Meriţi să fii surprins....de influenceri. TikTok-ul a luat foc după ce au apărut informaţii că Sânziana Negru şi iubitul ei, Ştefan Floroaica, au aruncat la gunoi o pungă plină cu produse nedesfăcute de la Lidl, imediat după ce au filmat un clip de promovare.
Iubitul artistei a postat sâmbătă seara un clip pe TikTok în care explică gestul şi îşi asumă întreaga vină.
Sânziana Negru şi Ştefan Floroaica, influenceri cu sute de mii de urmăritori pe Instagram şi TikTok, sunt zilele acestea la festivalul Electric Castel în Bonţida, judeţul Cluj. Ambii au venituri consistente din promovarea pe paginile lor a diverselor branduri, de la cosmetice, la haine sau alimente.
În acest context, cei doi au creat un clip de promovare a magazinului Lidl, care este un partener de tradiţie a festivalului Electric Castle. Clipul, care între timp a dispărut de pe paginile ei de socializare, o prezenta pe Sânziana Negru care le spunea fanilor că merge să cumpere o plasă cu diverse produse de la Lidl, urmând ca iubitul ei să ghicească conţinutul.
Sursă video: Zoso.ro
În total au fost 10 produse, printre care un ecler Electric Castel, pui la rotisor, carnaţii „preferaţi” ai lui Ştefan Floroaica (după cum el i-a numit), chipsuri, covrigi, limonadă.
Mai departe, Sânziana Negru, ţinând strâns în braţe punga pe care scria Lidl, s-a jucat de-a „ghicitul” cu Ştefan Floroaica.
La câteva ore după apariţia clipului, un internaut, Avram Grigore, a povestit pe TikTok şi pe Instagram cum, imediat după ce a terminat de filmat, l-a văzut pe Floroaica că a luat punga şi a aruncat-o la gunoi. Tot el a postat şi o poză cum punga de la Lidl şi produsele din ea.
Gestul celor doi influenceri a fost taxat de internauţi: „Mai bine dădeaţi punga aia de la Lidl plină cu mâncare la cineva decât sa o aruncaţi la gunoi”
La scurt timp după ce dezvăluirile au început să circule în online, fanii Sânzianei au început să o critice în comentarii, iar clipul de promovare al Lidl a dispărut de pe pagina vedetei.
„Mai bine dădeaţi punga aia de la lidl plina cu mâncare la cineva decât sa o aruncaţi la gunoi. Asa e când primeşti lucruri gratis. Sunteţi nişte ipocriţi. Şi mult mai simplu sa ştergi videoclipul de pe TikTok decât sa îţi asumi”, i-a scris o fană.
Şi au curs comentariile:
„Îmi e ruşine de tine! Te-am admirat, te-am considerat un exemplu…Ruşine”
„Ce s-a intamplat Sanziana cu sustenabilitatea, cu salvarea planetei, cu ajutarea oamenilor, cu strangerea gunoaielor? E dezamagitor pentru ca acum realizeaza multi ca ce afisezi online e total opusul a ceea ce esti. Credeti ca mai e sanziana ‘frustatica’ pentru ca nu mai apreciaza lumea munca depusa pentru reclamele de 2 lei?
Acu 2 zile a venit suparata foc pe story ca nu interactioneaza lumea cu reclama ei la teilor. Sper ca acum te bucuri de toata atentia Sanziana. Trist ca am crezut pana acum ca esti singura influencera cu bun simt si cu picioarele pe pamant! Rusineeee”
„@lidlromania data viitoare alegeti-va influencerii cu care colaborati care sa nu va arunce produsele la tomberon in scarba, in loc sa le dea cuiva care chiar le-ar aprecia. Nu va mai asociati cu o fonfăită fomistă.
Care mai si sterge comentariile si pe urma si postarea cu totul. Rusinica la obrajior. Si vezi ca in viata toate se platesc la un moment dat. Multumim @avramgrigore pentru postare.”
„Noi cumparam alimente de la @lidlromania ca sa dam de mancare oamenilor. Din propriile salarii, din bani munciti, iar altii primesc bani gratuiti pt o notorietate falsa. La munca si poate apoi vei aprecia punga aia cu alimente aruncata la gunoi.”
Ce spune Lidl: Urmează să avem o discuţie cu Sânziana pe această temă şi vom analiza şi reevalua colaborarea cu ea
Între timp fanii s-au îndreptate şi către Lidl pentru a cere o reacţie legată de gestul celor doi. Compania a şi răspuns unora dintre ei.
„Am aflat cu tristeţe, din social media, despre gestul Sânzianei şi al partenerului ei, pe care nu ni-l explicăm. Lidl este partener fondator al Reţelei Băncilor pentru Alimente, iar cobaterea risipei alimentare este un pilon foarte important al strategiei noastre de sustenabilitate
Implementăm constant măsuri antirisipă în operaţiunile noastre şi susţinem Băncile pentru alimente atât cu produse cât şi financiar pentru a îşi putea extinde infrastructura.
Ne încurajăm clienţii să reducă risipa alimentară prin campanii, postări, tips and tricks despre cum poţi folosi alimentele rămase în frigider, prin acţiuni de vânzare accelerată a produselor care se află aproape de ieşirea din perioada de valabilitate sau prin mesaje afişate în magazinele noastre. Urmează să avem o discuţie cu Sânziana pe această temă şi vom analiza şi reevalua colaborarea cu ea.
Ne pare foarte rău că a recurs la acest gest şi te asigurăm că angajamentul nostru de a lupta împotriva risipei alimentare este ferm şi vom continua să extindem măsurile pe care le luăm în acest sens.”
VIDEO. Ştefan Floroaica îşi asumă întreaga vină
Sâmbătă seara, după o reacţie Lidl şi numeroase critici în online, Ştefan Floroaica a postat pe paginile sale de socializare un mesaj în care recunoştea că a aruncat punga cu produse la gunoi şi îşi cerea scuze.
Clipul de aproape 4 minute are deja peste 150.000 de vizualizări pe TikTok, în mai puţin de 12 ore de la publicare.
„Încă de la început vreai să spun că eu am greşit şi eu am aruncat acea pungă la gunoi fără să mă consult cu Sânziana sau fără ca ea să ştie. Ea nu are nicio vină”, şi-a început el discursul.
„O să povestesc cum s-a întâmplat.
Aveam de făcut un material pentru un brand, nu-l mai precizez pentru că ne e ruşine de situaţia creată, (....) ideea era ca Sânziana să cumpere 10 produse iar eu să le identific.
Eu m-a m raportat la aceste produse ca fiind, cum să spun, care să ne ajute să facem materialul acesta video. Deci cumva le-am văzut cu scop de a crea acel video, cumva ne câştigăm pâinea din treaba asta, nu e un secret. Ne-am concentrat să facem cât mai bine acel material.
După ce am terminat de filmat acel material, eu am luat punga şi am aruncat-o la gunoi.
Produsele acelea care erau în pungă, multe dintre ele, au fost fâţâite, duse de colo, colo, în soare şi aşa mai departe, pentru că am filmat în mai multe locuri, că nu ne iese din prima mereu. Şi, sincer, am considerat că nu am ce să împart genul ăla de produse.
Într-adevăr, unele puteau fi împărţite, dar marea majoritate a lor, nu. Acesta a fost raţionamentul meu în momentul ăla.
Evident că nu încurajăm şi nu încurajez consumerismele.
Nu mi-al permite să-mi bat joc de mâncare, pentru că am crescut ca toată lumea şi ştiu ce înseamnă să nu ai.
Am greşit, nu era de făcut treaba asta.
Plus de asta, eram în cadrul unui festival, nu ştiu dacă oamenii de acolo chiar aveau nevoie sau, nu ştiu, nu s-a trezit în mine sentimentul de a ajuta oameni. Nu ştiu cum să explic situaţia asta. Poate că unii nici nu voiau să consume acele produse.”
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro