Skip to main content

Ce branduri au cele mai multe reclame: Catena, prima într-o săptămână. În top: trei retaileri şi două farmacii

 
Ce branduri au cele mai multe reclame: Catena, prima într-o săptămână. În top: trei retaileri şi două farmacii

Care sunt cele mai prezente branduri cu reclame pe tv, radio şi în presă? O analize pe o săptămână (13-19 martie) arată că primi cinci companii cu cele mai multe reclame vin din pharma (două nume) şi din retail (trei reţele).

Publicitate

Catena a difuzat într-o singură săptămână aproape 2.900 de reclame. Brandul pharma a depăşit Profi şi Kaufland în numărul total de reclame la TV, radio şi în presa scrisă. 

Numărul de reclame ale Catena a fost cu 300 mai multe decât Profi, a doua cea mai vizibilă marcă. Kaufland s-a poziţionat pe locul 3 cu 2.472 de reclame, după cum arată un studiu mediaTrust.

Interesant este că, în cazul Catena, aproape toate reclamele au fost date pe TV.

Studiul încearcă şi o evaluare la rate-card a bugetelor cheltuite pe reclame. Pentru primul loc - Catena, nu există o estimare. În schimb, pentru Profi s-ar ridica la 2,55 milioane de euro, în timp ce echipa de marketing de la Kaufland ar fi acordat 2,3 milioane de euro publicităţii. Pe locurile 4 şi 5 se situează farmacia Dr. Max şi, respectiv, lanţul de magazine Penny.

 

Unde s-au promovat cele cinci branduri din topul advertiserilor?

Analizând publicitatea exclusiv la TV, pe locul I se află Catena cu 2.836 de reclame. Din totalul reclamelor Catena, aproximativ jumătate au fost difuzate la TVR1.

Pe a doua poziţie din clasament se plasează Profi, având cea mai mare vizibilitate pe posturile ZU TV şi B1 TV.  Când vine vorba despre TV, Dr. Max înlocuieşte Kaufland în topul celor mai vizibile branduri. Farmacia a difuzat cu 70 de reclame mai mult decât Kaufland, posturile favorite de difuzare fiind B1 TV şi Antena 3.

La radio, Kaufland a difuzat 870 spoturi – cele mai multe auzindu-se pe postul Europa FM. Kiss FM a fost un post popular în rândul publicităţii, difuzând 96 de reclame Dr. Max, al doilea cel mai popular brand la radio această săptămână.

Totodată, Kiss FM s-a aflat printre singurele două posturi prin care Profi, situat pe locul 4,  s-a promovat. Şi al treilea brand din top, Penny a difuzat 70 de reclame pe Kiss FM.

Pentru realizarea studiului, au fost analizate 14.000 de reclame, urmărite pe 21 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale, în perioada 13-19 martie 2023. Datele au fost furnizate prin ARMA (pentru televiziuni), BRAT (pentru presa tiparită), ARA (pentru radio) şi mediaTRUST pentru mediul online.

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

sus