Printr-o informare trimisă redacţiilor ziarelor, Publimedia, divizia de print a Media Pro, a anunţat că nu mai susţine financiar publicaţiile pe care le deţine în ţară, notează Adevărul. Ieri, redacţiile Bihoreanul, Ieşeanul, Hunedoreanul şi Cujeanul au primit vestea că vor fi închise. Paginademedia.ro a scris ieri despre subiect, AICI.
HotNews a obţinut o confirmare de la redactorul-şef de la Clujeanul: „Luni va fi ultima ediţie tiparită a ziarului Clujeanul, sub Publimedia”. Decizia Publimedia vine în contextul scăderii masive a investiţiilor publicitare în presa locală. În provincie mai rămân grupurile EMI Deutschland şi Inform Media, care deţin ziare în oraşele din care s-a retras PubliMedia. Un jucător nou este Adevărul Holding, care a lansat Adevărul de Seară în 29 de oraşe. Despre subiect au mai scris Business Standard, Cotidianul şi IAA.
Adevărul: Adrian Sârbu renunţă la ziarele din provincie
HotNews: Adrian Sârbu, pe cale să renunţe la ziarele locale
Bobby Voicu spre tinerii antreprenori din online, într-un interviu amplu acordat Daily Business: Înainte să te duci cu un proiect la un fond de investiţii, creşte-l cât mai mult din bani proprii. Fostul şef al Yahoo România vorbeşte despre impresiile rămase după perioada petrecută ca reprezentant local al companiei americane, despre evoluţia publicităţii pe blog-uri, oferind totodată sfaturi bloggerilor cu vechime, dar şi celor începători.
Din interviu:
- Nu cred că în următorii 3-4 ani vom avea în România campanii specifice pe blog-uri, decât puţine.
- Regiile de publicitate online vor începe, într-adevăr, să ofere şi blogurile ca alternativă, deoarece încep să atragă din ce în ce mai mult trafic.
- Totuşi nu cred că vor fi multe campanii numai pe bloguri - tot ca până acum, vreo 4-5 pe an - şi acestea nu foarte mari. Marea majoritatea a reclamelor de pe blog-uri fac însă parte din campanii derulate pe mai multe suporturi media.
- Câştigurile exclusiv din blog-uri au fost circa 50.000 de euro în 2008
Oferta estivală a televiziunilor echilibrează reluările cu o serie de producţii noi: reality show cu stewardese, VIP-uri autohtone duse în şatră, altele puse la probe inedite, relatează Cotidianul. Kanal D pregăteşte emisiunea Şatra, în care vedete autohtone încearcă să trăiască printre romi gabori. Tot cu vedete este şi formatul estival al Prima TV, emisiunea Probă de celebritate. Programul va arăta cum se comportă starurile mioritice atunci când sunt puse în postura de controlor de bilete, de exemplu. Postul mai oferă show-ul culinar Cearta-n bucate. Antena 1 va lansa Vreau să fiu stewardesă, o emisiune concurs prezentată de Dan Negru în care 15 fete se luptă pentru un post la Tarom.
Program de vară la tv: vedete duse în şatră, reality show cu stewardese
“Importanţa mediului online creşte, în general, în cadrul bugetelor pentru toţi cei care comunică”, a explicat pentru Business Standard Mugur Pătraşcu, managing partner al agenţiei de publicitate interactivă iLeo, parte a grupului de comunicare Leo Burnett&Target. Potrivit acestuia, anul trecut, aproximativ 4% din cheltuielile de marketing au fost direcţionate către mediul online, iar actualul context economic nu va aduce modificări ale acestui procentaj.
Online-ul rămâne la 4% din bugetul de marketing
După primele cinci luni din 2009, piaţa de marketing direct se prezintă cu o scădere de până la 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit jucătorilor din piaţă. „Scăderea este vizibilă şi se află undeva la 20%-50%, în funcţie de domeniul direct marketingului de care discutăm. Trimiterile poştale (direct mail) au suferit cea mai mare scădere, din cauza diminuării buge¬telor clienţilor importanţi”, spune în Financiarul Şerban Goran, preşedintele Asociaţiei Române de Marketing Direct. Noile canale de marketing direct - e-mail, web, mobile marketing - au crescut aproape în acelaşi ritm ca anul trecut, estimat la aproximativ 30%.
Marketingul direct a scăzut cu până la 50% în prima parte a anului
Campania iniţiată de reporterul Pro TV Paula Herlo ar putea salva viaţa celor care au nevoie de transplant de celule stem, scrie Adevărul. „Avem viaţă în sânge“ are un obiectiv: crearea unui Registru al Donatorilor Onorifici de Celule Stem. Ideea campanie i-a venit Paulei în timp ce vizita Fundaţia Jose Carreras din Barcelona. „Am aflat cu surprindere că România este una dintre puţinele ţări care nu au o asemenea bancă de date."
Paula Herlo are „viaţă în sânge“
Lanţul de restaurante fast-food Burger King a câştigat marele trofeu Grand Effie pentru campania Whooper Freakout, realizată de agenţia Crispin Porter+Bogusky, la gala de premiere a festivalului de publicitate Effie de la New York, anunţă IAA. Campania a preluat un concept de reality show în domeniul advertisingului: a fost centrată pe reacţiile reale ale consumatorilor brandului la aflarea veştii că Whopper a fost retras definitiv din meniurile lanţului Burger King. Cele mai dramatice reacţii au fost publicate online. Imensul buzz creat în jurul acestei veşti s-a tradus prin dublarea vânzărilor trimestriale.
Burger King a triumfat la gala EFFIE de la New York
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.roRupert Murdoch, directorul executiv al conglomeratului media News Corp., a declarat, într-un interviu acordat Fox Business Network, citat de Wall-Street, că în zece ani majoritatea ziarelor tradiţionale vor apărea doar în spaţiul digital. “În următorii 10 ani, cred că aproape fiecare ziar va fi primit de consumatori în format digital, fie prin calculatorul personal al acestora, fie prin dispozitive cum este Kindle, cititorul de cărţi digital”, a spus Murdoch.
Murdoch: În 10 ani, ziarele vor fi disponibile numai în format digital
Trimite un comentariu