În ultimii doi ani şi trei luni, PSD a cheltuit cu presa, conform datelor Autorităţii Electorale Permanente, peste 100 de milioane de lei, echivalentul a 20 de milioane de euro. Majoritatea banilor merg la site-urile posturilor TV. Suma pentru imagine reprezintă jumătate din toţi banii primiţi de cel mai mare partid din România de la buget, scrie Libertatea.
Banii nu se duc direct pe TV, pentru că partidele nu au voie, conform legii, să facă, în afara campaniei electorale, publicitate pe televiziuni. „Şi atunci se merge prin site-urile televiziunilor, ca să fie alimentate, de fapt, cu bani cele care ne interesează: televiziunile”, a explicat pentru Libertatea un membru al conducerii PSD, sub condiţia anonimatului.
PSD a plătit, potrivit datelor AEP, peste 100 de milioane de lei (20 de milioane de euro) în ultimii doi ani şi trei luni, pentru „presă şi propagandă”, aşa cum sună denumirea capitolului de cheltuieli în Legea 334/2006, privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, mai scrie sursa citată.
„În 2022, am avut contracte cu site-urile tuturor televiziunilor. Cu Antena3, cu RTV, cu digi24.ro”, a declarat un lider din conducerea PSD, sub protecţia anonimatului, pentru Libertatea. Nu există însă o confirmare oficială a acestor contracte, dar nici o infirmare a lor. Partidul nu răspunde deloc la solicitări.