Asociaţia Internaţională a Publicităţii, filiala România (IAA România), face un apel pentru responsabilitatea în publicitatea la jocurile de noroc din partea tuturor: autorităţi, industrie, societate civilă.
IAA România a organizat pe 16 noiembrie, joi, prima reuniune a industriei de publicitate şi a industriei jocurilor de noroc, cu participarea de experţi din zona psihologică şi sociologică, inclusiv experţi internaţionali, anunţă organizaţia.
Concluzia generală a reuniunii a fost aceea că este nevoie de responsabilitate în publicitatea la jocuri de noroc, responsabilitate care cade însă în sarcina tuturor actorilor.
IAA România atrage atenţia decidenţilor că este în responsabilitatea lor de „a analiza cele mai bune variante de legiferare, care însă să nu ducă la închiderea unor segmente întregi economice, în domeniul publicităţii şi al sportului”.
Participanţii au subliniat nevoia de utilizare responsabilă de către ONJN a resurselor financiare foarte mari, până la 20 de milioane de euro pe an, pe care instituţia le va avea la dispoziţie începând cu anul viitor pentru programe de joc responsabil.”
Şi industria de publicitate trebuie să îşi asume responsabilitatea agregării de date de consum de publicitate în zona jocurilor de noroc, de implementare a unor soluţii de protecţie a categoriilor vulnerabile ale audienţei în digital, şi de acordare de spaţii publicitare pentru campanii de educaţie şi informare pentru prevenţia dependenţei.
Nu în ultimul rând, din punct de vedere al industriei jocurilor de noroc, este nevoie de o susţinere mult mai mare a protecţiei jucătorilor, în special a celor vulnerabili, şi de implementare a unor măsuri de autoreglementare în acest sens.
Victor Dobre, Director executiv IAA:
„Exemplele europene de bună practică sunt multe şi trebuie să ne uităm la ele şi să le utilizăm. Ne dorim cu toţii o reglementare şi o cale de mijloc, pentru că interzicerea publicităţii nu este o soluţie realistă.
Aşa cum s-a spus azi, excesele se temperează prin educaţie şi trebuie să alocăm resurse financiare pentru educarea audienţei, în special în TV şi digital.
În acelaşi timp, este nevoie ca industria jocurilor de noroc să accelereze concurenţa pentru programe de joc responsabil, nu doar pentru cote de piaţă. În concluzie, există soluţii pentru protecţia populaţiei vulnerabile, iar între acestea nu este interzicerea publicităţii, ci reglementarea adecvată a acesteia.”
Conform datelor din Media Fact Book elaborat de Initiative media, în 2022, sectorul jocurilor de noroc s-a aflat pe locul 8 în top 10 sectoare care investesc în publicitate, cu un mix media care se modifică în defavoarea TV.
Din datele de audienţă, populaţia adolescentă şi tinerii până în 24 de ani sunt prea puţin afectaţi de publicitatea la TV, întrucât nu sunt un public pentru această medie, dar au o expunere mare în zona de publicitate outdoor şi digitală.
Deşi jocurile de noroc sunt un cheltuitor important în media digitală, în creştere în ultimi ani, această creştere arată semne de încetinire, spune în încheiere comunicatul IAA România.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro