PARTENERIAT. Apariţia uneltelor de tip Chat GPT produce mişcări în piaţa companiilor de SEO. Cum poţi să apari în rezultatele oferite de aceste motoare?
Compania TUYA Digital anunţă că a dezvoltat servicii care pot să optimizeze prezenţa unui brand sau companii în motoarele de căutare bazata pe inteligenţă articială. Cum, mai exact?
"În momentul în care un instrument de inteligenţă artificială oferă un răspuns la o întrebare, se poate optimiza apariţia unei companii între aceste variante de răspuns", spune Cătălin Adam, managerul TUYA Digital.
În termeni tehnici, aceste servicii se numesc Generative Engine Optimization, adică, prescurtat, GEO.
"Serviciile tradiţionale de SEO, optimizarea clasică pentru căutări în Google, de exemplu, nu mai sunt suficiente în acest moment în care inteligenţa artificială se dezvoltă exponenţial. De ce?
Din ce în ce mai mult, utilizatorii caută direct răspunsuri în aceste motoare bazate pe inteligenţa artificială", explică Cătălin Adam.
"Evident că importanţa tacticilor tradiţionale SEO rămâne de netăgăduit", mai spune specialistul de la TUYA Digital, "dar serviciile de GEO adoptă o perspectivă orientată spre viitor".
Cătălin Adam: "De ani de zile, SEO a însemnat urcarea site-urilor web în primele pagini cu rezultate ale motoarelor de căutare (SERP) pentru cuvintele cheie vizate.
GEO a apărut relativ recent şi se bazează pe această nouă paradigmă, recunoscând dominaţia motoarelor de căutare bazate pe inteligenţă artificială precum Bard de Google, Perplexity sau Bing cu ChatGPT.
Aceste motoare inteligente depăşesc optimizarea pentru cuvinte cheie, care a existat până acum, şi analizează meticulos informaţii din diverse surse pentru a oferi răspunsuri complete la întrebările utilizatorilor"
Ca o concluzie, GEO – Generative Engine Optimization permite site-urilor să obţină o vizibilitate superioară în cadrul ecosistemului de căutare de inteligenţă artificială, în răspunsurile date de motoarele de tip ChatGPT, Bing sau Perplexity.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro