Skip to main content

Cât costă publicitatea electorală la Antena 3 şi Romania TV. Până la 3.500 de euro un spot

 
Cât costă publicitatea electorală la Antena 3 şi Romania TV. Până la 3.500 de euro un spot

Peste 80 de televiziuni locale şi naţionale au informat Consiliul Naţional al Audiovizualului că vor găzdui emisiuni ce ţin de campania electorală pentru alegerea preşedintelui României. Cu mici excepţii, aproape toate televiziunile vor difuza spoturi şi emisiuni electorale care vor fi contracost. posturile

Publicitate

Potrivit deciziei adoptate de CNA, privind campania electorală pentru alegerile prezidenţiale, televiziunile şi radiourile private pot percepe tarife competitorilor electorali pentru emisiunile de promovare electorală şi pentru spoturile electorale difuzate. Spoturile electorale pot fi difuzate numai în cadrul emisiunilor electorale

Serviciul public de radio şi televiziune va oferi timpi de antenă gratuit competitorilor din campania electorală.

Campania electorală pe posturile de radio şi televiziune a început vineri, 25 octombrie 2024 şi se încheie pe 23 noiembrie 2024, la ora 7.00. 

Citeşte şi: Ce tarife au stabilit televiziunile de ştiri în campania electorală pentru candidaţii la preşedinţie. Digi24, 6.000 de euro pentru un spot de 30 de secunde

Paginademedia.ro prezintă în continuare tarifele principalelor televiziuni de ştiri şi generaliste: 

Antena 3 CNN şi staţiile locale

Antena 3 CNN taxează şi pentru staţia de la Bucureşti, dar şi pentru staţiile locale. Ca şi la europarlamentare, Antena 3 CNN menţionează că plata se efectuează înainte. 

Televiziunea de ştiri a familiei Voiculescu a anunţat următoarele tarife pentru staţia de la Bucureşti: 

  • Un spot de 30 de secunde costă între 2.600 de euro în timpul zilei şi 3.200 de euro în prime-time. 
     
  • Prezenţa în emisiuni de promovare electorală costă în timpul zilei 2.600 de euro, iar în prime-time (18.00 - 22.00), 3.200 de euro pe minut.
     
  • Difuzarea în direct sau înregistrată a meetingurilor, reuniunilor electorale, a conferinţelor de presă ori a altor activităţi de campanie electorală au următoarele costuri: 3.700 de euro pe minut în intervalul 8.00 - 17.00, respectiv 4.500 de euro pe minut în intervalul 17.00 - 20.00. 

Televiziunea a anunţat tarifele şi pentru şase staţii locale. Iată tarifele: 

  • Antena 3 Constanţa - 25 de euro pe minut pentru emisiunile de promovare electorală. 100 de euro, un spot de 30 de secunde. 300 de euro pe minut pentru difuzarea în direct sau înregistrată a meetingurilor, reuniunilor electorale, a conferinţelor de presă ori a altor activităţi de campanie electorală. 
     
  • Antena 3 Deva are un singur tarif, 125 de lei pe minut. 
     
  • Antena 3 Iaşi - 5 euro pe minut, respectiv 200 de euro pentru 40 de minute. Tariful pentru un spot de publicitate electorală este de 5 euro pentru 30 de secunde. 
     
  • Antena 3 Piteşti - 100 de lei pe minut pentru emisiunea electorală. 500 de lei pentru 30 de secunde spot electoral. 
     
  • Antena 3 Suceava - 1.000 de lei pentru un spot electoral. Materialul de promovare electorală este 222 de lei pe minut. Alte tipuri de promovare electorală costă 170 de lei pe minut. 
     
  • Antena 3 Alexandria - 280 de euro pentru un spot de 30 de secunde. 240 de euro pentru prezenţa într-o emisiune de promovare electorală. 350 de euro pentru 30 de minute. 

Romania TV

Televiziunea Romania TV, postul de ştiri cu cei mai mulţi telespectatori a stabilit tarife de până la 4.500 de euro pe minut. 

Un spot electoral la televiziunea fondată de Sebastian Ghiţă costă între 3.000 de euro şi 3.500 de euro în funcţie de ora de difuzare. 

Prezenţa în emisiuni de promovare este taxată cu 3.500 de euro, respectiv 4.500 de euro pe minut. 

Difuzarea în direct sau înregistrată a meetingurilor, reuniunilor electorale, a conferinţelor de presă ori a altor activităţi de campanie ale competitorilor electorali au următoarele costuri: 3.500 de euro pe minut în intervalul 8.00 - 17.00, respectiv 4.500 de euro în intervalul 17.00 - 20.00. 

Televiziunile Clever în campanie. Prima TV şi Prima News, aceleaşi preţuri. Şi Medika e în campanie

Televiziunile Prima TV şi Prima News, deţinute de grupul Clever al omului de afaceri Adrian Tomşa, a stabilit următoarele tarife: 

2.500 de euro pentru un spot de 30 de secunde  în prime-time (18.00 - 20.00), respectiv 2.000 de euro pentru un spot difuzat în afara prime-time. 

Difuzarea unui material electoral sau difuzarea în direct ori înregistrată a mitingurilor sau conferinţelor de presă au preţ fix: 1.500 de euro pentru un minut. 

Postul Medika TV, cu profil medical, parte a aceluiaşi grup, Clever, a stabilit un preţ fix de 1.000 de euro pentru un spot de 30 de secunde. 

Difuzarea unui material electoral sau difuzarea în direct ori înregistrată a mitingurilor sau conferinţelor de presă costă 1.000 de euro pentru un minut

Televiziunea Profit News taxează 750 de euro pentru un spot de 30 de secunde. Difuzarea unui material electoral sau difuzarea în direct ori înregistrată a mitingurilor sau conferinţelor de presă costă 750 de euro pe minut. 

Posturile de radio, în campanie

Posturile de radio au informat CNA cu privire la implicarea în campania electorală. Digi FM, Digi24 FM, 

Iată tarifele: 

  • La Digi FM, un spot de 30 de secunde costă 2.000 de euro pe segmentul matinal (7.00 - 10.00), respectiv, 1.500 de euro pe segmentul 13.00 - 14.00. Emisiunea electorală costă 8.000 de euro pentru 15 minute la matinal, iar la prânz preţul este de 6.000 de euro. Emisiunile electorale, în cadrul cărora vor fi inserate spoturi sunt matinalul prezentat de Oana Zamfir şi Vlad Craioveanu şi Audienţă Naţională
     
  • Pro FM, parte a grupului Digi, va găzdui o singură emisiune electorală, Prematinal cu Mircea Ivan, pe tronsonul 6.00 - 7.00. Un spot de 30 de secunde în cadrul postului va costa 500 de euro. Prezenţa în emisiune de promovare electorală costă 1.000 de euro pentru 10 minute. 
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus