Skip to main content

Paginademedia.ro EXCLUSIV: Nicoleta Popa, plecare-surpriză de la grupul Naţional TV după 20 de ani! Omul-cheie al trustului se va ocupa de lansarea unui nou post de radio

 
Paginademedia.ro EXCLUSIV: Nicoleta Popa, plecare-surpriză de la grupul Naţional TV după 20 de ani! Omul-cheie al trustului se va ocupa de lansarea unui nou post de radio

Schimbare importantă în media. Nicoleta Popa, unul dintre cei mai longevivi directori din grupul Naţional TV, părăseşte trustul după mai bine de două decenii pentru a se dedica unui nou proiect.

Publicitate

Ea se va ocupa de coordonarea unei noi staţii radio. Mai exact de lansarea Euronews Radio în România.

Nicoleta Popa a lucrat în grupul controlat de fraţii Micula din 2002, fiind membru al Consiliului de Administraţie al Naţional TV şi Naţional FM, director general al posturilor Favorit TV, Naţional 24 Plus, Favorit FM şi TTV Oradea, dar şi responsabilă de zona de licenţe şi dezvoltare pentru Clas Media.

Într-un interviu exclusiv pentru Paginademedia.ro, Nicoleta Popa a vorbit despre tranziţia de la o structură naţională consacrată la un brand internaţional şi despre rolul pe care îl va ocupa în cadrul postului de radio.

„Am fost atrasă de misiunea Euronews de a oferi o perspectivă europeană asupra actualităţii, bazată pe echilibru, rigoare şi diversitate de opinii.

Colaborarea a început în contextul lansării platformei media în România, iar din momentul în care s-a conturat ideea unui post de radio sub brandul Euronews, am fost implicată în definirea direcţiei editoriale şi strategice.

În prezent, coordonez dezvoltarea Euronews Radio România – de la construcţia echipei până la implementarea fluxurilor de conţinut şi integrarea tehnologiilor necesare”, a spus Nicoleta Popa pentru Paginademedia.ro. 

De-a lungul timpului ea a activat în Consiliul de Administraţie al Naţional TV şi Naţional FM şi a coordonat departamentul de Licenţe şi Dezvoltare, a mărturisit că a fost atrasă de misiunea Euronews de a oferi o "perspectivă europeană asupra actualităţii, bazată pe echilibru, rigoare şi diversitate de opinii".

Plecarea de la grupul Naţional a fost o decizie strategică pentru a se dedica "total" noului proiect.

Despre Euronews Radio, grilă şi alte planuri

Euronews Radio a primit o frecvenţă în Bucureşti (107,3 FM) la cel mai recent concurs radio organizat de CNA. Bătălia a fost acerbă pentru cele trei frecvenţe pe care CNA le-a pus la bătaie în Capitală, iar una, cea pentru Euronews Radio, i-a revenit Politehnicii Bucureşti, cea care operează şi televiziunea Euronews România. 

Întrebată de stadiul în care se află proiectul postului de radio, Nicoleta Popa a explicat: 

„Suntem într-o fază de construcţie şi organizare, în care punem bazele proiectului din toate punctele de vedere – editorial, logistic, tehnic şi administrativ. Lucrăm la definirea identităţii postului, la conturarea grilei de programe şi la stabilirea formatelor care vor sta la baza conţinutului nostru.

În paralel, lucrăm la consolidarea echipei şi la infrastructura necesară lansării. Ne dorim ca Euronews Radio România să fie un proiect bine aşezat încă de la început, motiv pentru care ne
concentrăm acum pe toate detaliile esenţiale. Comunicarea oficială privind data exactă va fi făcută în perioada următoare.”

Postul va fi un radio de tip all-news, cu o grilă dominată de buletine de ştiri din oră în oră, reportaje, interviuri şi analize, ne-a mai explicat Nicoleta Popa. Va exista un accent atât pe ştirile rapide, cât şi pe slow news, pentru a oferi context şi explicaţii.

Grila va fi completată cu formate scurte de podcast şi segmente tematice despre economie, tehnologie, sănătate şi cultură, ţintind un public "urban, educat şi conectat la realitate".

Strategie de extindere naţională şi sinergii cu televiziunea

Nicoleta Popa a precizat că proiectul se află în "fază de construcţie şi organizare" şi că va fi lansat iniţial în Bucureşti, cu o strategie clară de extindere în marile centre universitare din România, precum Cluj, Timişoara, Iaşi, Constanţa, Braşov şi Sibiu.

„Avem în vedere parteneriate locale şi investiţii în infrastructură, astfel încât Euronews Radio să devină o reţea naţională de informare, ancorată în realitatea locală, dar cu o perspectivă europeană”, a mai spus Nicoleta Popa. 

Un pilon esenţial al proiectului va fi sinergia cu televiziunea Euronews. Conţinutul relevant din reţeaua internaţională va fi integrat şi adaptat pentru formatul radio, iar colaborarea cu corespondenţii internaţionali va aduce "o valoare adăugată reală pentru ascultători".

Obiectivul este de a crea un "ecosistem media coerent", cu conţinut complementar pe radio, online, social media şi televiziune.

Nicoleta Popa: Sinergia cu televiziunea Euronews este un pilon esenţial al proiectului. Vom integra conţinut relevant din reţeaua internaţională – ştiri, interviuri, corespondenţe – adaptate pentru formatul radio. De asemenea, vom dezvolta formate proprii, care pot fi reflectate în ambele platforme.

Colaborarea cu corespondenţii internaţionali ai Euronews şi cu redacţiile locale va aduce o valoare adăugată reală pentru ascultători. Obiectivul nostru este să oferim un ecosistem media coerent, cu conţinut complementar pe mai multe canale: radio, online, social media şi televiziune.” 

Cine este Nicoleta Popa

Nicoleta Popa are o experienţă de peste 20 de ani în televiziune şi radio. S-a alăturat grupului Naţional în anul 2002, înainte de lansarea din 2003. 

Din 2015 a condus posturile Favorit TV, Naţional 24 Plus, Favorit FM şi TTV Oradea. Anterior, a fost membru în Consiliul de Administraţie al Naţional TV şi Naţional FM şi a coordonat departamentul de Licenţe şi Dezvoltare la Clas Media.

Are studii economice la Universitatea din Oradea şi un Master în Management Public la ASE. A predat, între 2013 şi 2018, cursuri de legislaţie audiovizuală şi marketing de televiziune. Este membră a mai multor organizaţii profesionale, printre care Uniunea Ziariştilor Profesionişti din România şi Consiliul Român pentru Publicitate.

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus