Skip to main content

Studiu BRAT. Cât timp sunt expuşi românii la reclamele outdoor. Audienţa panourilor este în creştere faţă de anul precedent

 
© Teerawat Winyarat  Dreamstime.com
© Teerawat Winyarat Dreamstime.com

Noi date arată că românii petrec, în medie, 4 ore afară, iar 96% dintre ei sunt expuşi publicităţii outdoor, arată cel mai recent studiu de audienţă pentru publicitatea outdoor, pentru perioada mrtie 2023 - februarie 2024, realizat de BRAT (Biroul Român de Audit Transmedia).

Publicitate

Studiul arată cu exactitate audienţa a peste 10.000 de panouri publicitare, atât statice, cât şi digitale, din 19 dintre cele mai mari oraşe din România, printr-o metodologie complexă.

Audienţa panourilor este în creştere faţă de anul precedent, ca urmare a faptului că obiceiurile de călătorie ale românilor au revenit la nivelul înregistrat înainte de pandemie, cu 96% din populaţia României expusă săptămânal la panotaj şi o durată de timp petrecută în exteriorul clădirilor de peste 4 ore, în medie, pe zi.

Datele arată că 96% dintre români călătoresc săptămânal, un procent similar cu valorile din 2018-2019. Peste 72% din populaţie a realizat zilnic călătorii în 2023, procentul fiind cu 2% mai mare faţă de cel din 2022.

Timpul petrecut de oameni în afara clădirilor înregistrează o creştere semnificativă, în medie cu 30 de minute mai mult faţă de 2022. Pentru prima dată după pandemie, timpul petrecut în exteriorul clădirilor atinge şi chiar depăşeşte uşor valorile din anii 2018-2019, arată studiul BRAT.

O analiză detaliată, independentă, a vizibilităţii fiecărui panou este realizată în cadrul studiului, făcând posibilă evaluarea audienţei fiecărui panou, pe baza rezultatelor de mobilitate şi a datelor de trafic observate din satelit.

Panourile OOH incluse în studiu au o audienţă totală de peste 73% din populaţia rezidentă în oraşele măsurate pe parcursul unei săptămâni, cu vârfuri de acoperire în Brăila (94,2%), Arad (89,3%) şi Târgu Mureş (87,8%).

Rezultatele studiului sunt reprezentative pentru 3,9 milioane de persoane cu vârste între 14 şi 74 de ani, in 19 dintre cele mai mari oraşe ale României.

SAO include un amplu studiu de mobilitate, realizat pe un eşantion de 20.926 de persoane, care are la bază analiza şi modelarea a peste 100.000 de călătorii pentru studierea obiceiurilor de călătorie ale românilor, precum şi ajustarea volumelor de trafic auto conform traficului observat satelitar, la nivelul fiecărui oraş din studiu.

Arina Ureche, Director General al Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT): 

„SAO a devenit o constantă a industriei de media şi publicitate din România, atingând în prezent un nivel optim de acoperire: peste 75% din panourile publicitare din România îşi evaluează rezultatele de audienţă în SAO, care acoperă toate oraşele cu peste 100.000 de locuitori din ţară.

SAO 2024 include, în comparaţie cu SAO 2023, date de audienţă pentru panourile din 7 noi oraşe: Arad, Baia Mare, Brăila, Buzău, Galaţi, Suceava şi Târgu Mureş, şi introduce posibilitatea evaluării audienţei panourilor digitale pe intervale orare, oferind astfel o granularitate adecvată pentru analiza şi tranzacţionarea publicităţii pe aceste panouri.” 

Companiile ale caror panouri sunt măsurate în prezent in cadrul SAO sunt:

  • City Media SRL,
  • Cocor SA,
  • Communications Media SRL,
  • Defi Romania SRL,
  • Euromedia Group SA,
  • Fairway Media SRL,
  • Getica OOH SRL,
  • Media Advertising SRL,
  • New Age Advertising Agency SRL,
  • Universal Solution SRL
  • Way Media SRL
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus