
Media DoR, organizaţia care a publicat până în 2022 revista de jurnalism narativ DoR, lansează pe 15 octombrie Prea Sărac, o serie audio despre cum trăim cu prea puţin, despre frica permanentă că o urgenţă medicală te poate arunca într-o criză financiară şi despre ruşinea care vine odată cu lipsa.
Gazda seriei este jurnalista Andreea Vîlcu, care explorează felul în care precaritatea a devenit o realitate comună, dar încă greu de recunoscut public.
Andreea Vîlcu, jurnalistă:
„Pe la 26 de ani am spus public că am crescut în sărăcie. Nu dintr-aia în care mă culcam nemâncată, ci mai degrabă cu datorii peste tot, fără bani de excursii sau tabere. Adică trăit de la o lună la alta, într-o ruşine aproape constantă, care a lăsat urme. Din această ruşine s-a născut Prea Sărac şi din dorinţa de a recunoaşte aceste răni transgeneraţionale şi a nu ne mai identifica cu ele.”
Seria conţine şase episoade narative de aproximativ 50 de minute, care spun poveştile unor oameni obişnuiţi: părinţi care regretă decizii financiare, copii care repară greşelile trecutului, mame care muncesc fără oprire de ani întregi sau artişti care au cunoscut succesul, dar nu s-au vindecat de ruşinea lipsei.
Andreei Vîlcu i se alătură sociologi, psihologi şi analişti politici, pentru a înţelege mai bine relaţia românilor cu banii şi cu lipsa lor. Seria nu este despre statistici, ci despre oameni, vulnerabilitate şi lupta de a trăi demn în precaritate.
Un gest de solidaritate între jurnalişti
Prea Sărac se lansează cu o susţinere financiară din partea Recorder, care acoperă aproape o treime din costurile de producţie (35.000 de euro).
Cristian Lupşa, Media DoR: „Să-i avem alături pe colegii de la Recorder, cel mai relevant proiect jurnalistic din România de azi, e un privilegiu, un gest de încredere şi un pariu. Precaritatea şi sărăcia nu sunt subiecte comerciale, dar Recorder au înţeles ce ne dorim şi ne-au ajutat să ducem acest sezon pilot la capăt.”
Cristian Delcea, Recorder: „Suntem conştienţi că nu putem spune toate poveştile care contează. De aceea, ni se pare important să sprijinim iniţiative jurnalistice care împărtăşesc valorile noastre şi care ne ajută să înţelegem mai bine lumea în care trăim.”
Echipa şi lansarea
Echipa Prea Sărac îi reuneşte pe Andreea Vîlcu (reporter şi gazdă), Ana Maria Ciobanu (producător şi editor de montaj), Cristian Lupşa (editor), Nicoleta Rădăcină (project manager & social media manager) şi Carla Lunguţi (fundraiser). Muzica originală este semnată de Mihai Pîrvan, iar identitatea vizuală de Oana Barbonie.
Seria va fi disponibilă din 15 octombrie pe Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts şi YouTube.
Publicul poate urmări noutăţile pe @preasarac (Instagram) şi pe site-ul preasarac.ro.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro