Influencerii şi vedetele (inclusiv cele sportive) nu mai pot promova pariurile sportive. În schimb, senatorii au lăsat reclama la jocurile de noroc pe TV, dar cu restricţie de ore, notează Libertatea.
Influencerii nu mai au voie să facă reclame la pariuri sportive. Astfel, a fost votat un amendament UDMR prin care se interzice influencerilor să facă reclamă jocurile de noroc şi caselor de pariuri:
"Se interzice orice formă de comunicare comercială audiovizuală pentru activităţile de jocuri de noroc prezentate sau recomandate de personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive, ori de alte persoane, care datorită celebrităţii lor pot încuraja activităţile de jocuri de noroc şi pariuri sportive."
Formula iniţială interzicea complet reclamele la jocurile de noroc. În noua formula sunt permise spoturi pe internet, la TV doar între orele 23.00 şi 06.00, iar reclamele outdoor nu pot depăşi 30 mp.
Citeşte şi: Schimbare în proiectul legii jocurilor de noroc: nu se mai interzic "de tot", doar "parţial". Cei din PSD s-au retras din proiect
PNL a propus amendamente, ONJN a susţinut şi PSD a votat
Amendamentele care au schimbat proiectului au venit din partea senatorilor PNL. Narcis Godeanu, reprezentantul Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc a susţinut şi el aceste amendamente.
Comisia Juridică şi cea de Cultură din Senat au aprobat amendamentele PNL. Astfel că:
- Reclamele în spaţiul outdoor să nu fie mai mari de 30 mp
- Pe reclamele outdoor să nu apară premiile oferite de casele de pariuri şi jocuri de noroc
- Reclamele la jocurile de noroc şi casele de pariuri sunt permise în audio-vizual în intervalul 23.00 – 06.00
- Amenda pentru nerespectarea legii este între 10.000 – 50.000 de lei
Inserturile grafice vor fi însoţite de mesajul "Fii responsabil" (în prima variantă mesajul era "Joacă responsabil")
Într-un alt amendament adus de PNL legii iniţiale este specificat că reclamele la pariruri pot să apară, de pildă, în timpul transmisiunilor sportive în direct.
"Prin excepţie de la prevederile alin. (51), sunt permise inserturile grafice, respectiv reprezentarea, statică sau în mişcare, cu sau fără sunet, a mărcii, astfel cum aceasta este definită potrivit legii, a siglei sau a altui simbol prin care se identifică titularul mărcii, al siglei sau al simbolului ori imaginea unui produs reprezentativ al acestuia, dacă acestea sunt efectuate în timpul transmisiunilor sportive în direct. În orice situaţie, aceste inserturi grafice vor fi însoţite de mesajul Fii responsabil."
Adrian Cozma, deputat PNL şi iniţiatorul proiectului:
"Uitaţi-vă în Piaţa Victoriei sau Piaţa Unirii, faceţi un 360 de grade cu privirea, şi vedeţi panouri gigantice care promovează jocurile de noroc.
Trebuie să spunem stop publicităţii jocurilor de noroc. Este inadmisibil să încurajăm jocurile de noroc. Ştiu că există o industrie cu mulţi bani, că influenţele sunt din toate direcţiile."
Adrian Cozma a insistat ca forma iniţială a proiectului să fie votată (care prevedea că toate reclamele la jocurile de noroc să fie interzise), deputatul nu a reuşit să îşi convingă clienţii.
Diana Stoica, deputată USR:
"Putem constata că România a devenit împânzită de jocuri de noroc şi de reclame. Copiii au ajuns să considere că a devenit o normalitate."
Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro