Schimbare la vârful grupului de agenţii Lowe. Sever Savanciuc preia poziţia de CEO de la fondatorii Lowe, Veronica Savanciuc şi Paul Radu. În noua structură, începând cu luna mai, Veronica Savanciuc rămâne preşedintele Lowe.
Cine este Sever Savanciuc?
În ultimul an, Sever a fost membru al boardului grupului Lowe.
În vârstă de 30 de ani, este absolvent al Universităţii din St. Gallen, Elveţia, şi al Universităţii Bocconi din Milano, de unde a dobândit un Master în Strategie şi Management Internaţional.
Are o diplomă de Bachelor of Science în Management de la Warwick Business School, University of Warwick, UK.
A lucrat la Allianz X, divizia de venture capital şi investiţii strategice digitale a grupului Allianz cu sediul în Munchen.
Ce spun fondatorii?
Din 1993, când a început cu o maşină de scris, un fax şi două calculatoare Macintosh, compania a crescut de la 7 la 160 de oameni şi o cifră de afaceri care depăşeşte 45 de milioane de euro.
Grupul reuneşte astăzi agenţiile MullenLowe (agenţie integrată de marketing şi comunicare), Initiative (media), Golin (relaţii publice), Medic One (comunicare în domeniul medical şi farmaceutic) şi Path (specializat în analiza şi interpretarea datelor cu impact strategic).
Veronica Savanciuc:
"Acum 30 de ani, împreună cu partenerul meu, Paul Radu, începeam această călătorie într-o industrie practic inexistentă, înfiinţând una dintre primele agenţii de publicitate din România. Alături de colegii şi clienţii noştri, am construit unul dintre cele mai puternice grupuri de pe piaţă, am inovat, am marcat o serie de premiere în business, am avut curajul să şi greşim, am lucrat pentru sute de branduri, iar unii dintre clienţi ne sunt alături încă din primul an. Reprezentând un nou model de leadership, Sever vine cu o viziune progresistă despre ce înseamnă viitorul acestui business şi cu o energie contagioasă, care ne inspiră. Sub viziunea lui, suntem siguri că Lowe Group îşi va atinge potenţialul maxim".
Sever Savanciuc, din cartea de vizită, via linkedin:
- Membru al Boardului Lowe (Mullen Lowe, Initiative, Golin, Medic One (ian 2022-februarie 2023)
- Allianz X - Investment Associate, apoi Senior Associate (2018-2022)
- Fundbox - Board Observer (2020-2021)
- Alianz X - Analist (2017)
- PWC - Management Consulting (2016)
- EY - Advisory Services (2015)
Sever Savanciuc, CEO Lowe Group:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro„Sunt mândru să preiau leadership-ul Grupului Lowe, un business construit pe valori în care cred cu tărie: integritate, ambiţie şi curiozitate. În perioada petrecută ca membru al Board-ului, mi s-a consolidat încrederea în valoarea portofoliului nostru de clienţi şi a echipei noastre, un grup divers, cu puterea şi curajul de a inova.
În ciuda provocărilor cu care se confruntă, sau poate tocmai de aceea, industria de comunicare este astăzi mai dinamică şi mai efervescentă ca oricând. Intru în rolul de CEO cu viziunea unei transformări a Grupului Lowe care ne va permite să valorificăm acest dinamism, să generăm inovaţie reală în relaţia dintre branduri şi consumatorii lor şi să fim şi în viitor un partener de încredere pentru clienţii noştri”
Tot mai multe televiziuni au renunțat la vânzarea publicității pe targetul tradițional: urban, 18 – 49 de ani. În septembrie 2022, grupul PRO TV a anunțat adoptarea targetului comercial All 21 – 54 de ani ESOMAR ABCD Național. Motivul invocat: targetul comercial urban 18 – 49 de ani s-a micșorat în ultimii ani, astfel spus, a îmbătrânit, ieșind din publicul vizat de clienții publicitari. Kanal D a adoptat același target comercial ca și PRO TV. La rândul său, grupul Intact folosește targetul comercial: urban, 18 – 54 de ani. Argumentul acestor schimbări a fost că populația României a îmbătrânit și foarte mulți români s-au mutat în localitățile de lângă marile orașe și nu se mai regăsesc în targetul comercial tradițional. De asemenea, majoritatea clienților publicitari vizează consumatorii și din mediul rural. Tinerii sunt tot mai puțin interesați de programele TV. Renunțarea la targetul comercial arhicunoscut (urban, 18 – 49 de ani) este justificată, pentru că, în anii din urmă, includea generația Decrețeilor. Acest target a depășit vârsta de 49 de ani și, din această perspectivă, o analiză pe 21-54 de ani, la nivel național, este mult mai relevantă. Un GRP30 pe targetul All 21 – 54 de ani ABCD Național este echivalentul a 65.000 de persoane. Un GRP30 pe targetul urban, 18 – 49 de ani este echivalentul a 41.000 de persoane. ESOMAR a elaborat „Scala statutului social (Social grade)”. Scala permite clasificare socio-demografică standard. Cu această variabilă se pot crea subeșantioane (pentru diverse piețe) comparabile între ele și, de asemenea, subgrupurile definite astfel vor fi comparabile de la o țară la alta. Ce înseamnă categoriile ESOMAR ABCD: Categoria A: Manageri și profesioniști cu înaltă educație. Categoria B: Manageri, directori de nivel mediu. Categoria C: C1 – Angajați cu înaltă educație ce prestează o muncă non-manuală, patroni de firme mici. C2 – Angajați ce prestează o muncă non-manuală sau muncitori calificați. Categoria D: Muncitori ce prestează o muncă manuală și șefi de departamente mai puțin educați. Ce uitati sa specificati in legatura cu Antena 1 e ca au un departament care va comunica audientele actuale, iar voi ar trebui macar sa precizati asta, asa cum o fac si altii: "Date prelucrate de către departamentul Research Antena Group", dar voi n-o faceti pentru ca aveti contract cu ei, basca domnul Petrisor a fost si-n emisiunea lor, pe cand ProTV nu i-a dat cuvantul. Hai, stergeti si asta, asta stiti sa faceti, sa cenzurati ce nu va convine, desi n-am injurat.