Skip to main content

Trenduri în lumea influencerilor: ai rezultate, eşti plătit! Video-ul creşte, în special Tik-Tok. Un studiu MOCAPP

 
Sursa foto: Pexels.com
Sursa foto: Pexels.com

Ce e nou în lumea influencerilor? Care sunt trendurile în 2023? Două direcţii de notat: conţinutul video ia (dacă mai era o surpriză) un şi mai mare avânt în campanii (în special TikTok. A doua: accentul se pune din ce în ce mai mult pe rezultate. Cu alte cuvinte: campania ta a avut cifre, atunci eşti plătit.

Publicitate

Trandurile sunt notate într-un studiu despre trendurile în influencer marketing realizat de MOCAPP, platfoma fondată de Florin Grozea.

Echipa MOCAPP a pregătit un ghid de recomandări care pornesc de la principalele trenduri alea anului care abia a început.

Sunt cinci trenduri în influencer marketing identificate de MOCAPP:

1. Achiziţie versus retenţie

"80% dintre consumatori caută recomandări de produse şi servicii la creatorii şi influencerii din Social Media 

Specialiştii în marketing au rolul să facă aceste parteneriate cu influenceri şi creatori celebri de conţinut (51% au ajuns la concluzia că Influencer Marketing îi ajută să atragă consumatori mai buni), însă costurile de achiziţie cresc vertiginos pe toate canalele digitale (Google, Meta, Amazon)."

Recomandare pentru branduri:

"Nu lăsaţi clienţii proprii să migreze către alte branduri! Amintiţi-le de ce aveţi o relaţie care poate continua! În plus faţă de strategiile de cucerire de noi pieţe, securizaţi relaţia cu cei care au cumpărat deja. Îi puteţi tine aproape prin campanii de fidelizare, iar pe clienţii care au la rândul lor comunităţi semnificative în Social Media îi puteţi implica în campanii de promovare sau live shopping."

2. Performanţa campaniilor a devenit scopul principal în influencer marketing

"Influencerii vor fi din ce în ce mai mult recompensaţi conform performanţei din campaniile lor. Trendul se vede deja de câţiva ani în Europa şi Statele Unite. Aşadar, Affiliate şi Influencer Marketing tind să intre in convergenţă, mai ales pentru nano-influenceri şi micro-influenceri.

Devine mai puţin important cine intermediază sau ce aplicaţie foloseşti, mult mai relevant este cu ce impact o face şi calitatea audienţei cu care vorbeşte."

Recomandare pentru influenceri:

"Asiguraţi-vă că monetizarea influentei voastre are o matematica corectă în spate şi că este comunicată transparent către branduri. Faceţi vizibile performantele voastre din campanii şi impactul pe care îl generaţi în relaţie cu brandurile. Construiţi studii de caz pe industrii, pentru a vă sublinia valoarea creată prin conţinutul destinat consumatorilor din comunităţile voastre."

3. Conţinutul video este rege

"Insta Stories, TikTok Videos şi YouTube Vlogs sunt livrabilele cele mai des folosite în campanii Social Media 

Motorul de creştere este evident conţinutul video în comunicare şi publicitate! Aici sunt oportunităţile de creştere: ponderea TikTok din cheltuielile de marketing creşte rapid, dar Instagram (Reels & Stories) are în continuare peste 50% din bugetele Influencer Marketing."

Recomandare pentru creatorii de conţinut:

"Publicarea de content online este un business care necesită investiţii. Alocaţi un buget anual de investiţii în echipamentele audio-video potrivite. Calitatea video a conţinutului este unul dintre cele mai importante criterii de selecţie pentru branduri şi un element diferenţiator în impactul pe care îl creaţi în rândul comunităţilor voastre."

4. Reinventarea în spaţii de joacă diferite

"Instagram este mediul preferat pentru Influencer Marketing, cifrele sunt clare: peste 90% dintre campaniile cu influenceri sunt derulate pe Instagram. Asta în ciuda faptului că Insta are mai puţini membri activi decât cealaltă platformă din grupul Meta (Facebook) şi chiar mai puţini decât TikTok în unele ţări.

Pe de altă parte, TikTok devine tot mai mult un spaţiu interesant pentru companiile eCommerce, iar în 2023 aplicaţia chineză va deveni liderul în Social Commerce şi Live Shopping."

Recomandare pentru creatorii de conţinut:

"Matematica este importantă, pe oricare canal alegeţi să comunicaţi cu audienţa voastră. Unele puncte de interacţiune sunt mai eficiente pentru branduri, aşa că apar mai multe oportunităţi de colaborare şi monetizare în acele puncte. Consolidaţi-vă prezenţa şi interacţiunea cu comunitatea voastră pe reţelele sociale potrivite."

5. Data-driven şi datele primare contează

"Evoluţia tehnologiei dă putere tot mai mare conceptului de Data-driven Marketing: pe măsură ce companiile folosesc inteligenţa artificială şi învăţarea automată, ele vor include aceste tehnologii în strategiile lor de marketing, folosind tehnologia pentru a identifica tendinţele şi pentru a îmbunătăţi parteneriatele cu Influenceri.

O pot folosi pentru a deduce contextul şi semnificaţia din discuţiile cu clienţii actuali."

Recomandare pentru branduri:

"Tehnologia şi regulile din digital fac că datele primare să joace un rol important în identificarea creatorilor autentici, din cauza blocajului împotrivă cookies. Daca KPI este un cuvânt-cheie pentru voi în 2023, folosiţi aceste reguli din digital pentru a genera mai uşor rezultate şi a alege acei creatori care construiesc autentic şi cu impact real."

Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro
viewscnt

sus