Skip to main content

INTERVIU. Marius Constantinescu, jurnalist TVR şi gazda Festivalului George Enescu: „Nu aveam o voce în vreun fel specială, nu aveam aluatul interior pentru a urca pe o scenă”

 
INTERVIU. Marius Constantinescu, jurnalist TVR şi gazda Festivalului George Enescu: „Nu aveam o voce în vreun fel specială, nu aveam aluatul interior pentru a urca pe o scenă”

INTERVIU. Marius Constantinescu, jurnalist şi prezentator TVR, vorbeşte înainte de debutul Festivalului Internaţional „George Enescu” 2025 despre ce să nu rateze pasionaţii de muzică clasică şi ce profesie ar fi ales dacă nu ar fi făcut jurnalism.

Publicitate

Marius Constantinescu a crescut într-o casă în care muzica clasică era mereu prezentă, ambii săi părinţi având cariere în acest domeniu.

„Îmi amintesc, însă, foarte limpede de felul în care tata studia un rol nou sau cum îşi încălzea şi îşi pregătea vocea în sălile Operei”, spun el.

Din 2005, Marius este prezent la fiecare ediţie a Festivalului Internaţional „George Enescu”, unde prezintă concertele şi realizează interviuri cu unii dintre cei mai importanţi artişti ai lumii.

Motivul pentru care a ales jurnalismul şi nu o carieră în muzică:

„Nu aveam înclinaţie pentru studiul temeinic al muzicii şi, probabil, nu aveam aluatul interior pentru a urca pe o scenă şi a fi în largul meu acolo în calitate de artist.”

Ce domeniu ar fi ales dacă nu devenea jurnalist?

„În farmacie, probabil. Undeva unde să pot face ordine, liste şi rânduială.”

În perioada 24 august – 21 septembrie, TVR va transmite Festivalului Internaţional George Enescu. TVR este coproducător de tradiţie al evenimentului.

Mai multe detalii, în interviul de astăzi cu Marius Constantinescu:

Paginademedia.ro: Care şi când au avut loc primele audiţii la care ai luat parte?

Marius Constantinescu: Oh, e atât de mult de atunci... Îmi amintesc, însă, foarte limpede de felul în care tata studia un rol nou sau cum îşi încălzea şi îşi pregătea vocea în sălile Operei.

Paginademedia.ro: Ai crescut într-o casă în care muzica clasică era nelipsită. Tu ce le-ai recomada părinţilor? Cu ce să înceapă educaţia muzicală a copiilor lor?

Marius Constantinescu: Cu Disney. Cu filmele lui, în care muzica joacă un rol atât de important. Cu Fantasia 1940 şi Fantasia 2000, în care câteva dintre cele mai emblematice partituri ale repertoriului clasic au traduceri animate inspirate, memorabile, atât de inventive.

Paginademedia.ro: Cu siguranţă ştii programul Festivalului Internaţional George Enescu din acest an. Ce să nu ratăm din festival? Ai un top al concertelor pe care de abia le aştepţi?

Marius Constantinescu: Fireşte! Simfonia a II-a (Învierea) lui Mahler, cu cel mai copleşitor final din toată literatura simfonică, concertul violoncelistului-minune Andrei Ioniţă, „Salomeea" lui Richard Strauss, concertul Orchestrei Române de Tineret cu Simfonia a IX-a de Beethoven într-o distribuţie excepţională, pe Daniele Gatti, pe Martha Argerich, pe Jean-Yves Thibaudet, concertele Ukrainian Freedom Orchestra, conduse de Kerri-Lynn Wilson şi având-o ca solistă pe minunata Rachel Willis-Sorensen.

Paginademedia.ro: Având doi părinţi cu cariere excepţionale în lumea muzicii, poate era previzibil să mergi pe urmele lor. Ce te-a făcut să alegi comunicarea/jurnalismul?

Marius Constantinescu: Faptul că nu aveam datele pentru a face muzică. Nu aveam o voce în vreun fel specială, nu aveam disponibilitate pentru buchisirea notelor, nu aveam înclinaţie pentru studiul temeinic al muzicii şi, probabil, nu aveam aluatul interior pentru a urca pe o scenă şi a fi în largul meu acolo în calitate de artist.

Paginademedia.ro: Dacă nu ai fi făcut jurnalism, televiziune, ce domeniu ar fi fost pentru tine următorul pe listă? Unde crezi că ai fi excelat?

Marius Constantinescu: În farmacie, probabil. Undeva unde să pot face ordine, liste şi rânduială. 

Paginademedia.ro: Tu eşti cunoscător al evenimentelor culturale locale şi internaţionale. Unde se situează românii din punct de vedere al consumului de conţinut cultural?

Marius Constantinescu: Cred că, în anumite privinţe, le sunt egali confraţilor europeni, în altele, suntem pe nişte ruşinoase locuri codaşe.

Mi se pare că punctul cu adevărat nevralgic este cititul, iar educaţia generală, educaţia culturală, dacă vrei - lipsa ei, mai bine zis - este în strânsă legătură cu lipsa de politici culturale care să încurajeze real şi evaluabil lectura.

 

Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro
viewscnt

sus