Skip to main content

Superbet, cel mai mare advertiser online. Companiile de pariuri, mari jucători în România: cinci din zece clienţi de publicitate online sunt din zona jocurilor de noroc

 
Sursa foto: Pexels.com
Sursa foto: Pexels.com

Companiile de pariuri sunt cei mai importanţi jucători din publicitatea online din România: aproape un sfert din publicitatea online de la noi a fost dată, în 2023, de casele de pariuri. 

Publicitate

Practic, cinci din primii zece clienţi de publicitate ai site-urilor din România sunt din zona jocurilor de noroc.

Detalii, în continuare:

Datele sunt parte a raportului anual privind publicitatea în 2023, realizat de Biroul Român de Audit Transmedia. Studiul acoperă publicitatea online, outdoor (OOH), presa scrisă şi radioul. Chiar dacă este realizat pe baza rate-card-urilor (adică a tarifelor-listă, preţuri fără discounturi), raportul oferă o imagine de ansamblu a tendinţelor din piaţă. Toate suporturile media sunt pe creştere, mai puţin presa scrisă (unde bugetele scad cu aproape 10 procente).

De notat că, în premieră, studiul BRAT monitorizează şi zona de publicitate prin ifluenceri. Câte (zeci de) mii de postări au fost publicate doar într-un an, în continuare.

Superbet, cel mai mare client online

Compania de pariuri Superbet este pe primul loc la capitolul clienţi de publicitate online: aproape zece procente din reclamele online din România au fost ale Superbet.

În top 10 clienţi, în afară de Superbet mai apar ca investitori în publicitate online patru jucători din această industrie: efortuna, Casa Pariurilor, Betano şi Unibet. Împreună, cele cinci branduri de pariuri totalizează peste 22% din reclamele de pe site-urile din România, adică aproape un sfert din publicitatea online.

Clienţii de publicitate din zona pariurilor au avut creşteri importante în 2023, faţă de 2022 (bugetele Superbet şi Betano au fost cu aproximativ 25% mai mari, de exemplu, iar cele ale efortuna au crescut cu 20 de procente într-un an).

Ceilalţi clienţi din topul online sunt ţigări electronice: IQOS şi Glo şi din retail (tradiţional sau pharma) - Catena, Lidl şi Penny.

Piaţa de publicitate online este estimată de raportul BRAT (după-ratecard) la aproape 87 de milioane de euro în 2023, în creştere cu zece procente comparativ cu anul precedent.

Din suporturile analizate (radio, online, outdoor, presă scrisă), online-ul este cel preferat de casele de pariuri. În clasamentul general pe toate aceste medii apare un singur client - Superbet, însă cu o pondere foarte mică (sub două procente).

Premieră: Aproape o sută de mii de reclame prin influenceri

Studiul BRAT vine cu o premieră: monitorizarea investiţiilor în publicitatea făcută prin influenceri. Într-un singur an 94.646 de postări din zona de influencer marketing au fost analizate.

Rezultatele:

- Cele mai multe postări - 80% au fost făcute pe Instagram. Cam 10% pe Tik Tok

- O concluzie de notat: peste 5.300 de clienţi au avut publicitate prin intermediul influencerilor, iar 80% dintre aceştia au comunicat excluziv prin influencer marketing, fiind absenţi de pe celelalte suporturi media.

- Cele mai multe postări au fost video (65%)

- Cosmeticele şi parfumurile au fost cele mai promovate produse (aproape 20% din reclamele din influencing).

Topurile clienţilor, pe outdoor, radio şi presă scrisă

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

sus