de 5 stele sau povestea Malvinei Cservencshi, care a transformat moştenirea lui Brâncuşi şi tradiţiile româneşti în bijuterii de lux. Acestea sunt doar câteva exemple care arată filosofia Modern Romania: să aducem în prim-plan proiecte şi oameni care ridică standardele şi inspiră prin autenticitate, calitate şi inovaţie.

Pagina de Media: Din câţi oameni este formată echipa?

Alexandra Marin: Este o echipă restrânsă, dar foarte dedicată, formată din 3 oameni cu experienţă în jurnalism, comunicare şi creaţie vizuală. De asemenea, colaborăm şi cu fotografi şi cameramani care împărtăşesc aceeaşi viziune.

Pagina de Media: Revista apare lunar?

Alexandra Marin: Nu, revista apare trimestrial, câte un număr pentru fiecare anotimp. Îmi place să spun că Modern România face „slow journalism”, adică jurnalism realizat cu atenţie şi timp dedicat fiecărui subiect.

Pagina de Media: Cât costă şi unde poate fi găsită?

Alexandra Marin: Din dorinţa de a încuraja consumul de conţinut editorial print, am ales ca revista Modern România să fie oferită gratuit cititorilor. Din punctul nostru de vedere, unul dintre motivele pentru care presa tipărită a pierdut atât de mult teren este accesul facil la informaţie gratuită în mediul online.

În momentul de faţă, revista este disponibilă în peste 200 de locaţii premium din România: de la business lounge-urile celor mai importante aeroporturi din ţară, până la hoteluri, clinici, spaţii culturale, concepte boutique şi evenimente de business - adică în toate locurile în care se regăseşte şi publicul nostru.

Analizăm, de asemenea, posibilitatea ca în viitor să introducem şi opţiuni comerciale, dar într-un mod care să nu afecteze poziţionarea actuală a revistei.

Pagina de Media: Ai avut o carieră în televiziune, la Prima TV şi Antena 1. Ce ai învăţat din acea perioadă care te ajută acum în acest proiect?

Alexandra Marin: Televiziunea m-a învăţat foarte multe lucruri, de la rigoarea şi viteza de reacţie, la cum să transformi informaţia într-o poveste atractivă. Am învăţat să văd dincolo de titluri evidente şi să caut esenţa umană a unei ştiri, ceea ce aplic acum la Modern România.

Pagina de Media: Ţi-e dor de televiziune sau consideri că ai găsit aici o zonă care te reprezintă mai mult?

Alexandra Marin: Televiziunea va rămâne mereu o parte foarte importantă din parcursul meu profesional şi o experienţă pe care o preţuiesc enorm. Totuşi, în acest moment simt că am găsit un concept care mă reprezintă cel mai bine.

Modern România îmi oferă libertatea şi creativitatea de care aveam nevoie pentru a construi o viziune, nu doar pentru a transmite ştiri.

Totuşi, trebuie să recunosc că trecerea de la televiziune la presa scrisă nu a fost simplă deloc. Un exemplu amuzant ar fi că la primul interviu pentru revistă am mers însoţită de cameraman, din reflexul format în televiziune.

Pagina de Media: Cui se adresează revista „Modern România”? Este gândită mai mult pentru mediul urban sau pentru toţi cei care vor să vadă partea frumoasă a ţării?

Alexandra Marin: Evident, publicul ţintă este mai degrabă urban, educat, curios, conectat la trenduri, dar revista este deschisă oricui vrea să vadă România printr-o perspectivă modernă şi optimistă.

Pagina de Media: Cum vezi evoluţia revistei: doar print, sau ai în plan şi o platformă digitală puternică în viitor?

Alexandra Marin: Zona digitală este deja în plan şi va avea un rol la fel de important ca ediţia print. Începând cu anul viitor, vom dezvolta o nouă direcţie - cea dedicată conţinutului video pentru social media, astfel încât să ajungem şi acolo unde majoritatea oamenilor consumă informaţia.

Revista tipărită va rămâne nucleul proiectului, însă materialele din paginile ei vor fi adaptate în format video. Asta înseamnă că vom realiza scurte reportaje, cu aceeaşi rigoare jurnalistică, dar într-o formă adaptată mediului online. Ne dorim să aducem în social media profesionalismul din televiziune, nu să devenim creatori de conţinut/influenceri.

Cine este Alexandra Marin?

- Este jurnalistă cu aproape 10 ani de experienţă în presă şi comunicare. Şi-a început cariera la doar 18 ani, ca reporter economic la Prima TV, în paralel cu studiile la Facultatea de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti.

- A avut o scurtă experienţă în redacţia Kanal D, iar ulterior a lucrat în cadrul Observator, Antena 1, unde şi-a petrecut cea mai mare parte a carierei în televiziune.

- În paralel cu activitatea jurnalistică, a continuat să investească în dezvoltarea sa profesională, participând la numeroase programe dedicate jurnaliştilor, cum ar fi şi bursele JTI.

- Ulterior, a dezvoltat proiecte de comunicare pentru diferite branduri, iar în prezent este editorul şef al revistei Modern România.

Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro
viewscnt

sus