Skip to main content

Un deceniu de PressOne: "România are nevoie de o presă care nu renunţă". 10 promisiuni pentru următorii 10 ani de jurnalism independent

 
Un deceniu de PressOne: "România are nevoie de o presă care nu renunţă". 10 promisiuni pentru următorii 10 ani de jurnalism independent

„România are nevoie de o presă care nu renunţă”. Sub acest mesaj, PressOne marchează 10 ani de jurnalism independent şi lansează campania aniversară „10 ani de PressOne. 10 promisiuni pentru următorii 10”, un apel către cititori pentru susţinerea jurnalismului liber.

Publicitate

Plus un film cu Emilia Şercan şi jurnaliştii din redacţie, la un deceniu de PressOne.

Cititorii au ocazia să devină o parte vizibilă a poveştii, prin distribuirea un vizual special creat pentru campanie pe reţelele sociale, care simbolizează implicarea directă în menţinerea unei prese independente. Obiectivul: 10.000 de susţinători pentru următorii 10 ani.

10 promisiuni pentru următorii 10 ani

Ce a promis PressOne pentru următorii 10 ani?

1. Mai mult conţinut video, de la documentare ample la formate scurte, esenţiale, pentru a aduce jurnalismul PressOne mai aproape de public.

2. 10 poveşti ale oamenilor care schimbă ţara, pentru a scoate în evidenţă ştirile bune şi exemplele pozitive.

3. Investigarea acelora care profită de neîncrederea publică, pentru a arăta cine ne dezbină şi ne fură viitorul.

4. Sprijin pentru noua generaţie de jurnalişti. Tinerii vor avea mentorat şi resurse pentru a-şi face vocile auzite.

5. Demascarea impostorilor şi şarlatanilor, PressOne va continua să expună manipularea şi minciuna.

6. Construirea unei comunităţi în jurul valorilor PressOne: adevăr, responsabilitate şi implicare.

7. Uşa redacţiei deschisă către cititori, pentru a înţelege cum lucrează redacţia şi ce o motivează.

8. Investigaţii pornind de la ponturile cititorilor, pentru că jurnalismul se face împreună cu publicul.

9. Mai multe investigaţii locale, dincolo de Capitală, pentru comunităţi din întreaga ţară.

10. Creşterea şi diversificarea newsletterelor, pentru a oferi informaţie esenţială zilnic, fără a copleşi cititorii.

VIDEO. 10 ani de PressOne. Ce spun Emilia Şercan şi ziariştii din redacţie 

Istoria proiectului PressOne

Proiectul PressOne a început în 2015, sub coordonarea jurnalistului Mihnea Măruţă. Acesta a fost redactor-şef la ziarul Cotidianul în perioada 2007-2008. După care, s-a retras la Cluj, unde s-a ocupat de proiectul oradecluj.ro. În iulie 2012, a revenit la Bucureşti unde a fost redactor-şef la Adevărul, funcţie pe care a ocupat-o până în luna decembrie a acelui an.

Finanţatorul proiectului era omul de afaceri american Don Lothrop, care a venit în România în anul 2005 şi care a lansat şi fundaţia RomaniaOne.

Citeşte şi: Mihnea Măruţă, fost redactor-şef Cotidianul şi Adevărul, va coordona un nou proiect online: PressOne. Cine este investitorul?

Printre jurnaliştii de la PressOne se numără şi Emilia Şercan, cunoscută pentru investigaţiile sale care au dezvăluit lucrările plagiate ale unor nume mari din politica românească. Emilia Şercan a câştigat, de asemenea, numeroase premii pentru jurnalism şi luptă anticorupţie.

Citeşte şi: Interviu Exclusiv. Emilia Şercan, în Studioul Paginademedia: "Ce face Adrian Cioroianu este să pună o ţintă pe mine". Ce trebuie să facă? "Demisia" (VIDEO)

Autor: Claudia Baidoc claudia.baidocpaginademedia.ro
viewscnt

sus