Skip to main content

Campanie în Librăriile Cărtureşti: sprijiniţi autorii români! Scriitorul şi jurnalistul Petre Barbu, în imaginile campaniei

 
Campanie în Librăriile Cărtureşti: sprijiniţi autorii români! Scriitorul şi jurnalistul Petre Barbu, în imaginile campaniei

Eu citesc. Tu citeşti. El/Ea scrie.  Campanie inedită pornită în Librăriile Cărtureşti pentru susţinerea autorilor contemporani.

Publicitate

Sub îndemnul „Eu citesc. Tu citeşti. El/Ea scrie”, campania invită publicul să cumpere, să citească şi să recomande cărţi semnate de scriitori români contemporani.

Câţiva scriitori contemporani apar în afişele campaniei (pe care le regăsiţi mai jos). Printre ei, Gabriela Adameşteanu, Lavinia Branişte, Radu Vancu şi Petre Barbu, scriitor şi, totodată, cunoscut jurnalist de media.

Este a şasea ediţia #CititoriPentruScriitori, campania care dă o voce noii generaţii de autori români

GALERIE FOTO. Campania Cărtureşti în imagini

În perioada 1-31 octombrie, 10% din valoarea fiecărei cărţi de autor român achiziţionate din librăriile Cărtureşti sau de pe carturesti.ro se transformă într-o contribuţie directă la Bursele şi rezidenţele de creaţie Cărtureşti.

Despre ce burse este vorba?

Anul acesta se vor acorda în total 6 burse pentru creaţie, cu o investiţie de 1800 de euro pentru fiecare din categoriile: poezie, proză scurtă, roman şi eseu. La acestea se adaugă „Bursa specială a juriului” şi „Bursa pentru scriitori basarabeni”.

Rezidenţele vor avea loc în primăvara-vara anului 2026 la Vila Golescu (Câmpulung Muscel) şi Conacul Petre P. Carp (Ţibăneşti), două spaţii care au devenit, la propriu, laboratoare de literatură.

27 de scriitori susţinuţi, 12 volume publicate

Ajuns la a şasea ediţie, proiectul Bursele şi rezidenţele de creaţie Cărtureşti a oferit până acum sprijin pentru 27 de scriitori şi scriitoare, rezultând în 12 volume publicate.

Iniţiativa şi-a propus să devină o tradiţie în spaţiul editorial românesc, să creeze infrastructura necesară dezvoltării scrisului contemporan şi să încurajeze implicarea instituţiilor culturale şi a autorităţilor în susţinerea autorilor români.

Din juriu face face Alina Aviana, redactoră şi traducătoare activă în industria română.

Alina Aviana, pentru Paginademedia.ro:

„Scriitorii au nevoie de cititori pentru a scrie. Acesta este şi mesajul campaniei noastre. Cititorii ajută prin achiziţia cărţilor, deoarece noi direcţionăm 10% din vânzări către bursă. Această bursă este un punct de sprinij pentru scriitori.”

Alina spune că tinerii au început să cumpere mai multe cărţi. Conform declaraţiilor ei pentru Paginademedia.ro, aceştia au dezvoltat în ultima perioadă o înclinaţie către poezie şi romane.

Vor fi mai multe iniţiative de acest tip din partea Cărtureşti, incluzând întâlniri cu autorii şi promovarea autorilor aflaţi la începutul carierei, a mai precizat Alina Aviana.

Campania se uneşte cu SHORT. Festivalul de proză scurtă

Anul acesta, iniţiativa #CititoriPentruScriitori îşi uneşte forţele cu SHORT, festival de proză scurtă, născut în acelaşi an, 2020. Împreună, transformă luna octombrie în „Luna scriitorilor români la Cărtureşti”, un manifest colectiv pentru literatura contemporană.

Librăriile din toată ţara vor găzdui vitrine dedicate autorilor români, evenimente cu scriitori, recomandări şi spaţii vizuale care fac vizibil ceea ce, de obicei, se scrie în tăcere.

Piaţa de carte din România a fost afectată de creşterea TVA în domeniu de la 6% la 11%. Potrivit specialiştilor în domeniu, această creştere face piaţa de carte autohtonă şi mai vulnerabilă în favoarea traducerilor din alte culturi.

Articol scris de Claudia Baidoc

 

Autor: Redacţia contactpaginademedia.ro
viewscnt

sus