Vlad Petreanu, de la Antena 3, e primul jurnalist din televiziunile vizate de contractele MTS care vorbeşte despre felul în care sînt cumpărate ştirile, scrie Gazeta sporturilor, într-un reportaj de la lansarea studiului “Un om a muşcat o ştire”, realizat de Active Watch – Agenţia de Monitorizare a Presei.
Petreanu: “Ce nu înţeleg eu e schizofrenia profesională a televiziunilor. Pe de o parte, au luat bani ca să difuzeze ştiri pe o filieră pe care toată lumea o cunoaşte şi gsp a dovedit-o. Pe de altă parte, sar pe Ridzi. Foarte bine! Dar n-am văzut nici un redactor-şef, nici un director de la televiziuni care să vină şi să spună: «Am greşit»”.
“La fel e cu invitaţii politici. Îi trimit partidele, îi impun, iar televiziunile acceptă!”, spune Petreanu. În televiziunile comerciale, supunerea faţă de patron e o regulă de fier, descrie el tabloul.
HotNews prezintă detaliat rezultatele studiului. Concluzia principală: scena politică a beneficiat de o prezentare limitată spre marginală în agenda TV, cu excepţia Antenei 3, şi a arătat un interes mai mare pentru activităţile instituţiilor statului, pe fondul crizei. Despre studiu au scris şi Adevărul, Evenimentul zilei, Jurnalul naţional, Gândul şi Financiarul.
GSP: Mărturia unui jurnalist şi concluziile auditului!
HotNews: Ştirile TV: interes mare pentru administraţie, morţi violente şi cazul Becali, atenţie marginală pentru politic
Noul director al Pagini Aurii, Marco Stettler, pentru Wall-Street: “Ceea ce aduc de la Ringier este poate experienţa mea în a motiva şi ghida oamenii. Cunosc piaţa atât din punct de vedere al industriei de print şi distribuţie, cât şi din punct de vedere al industriei de publicitate, dezvoltând multe relaţii cu agenţii de publicitate de aici.”
Marco Stettler a preluat conducerea companiei Pagini Aurii, după ce anterior a lucrat pentru Ringier. “În prezent, 20% din cifra noastră de afaceri provine din online. În 2-3 ani sperăm să revină online-ului două treimi din cifra de afaceri.”
Marco Stettler sterge praful de pe business-ul Pagini Aurii
Datoriile enorme ale Rodipet au fost transformate în „acţiuni suplimentare“ şi vândute libanezilor la un preţ de nimic, scrie Adevărul. Ziarul a început seria de articole despre distribuitorul de presă după ce Adevărul Holding a încetat colaborarea cu Rodipet. Pentru ca fraţii Awdi să intre în posesia Rodipet, guvernul Năstase a emis o ordonanţă specială. În 2007, la trei ani de la semnarea contractului, şi chiar dacă plata le fusese eşalonată, fraţii Awdi încă nu se achitaseră faţă de statul român.
Clanul Awdi, răsfăţat de guvernul Năstase
Biroul Român de Audit al Tirajelor continuă parteneriatul cu PriceWaterhouseCoopers pentru auditul tirajelor în 2009 şi 2010, în condiţii contractuale similare cu cele de până acum, dar la tarife cu 20% mai mici pentru fiecare categorie de publicaţii auditată, a informat BRAT în newsletterul organizaţiei, citat de HotNews.
BRAT continuă parteneriatul cu PWC pentru auditul tirajelor, la tarife mai mici
Investiţiile în publicitate ale principalilor zece advertiseri de pe piaţa românească s-au diminuat în primul semestru al acestui an cu 17%, potrivit datelor Alfa Cont, citate de Business Standard. Dintre primele zece companii care au investit în publicitate, şapte au înregistrat scăderi. GlaxoSmithKline Europharm, Cosmote şi Orange sunt cele care au plusat la comunicare.
Cosmote detronează P&G în Topul advertiserilor în semestrul I 2009
Sergey Brin şi Larry Page, cofondatorii Google, ocupă primul loc în clasamentul pe acest an al celor mai influenţi 100 oameni din media în Marea Britanie, realizat de cotidianul The Guardian, citat de HotNews şi Daily Business. Printre primii zece clasaţi se mai numără James şi Rupert Murdoch (News Corp), Steve Jobs şi Jonathan Ive (Apple) şi Steve Ballmer (Microsoft).
HotNews: Top The Guardian: Cei mai influenti oameni din media
Daily Business: Topul celor mai influenti 100 de oameni din media, realizat de The Guardian
BusinessWeek, revista de afaceri detinută de grupul McGraw-Hill, ale cărui venituri din publicitate au scăzut cu 30% în trimestrul doi, a fost scoasă la vânzare, potrivit Bloomberg, citat de Daily Business şi HotNews. Business Week a apărut şi în România, din mai 2006 până în martie 2009 , când Business Media Group a închis revista.
Daily Business: Editorul McGraw-Hill caută cumpărător pentru BusinessWeek
HotNews: Grupul McGraw-Hill, interesat să vândă BusinessWeek
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.roDouă dintre cele mai mari industrii din lume şi-au dat seama că ar putea face şi mai mulţi bani dacă şi-ar uni forţele, observă Cotidianul. Spielberg este deja veteran în industria jocurilor video, iar James Cameron colaborează cu Ubisoft pentru un remake după „Avatar”. Industria filmului se bazează din ce în ce mai mult pe munca animatorilor şi a programatorilor de jocuri video, iar acestea îşi dezvoltă scenariile cu implicarea regizorilor garantaţi de Hollywood.
Jocurile şi filmele se aliază împotriva crizei
Trimite un comentariu