Skip to main content

Bulgaria a interzis publicitatea la jocurile de noroc şi pariuri în toată mass-media. Legea, votată în unanimitate în Parlamentul bulgar

 
Bulgaria a interzis publicitatea la jocurile de noroc şi pariuri în toată mass-media. Legea, votată în unanimitate în Parlamentul bulgar

În timp ce în România, proiectul de lege care interzice publicitatea la jocuri de noroc a fost modificat într-o formă diluată, şi stă în Camera Deputaţilor încă de anul trecut, parlamentul bulgar a votat, în unanimitate, legea care interzice complet publicitatea la jocurile de noroc în toate tipurile de mass-media, scrie HotNews.

Publicitate

Legea a fost puternic susţinută de opinia publică din Bulgaria, dar a întâmpinat opoziţie - nu atât din partea companiilor de pariuri în sine, cât din partea principalelor posturi de televiziune din ţară şi a mai multor grupuri media online, notează jurnaliştii bulgari.

Proiectul de lege din Bulgaria, care interzice complet publicitatea pentru jocurile de noroc în toate mijloacele de comunicare din ţară - televiziune, radio, ziare, precum şi online, a fost propus de partidele GERB (PPE) şi DPS (Renew Europe),. Propunerea a adunat 198 de voturi „pentru”, niciun vot împotrivă şi nicio abţinere în parlamentul bulgar cu 240 de locuri.

În ciuda opiniei publice puternice în favoarea interdicţiei, cele mai mari posturi de televiziune din Bulgaria s-au pronunţat împotriva noilor amendamente, acuzând că o astfel de lege ar putea afecta independenţa mass-media, adăugând că sustenabilitatea financiară a mass-media, inclusiv prin intermediul publicităţii la jocurile de noroc, este importantă pentru un jurnalism de calitate.

„Am avertizat că adoptarea proiectului de lege într-un termen atât de scurt, fără precedent, şi fără discuţii cu părţile interesate ar putea ameninţa grav independenţa economică a mass-media. Proiectul de lege va avea un impact semnificativ asupra noastră, deoarece interzice complet publicitatea unui întreg sector economic", a declarat Dirk Gerkens, directorul general al Nova Broadcasting Group (United Media), unul dintre cei doi principali radiodifuzori privaţi din Bulgaria, pentru Mediapool.bg, citate de HotNews.

Jurnaliştii Mediapool notează că „televiziunile şi site-urile au devenit prea dependente de publicitatea pentru jocurile de noroc, încasând aproximativ 100 de milioane de euro în 2022 şi aproape 80 de milioane de euro în 2023”.

 

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus