Skip to main content

Ce a fost în capul creatorilor spotului Gusto, reclama fără cap

 

ACTUALIZARE: Spotul Gusto va fi difuzat după ora 23.00, din cauza caracterului şocant, a decis astăzi Consiliul Naţional al Audiovizualului, după o discuţie cu reprezentanţii companiei care produce pufuleţii. “Dacă s-a încercat o parodie, aţi făcut o parodie foarte nereuşită”, a spus Dan Grigore. “Clipul este de un prost gust covârşitor. În România sigur că există un nivel al glumelor sadice, dar la nivelul imaginilor este şocant.

Publicitate

O căpâţână fără trup mânâncă pufuleţi pe covor. Corpul decapitat umblă bezmetic prin cameră şi încearcă să se orienteze, la indicaţiile căpăţânii, care nu pare să aibă o mare problemă. Ce a fost în spatele acestui scenariu ? Creatorii Gusto au explicat detaliat ce au avut în cap când au creat reclama fără cap. Pentru că, dacă nu v-aţi dat seama, este vorba despre un spot pentru pufuleţii Gusto.

Iată mai întâi reclama:

Spotul Gusto

Umor absurd, care ilustrează conceptul “Optimism indestructibil în orice situaţie ”. Aşa explică ideea Răzvan Căpănescu, directorul de creaţie al agenţiei Publicis, care a făcut reclama.

Dar cum s-a ajuns la reclama fără cap?

Răzvan Căpănescu, pentru paginademedia.ro:

„Am pornit de la un adevăr despre produs: spre deosebire de multe alte snack-uri, pufuleţii Gusto au doar mălai, sare şi aer. Nimic altceva. Nu ai de ce să te îngrijorezi. De aici a venit şi conceptul: optimismul indestructibil. Nimic nu trebuie să te îngrijoreze.”

De ce acest scenariu?

„Este o dramatizare care să atragă atenţia. Am luat şi noi umorul absurd, pentru a dramatiza ideea creativă, pentru că mi se pare o execuţie cinematografică memorabilă. Doar l-am dat lumii pe Eugen Ionesco.”

Reclama a fost concepută pentru un public tânăr, pentru adolescenţi, spune Căpănescu, o categorie de public dispusă să guste mesajul spotului.

“Totul a fost foarte gândit. Este o metaforă vizuală, te zguduie de pe canapea, dar îndeamnă la optimism în orice situaţie şi la nimic altceva. Este făcută pentru un anumit target – adolescenţii şi li se adresează într-un limbaj pe care îl gustă.”

De altfel, tocmai pentru a atinge publicul adolescent, mai spune Căpănescu, campania este difuzată pe posturile muzicale, pe Pro TV, Discovery Channel şi National Geographic.

În afara “spotului fără cap”, campania cuprinde şi o a doua reclamă, în aceeaşi notă absurdă.

Iată reclama Gusto nr. 2:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • consumatormassmedia consumatormassmedia
    Deosebirea esentiala intre filmul cu pricina (parodia SF) si clipul in cauza e ca filmul are foarte mult umor, in timp ce spotul e total cretin! Nu e vorba de gust, ci de stupiditatea "creatorilor" locali de publicitate, care nu se dezmint. Nu mai vorbesc de scopul final al celor doua "produse", criteriu care desfiinteaza orice comparatie.
  • Ionut Oprea Ionut Oprea
    Petrisor, ai vazut "Hitchhiker's Guide to the Galaxy"? Una din cele mai bune parodii SF, de unii iubita, de altii hulita. Si aici, ca si in alte situatii, e o problema de gust.

Trimite un comentariu

sus