Specificul local al pieţelor pe care activează companiile multinaţioale nu a contat când acestea au decis, la nivel internaţional, să reducă bugetele de publicitate. A spus-o Csaba Lukacs, managing director al conpaniei ungare RMB, care opereanză pe piaţa de publicitate din Ungaria.
Csaba Lucaks:
“Majoritatea deciziilor au fost luate la nivel internaţional în Marea Britanie sau Statele Unite ale Americii, fără a se ţine cont de nevoile sau de situaţia pieţelor locale. Managementul local doar a preluat ordinele de la centru”.
Omul de publicitatea a dat şi câteva nume de clienţi: Avon, Coca-Cola, Unilever şi Samsung.
Declaraţiile au fost făcute în cadrul unui workshop organizat la sfârşitul săptămânii trecute la Bucureşti, la sediul TVR, de către EGTA – Association of Television and Radio Sales House şi Splendind Media.
Din prezentarea lui Csaba Lucacks, RMB (Ungaria):
- Anumite domenii, precum cel financiar sau auto, au tăiat bugetele de media între 30 şi 60%, din cauza vânzărilor slabe.
- Majoritatea companiilor FMCG au redus bugetele, ca o măsură de precauţie.
- Unele companii din domeniul pharma chiar au crescut bugetele.
- Sunt mai puţine campani de imagine şi sponsorizare şi mai multe promoţii.
- Se pune o presiune mai mare pe preţuri.
Trimite un comentariu