Skip to main content
LIVE: Iuliana Tudor, faţă în faţă cu studenţii la Paginademedia Open Course - Curs Deschis

ANALIZĂ Paginademedia. Cum poate un singur documentar să întinerească şi să ridice publicul TVR într-o singură zi! Reportajul Recorder a dublat oamenii educaţi

 
ANALIZĂ Paginademedia. Cum poate un singur documentar să întinerească şi să ridice publicul TVR într-o singură zi! Reportajul Recorder a dublat oamenii educaţi

Analiză Paginademedia. Un singur reportaj - materialul Recorder "Justiţie Capturată" - a schimbat total, într-o singură zi, publicul îmbătrânit, mai puţin educat şi preponderent de la ţară al TVR. De la o zi la alta!

Publicitate

Paginademedia.ro a analizat publicul de pe 10 decembrie, când a fost difuzat documentarul Recorder şi pe cel din 9 decembrie, cu doar o zi înainte. Concluziile sunt surprinzătoare! Asta dincolo de publicul mult mai numeros decât de obicei. 

Pe scurt: a scăzut considerabil publicul de la ţară, aproape s-a triplat publicul din Bucureşti, mult mai multe persoane cu studii superioare şi cu mult mai mulţi tineri la documentarul Recorder faţă de ziua precedentă! 

Audienţele documentarului Recorder la TVR, pa Paginademedia.ro, AICI

Să le luăm pe categorii:

1. Vârstă: De 30 de ori mai mulţi tineri între 35 şi 44 de ani

Dacă ne uităm la grupele de vârstă, principala observaţie este că la reportajul Recorder telespectatorii au fost mult mai tineri.

Pe 9 decembrie, de exemplu, doar 0,5% din public era din categoria de vârstă 35-44 de ani. În seara documentarului Recorder au fost peste 16%.

În schimb, la categoria de vârstă de peste 65 de ani s-a văzut o scădere. Marţi, erau peste 61% din această categorie. Miercuri, cu "Justiţia capturată", au fost doar 43%.

Structura pe grupe de vârstă:

  9 decembrie 10 dec. Recorder
4-11 ani 0.2 0.1
12-17 ani 0 0.1
18-24 de ani 1.6 0.3
25-34 de ani 4.5 4.4
35-44 de ani 0.5 16.2
45-54 de ani 15.8 20.5
55-64 de ani 16.3 15.5
peste 65 de ani 61.1 43

2. Educaţie: de peste două ori mai mulţi oameni educaţi

De la o zi la alta, procentul de telespectatori educaţi a crescut simţitor. Pe 9 decembrie erau 25% cu studii superioare. Cu documentarul Recorder pe post, procentul a crescut la 58%, adică de peste două ori mai mulţi.

Salt mare şi la publicul din categoria premium A socio-demografică ESOMAR. Aici intră manageri, oameni din top management, antreprenori cu studii superioare şi venituri ridicate. Procetul pe 9 decembrie era de sub 10%. Pe 10 decembrie a sărit la 38,1%.

Stuctura publicului după educaţie:

  9 decembrie 10 dec. Recorder
Fără studii 7.9 0
Şcoală Generală 12.1 3.6
Liceu 54.6 38.5
Studii superioare 25.5 57.9

4. Mai mulţi telespectatori din Bucureşti, mai puţini de la ţară

Documentarul Recorder a fost de interes pentru cei de la oraşe. De exemplu, dacă marţi erau 6,6% din Bucureşti, miercuri a fost de 16%.

Totodată, pe 9 decembrie, apoape 60% din public era de la ţară. Cu documentarul Recorder, procentul a scăzut la jumătate.

Structura pe localităţi:

  9 decembrie 10 dec. Recorder
Rurar 59 32.9
Oraşe mici, sub 30.000 de locuitori 7.8 17.8
Oraşe între 30.000 şi 100.000 de locuitori 10.4 16.5
Oraşe între 100.000 şi 200.000 de locuitori 9.9 8.6
Peste 200.000 6.2 8.3
Bucureşti 6.6 16

5. Venituri: creştere a publicului cu venituri mai mari

În seara de 10 decembrie, s-au uitat la documentarul Recorder în general telespectatori cu venituri mai mari decât în mod obişnuit. Cifrele vorbesc de la sine: Într-o singură zi, raportul s-a schimbat.

Cu alte cuvinte, au fost mai mulţi telespectatori cu venituri ceva mai mari, decât cei cu venituri mici. Pe anumite categorii, creşterile au fost duble.

Structura pe venituri pe membru de familie:

 

  9 decembrie 10 dec. Recorder
Mai putin de 263 de lei 25.1 4.9
Intre 263 şi 361 de lei 5.1 2.8
Intre 362 si 556 de lei 13.8 5.2
Intre 557 si 714 de lei 3.3 10.3
Intre 715 si 1050 de lei 14.4 10.6
Intre 1051 si 1625 de lei 18.1 27.5
Mai mult de 1625 de lei 10.4 25.1
     

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

sus