Skip to main content

Salvaţi Copiii cere interzicerea totală a publicităţii la jocuri de noroc. „Reclamele la jocurile de noroc nu trebuie să invadeze spaţiul copiilor”

 
Salvaţi Copiii cere interzicerea totală a publicităţii la jocuri de noroc. „Reclamele la jocurile de noroc nu trebuie să invadeze spaţiul copiilor”

Organizaţia Salvaţi Copiii România cere interzicerea completă a publicităţii la jocurile de noroc, indiferent de mediu – TV, online, presă scrisă, panouri stradale sau evenimente sportive – şi mutarea sălilor de joc la cel puţin 300 de metri de şcoli, locuri de joacă, spitale sau biserici.

Publicitate

Datele organizaţiei arată că 14% dintre copii recunosc că au jucat pe bani, iar 40% spun că au prieteni implicaţi în astfel de activităţi. De asemenea, 7 din 10 copii au văzut publicitate stradală la jocuri de noroc.

La Parlament a avut loc masa rotundă „Reforma legislaţiei privind jocurile de noroc în scopul protejării copiilor şi adolescenţilor”, organizată de Salvaţi Copiii împreună cu Camera Deputaţilor.

Printre participanţi s-au aflat parlamentari, specialişti în protecţia copilului şi reprezentanţi ai instituţiilor publice.

„Reclamele la jocurile de noroc nu trebuie să invadeze spaţiul copiilor. Este vital să interzicem nu doar sălile de joc, dar şi panourile şi reclamele în apropierea şcolilor, parcurilor, campusurilor sau spitalelor. Măsura CNA de a interzice vedetelor să promoveze jocurile de noroc ar trebui extinsă prin lege şi la mediul online”, a spus Raluca Turcan, deputat PNL.

„Trebuie să eliminăm total publicitatea la jocuri de noroc şi să ridicăm vârsta minimă de acces la 21 de ani, aşa cum au procedat Belgia, Grecia sau Republica Moldova”, a declarat Gabriela Alexandrescu, preşedinte executiv Salvaţi Copiii România.

Organizaţia propune cinci măsuri principale:

  • interzicerea completă a publicităţii la jocurile de noroc;
     
  • interzicerea implicării vedetelor în promovare;
     
  • distanţă minimă de 300 m între sălile de joc şi şcoli sau spaţii pentru copii;
     
  • ridicarea vârstei de acces la 21 de ani;
     
  • consolidarea mecanismului de auto-excludere a jucătorilor cu probleme.

Salvaţi Copiii subliniază că dependenţa de jocurile de noroc, recunoscută de OMS încă din 1975, generează costuri sociale şi de sănătate mai mari decât taxele plătite de industrie la bugetul de stat.

„Impactul social al dependenţei de jocuri de noroc (probleme de sănătate mintală, dificultăţi familiale, pierderea locului de muncă, creşterea criminalităţii) generează costuri sociale care adesea depăşesc contribuţiile industriei la bugetele publice, conform analizelor Salvaţi Copiii. Cu alte cuvinte, cheltuielile sociale cauzate de dependenţa de jocuri de noroc sunt mai mari decât veniturile obţinute din taxarea şi impozitarea acestei industrii”, spune organizaţia într-un comunicat. 

Tot anul acesta, în iunie, Salvaţi Copiii a lansat o campanie care a atras atenţia asupra prezenţei vedetelor în astfel de campanii. Organizaţia a realizat mai multe panouri în care vedete au fost tineri sportivi, alături de mesajul: „ „Micii sportivi nu fac reclame la jocurile de noroc şi asta-i face mari”.

În una iulie, CNA a publicat în Monitorul Oficial o decizie ce precede ca vedetele să nu mai poată face reclame la jocurile de noroc în cadrul campaniilor video (pe TV sau online). Măsura nu atinge şi zona de publicitate outdoor, care nu intră în „jurisdicţia” CNA.  

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus