
TV-ul nu mai este liderul absolut în obiceiurile media ale românilor. După ani de dominaţie, este egalat de internet. Este pentru prima dată când cele două canale au cote egale în consumul zilnic de media, arată Media Fact Book 2025, care citează datele SNA FOCUS 2023-2024.
Televiziunea şi internetul deţin, fiecare, câte 39% din totalul timpului petrecut zilnic de români pe canale media. Este un prag simbolic care marchează tranziţia clară către digital, în special în rândul celor sub 45 de ani.
Citeşte şi: Piaţa de publicitate din România se apropie de un miliard de euro! Numai reclamele TV sar de 400 de milioane. Mediafact Book
Cum s-a ajuns aici?
Publicul tânăr îşi mută atenţia spre digital. În segmentul 25–34 de ani, consumul de TV a scăzut cu 5 puncte procentuale, în timp ce internetul a crescut cu 6 puncte. Tendinţa poate fi observată şi în rândul celor de 35–44 de ani.
Seniorii rămân ataşaţi de TV, dar fac loc treptat şi online-ului. În grupa 55–74 de ani, televiziunea domină cu 58%, dar internetul câştigă teren constant.
Printul aproape dispare, radioul rezistă
Printul a coborât la doar 4% din consumul zilnic de media, înjumătăţindu-se faţă de anii anteriori. Presa scrisă continuă declinul constant în preferinţele publicului.
Radioul rămâne stabil la 13%, dar îşi schimbă publicul. Creşte uşor în rândul Generaţiei Z şi al seniorilor, în timp ce pierde audienţă în segmentul 35–54 de ani. Audio-ul pare să rămână o zonă de „respiro” într-un peisaj digital aglomerat.
Revin aplicaţiile: românii folosesc din nou mai multe app-uri
După o perioadă de „curăţenie digitală” în 2023, românii revin la un ecosistem mobil mai bogat:
-
47% dintre utilizatori au peste 6 aplicaţii instalate
-
35% folosesc activ cel puţin 6 aplicaţii – în creştere faţă de anii anteriori
- Segmentul 25–44 de ani conduce această revenire.