Make Journalism Great Again. Candidatul Marcel Ciolacu este primul invitat al unei "altfel" de rubrici din Libertatea. O secţiune care se vrea "călătoria privirii dincolo de contururi" şi care este realizată de două angajate de la publicitate "sub acoperire" (pentru că interviurile nu sunt semnate).
Ce vrea această nouă rubrică "Tandem - powered by Ringier"? De ce este făcută de oameni de la publicitate? De ce nu se semnează? A plătit sau nu Ciolacu?
De ce nu întreabă jurnaliştii, ci oameni de la publicitate?
Pentru că moderatoarele "fac parte din această generaţie şi acum testează zona video ca pasiune. Le dăm tuturor colegilor şansa să exploreze şi să testeze iniţiative din zona digitală". Sunt anonime că "aşa e conceptul", inspirat din trendurile Instagram şi TikTok.
Paginademedia.ro a cerut detalii despre noua rubrică apărută recent pe site-ul Libertatea. Înainte de răspunsurile lor complete, o scurtă privire asupra acestui proiect.
"Este manifestul unei generaţii care nu se mai lasă prinsă în capcana aparenţelor şi care refuză să fie definită de limite: generaţia Z" se prezintă rubrica. Aflăm că "Într-o lume în care imaginea este totul, protagonistele Tandem aleg să rămână în umbră, creând un spaţiu în care ochii se pot desprinde de faţade şi se pot concentra pe esenţă".
Care au fost întrebările puse cele două angajate de la publicitatea Libertatea lui Ciolacu, în "călătoria privirii dincolo de contururi":
- Cum veţi reimagina orizontul educaţiei astfel încât să reflecte nevoile şi aspiraţiile generaţiei Z?
- Cum veţi face ca piaţa muncii să fie un loc unde tinerii merg cu zâmbetul pe buze şi cu chef de treabă, nu doar pentru că trebuie?
- Cum veţi sprijini sănătatea mintală a tinerilor şi veţi reduce stigmatizarea asociată cu aceasta?
- Cum veţi aduce arta şi cultura în vieţile noastre de zi cu zi astfel încât să ne bucurăm de ele la fel de mult ca de ultimele trenduri de pe TikTok?
- Dacă aţi avea un mesaj pentru generaţia Z într-un story, ce ne-aţi spune şi cum veţi face echipă cu noi pentru a transforma ideile în realitate?
Interviul complet cu Ciolacu, aici: Marcel Ciolacu, interviu pentru Generaţia Z | Tandem – powered by Ringier România
Ringier: Ciolacu "a fost o decizie spontană", nu e un material publicitar
Ce a răspuns Ringier în legătură cu Tandem?
Paginademedia.ro: Ce îşi propune acest proiect?
Ringier: Proiectul video Tandem îşi propune sa fie vocea Generatiei Z, intrucat cele doua moderatoare fac parte din aceasta generatie.
Asa cum scrie si in articolul publicat pe Libertatea.ro, interviul este facut de doua tinere care lucrează în departamentul de publicitate, zona de articole SEO, si care acum testează zona de video ca pasiune.
Consecvenţi în angajamentul nostru de transformare digitală a Ringier România Media, le dăm tuturor colegilor care-si doresc acest lucru, şansa sa exploreze si sa testeze iniţiative din zona digitala.
Paginademedia.ro: Cum sunt aleşi invitaţii?
Ringier: În funcţie de perioada anului în care ne aflăm si de ce vedem ca sunt subiectele care atrag userii pe site-urile noastre. Am inceput cu zona electorala deorece este cel mai important subiect al acestei perioade. Interviul cu Marcel Ciolacu a fost parte din acoperirea etapei electorale în care ne aflăm.
După alegeri, proiectul îşi va muta atenţia în zona de digital trends, zona de IT&C, Retail Online, Do it Yourself, interviuri cu personaje ale momentului, dar si alte subiecte care vor apărea în viitor.
Paginademedia.ro: Cine susţine financiar această secţiune?
Ringier: Proiectul este finanţat integral de Ringier România Media si aparţine 100% companiei.
Paginademedia.ro: Cine sunt cele care pun întrebările şi de ce sunt anonime?
Ringier: Sunt anonime pentru ca aşa este conceptul. E parte din strategia de poziţionare a formatului care este inspirat din trendurile din social media (Instagram si TikTok).
Paginademedia.ro. Care au fost motivele pentru ca redacţia să propună o secţiune realizată de oameni de la publicitate?
Ringier: Vocile publicului capătă o importanţă din ce în ce mai mare în sistemul social. Aşa cum spuneam si anterior, Tandem este un proiect video, prin care dăm şansa oricarui coleg curios care isi doreste, sa testeze zona digitala si sa isi largeasca aria de competenta.
Mai avem si alte colege/colegi si din alte departamente care încearcă zona de Video, cum este de exemplu formatul Fresh by Unica.ro dar si alte formate care le vom lansa în perioada următoare.
Paginademedia.ro: De ce s-a început cu Ciolacu?
Ringier: A fost o decizie spontana. Materialul a fost făcut când Marcel Ciolacu a venit la noi, în Newsroom GSP, la emisiunea lui Ovidiu Ioaniţoaia. Le-am propus si celorlalţi candidaţi proiectul Tandem, la fel ca si pe cel cu 55 de întrebări Libertatea.
Sperăm să-i avem drept interlocutori pe toţi ceilalţi candidaţi la preşedinţie, următoarea fiind Elena Lasconi, cu care vom filma următorul episod 55 de întrebări Libertatea.
Paginademedia.ro: Interviul cu Ciolacu a fost parte a campaniei electorale sau a fost gratuit?
Ringier: Interviul cu Marcel Ciolacu tine cont de agenda publica a momentului, insa nu este un material publicitar si nu face parte din campania electorala a candidatilor. Tandem este un proiect video ce aparţine Ringier.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro