Grupul Central European Media Enterprises (CME), care deţine în România posturile din reţeaua Pro, se aşteaptă să încheie anul acesta cu un profit înainte de calcularea dobânzii, impozitelor, deprecierii şi amortizării (EBITDA) mult diminuat, de circa 60-70 milioane de dolari, dar şi la o revenire a pieţei începând din 2010. Cifrele vin din prezentările susţinute de conducerea grupului, inclusiv de Adrian Sârbu, preşedinte şi CEO CME, în cadrul evenimentului Investor Day, susţinut la Praga săptămâna trecută, scriu Adevărul, Hotnews şi Business Standard.
În România, grupul se aşteaptă anul acesta la venituri de 177 milioane de dolari şi un profit EBITDA de 45 milioane de dolari. Potrivit estimărilor CME, anul 2010 va aduce o creştere de 6% a pieţei de TV din România, şi de 32% a pieţei de internet, după ce, în 2009, scăderea estimată pe TV a fost de 28%, printre cele mai mari din Europa de Est, iar pe internet de 13%.
Hotnews: CME: Publicitatea va începe să-şi revină în 2010, televiziunea şi Internetul vor avea cel mai mult de câştigat
Adevărul: CME: Venituri sub aşteptările analiştilor în 2009
Business Standard: Compania Pro TV face 177 milioane de dolari în 2009
Cotidianul 7plus a apărut, vineri, pe piaţă cu numele Naţional, la care renunţase în 2005, în urma unor dispute cu WAZ, grupul german care a deţinut acţiuni în acest ziar. Contactat de Hotnews, proprietarul ziarului, Iliuţă Naghi, a refuzat să explice această schimbare, limitându-se să spună că "Am făcut ceea ce trebuia făcut. Legal". Şi pe Internet, 7plus.ro redirecţionează acum spre ziarulnational.com.
Ziarul 7plus a ieşit vineri pe piaţă cu vechiul nume, Naţional
Piaţa de publicitate îşi va reveni înaintea altor industrii, iar când acest lucru se va întâmpla, cel mai probabil în a doua jumătate a anului viitor, revirimentul va fi vizibil pe toate mediile de comunicare, crede Ştefan Iordache, COO Leo Burnett Group şi managing director Starcom MediaVest. El declară pentru webPR.ro că revenirea economică va da un impuls publicităţii online şi anunţă că Starcom MediaVest va lansa în curând o divizie de Digital.
Ştefan Iordache, Leo Burnett: Chiar dacă piaţa de publicitate nu va avea creşteri de 30%, creşterea va fi cu siguranţă mai mare decât în pieţele dezvoltate
PD-L a angajat pentru campania lui Traian Băsescu celebra firmă de consultanţă americană Greenberg Quinlan Rosner, care va oferi staff-ului prezidenţial servicii de consultanţă şi cercetări sociologice. Jurnalul naţional a intrat în posesia scrisorii de angajament semnată de Greenberg Quinlan Rosner şi de PD-L. Democrat-liberalii au transferat deja 150.000 de euro într-o bancă din SUA în contul americanilor, urmând ca în caz de victorie a lui Traian Băsescu în alegerile de la 6 decembrie să mai achite o primă de 300.000 de euro.
Băsescu cumpără cu 450.000 de euro "ghinionul" lui NăstaseCine a vrut primul o Românie de bun-simţ? Traian Băsescu afirmă că el. Crin Antonescu susţine că el a fost cel dintâi. Cei doi îşi dispută conceptul de "România bunului-simţ", pe care îl folosesc drept slogan în campania pentru prezidenţiale, notează Gândul.
Cum îşi fură Băsescu şi Antonescu „România bunului-simţ“. Echipele celor doi candidaţi se acuză reciproc că şi-au copiat sloganul“Stilul de jurnalism care se practică aici, cu precădere cel de business, nu e ca cel care se practică în Statele Unite. Aş spune mai degrabă că se aseamănă cu stilul de jurnalism de business din urmă cu câţiva ani, dar pe care jurnaliştii din Statele Unite l-au depăşit”, spune Peter Frank, fost director de comunicare la MBNA America, prezentator al emisiunii prezinta The Frank Show, la Money Channel.
Peter Frank, pentru Wall-Street: “În mare, paginile de business nu spun atâtea poveşti despre business sau nu prezintă business-ul într-o forma captivantă, de poveste, aşa cum o fac ziarele din Statele Unite şi din Anglia. Este business, dar nu cred că ar trebui să fie tratat excesiv de conservativ sau serios.
Fost bancher american, devenit jurnalist de business in Romania: Presa romaneasca ar trebui sa spuna mai multe povesti
21 de staţii locale au transmis deja două ediţii. Este primul pariu TV din România pe sistemul sindicalizării audienţei. Teo revine pe sticlă poate cu cel mai mare pariu din carieră după retragerea neinspirată de la Pro TV, din urmă cu patru ani, scrie Evenimentul zilei. În SUA, producătorii independenţi au inventat reţeta în anii ’70 şi au dat lovitura, devenind adevărate fabrici de bani. Pentru prima oară în România, Teo încearcă ceva asemănător, chiar dacă banii la care se aşteaptă sunt mai puţini.
Teo s-a mutat în România profundă
21 de ecrane de cinema, 4.300 de locuri în 17 săli standard, trei săli VIP şi o sală IMAX. Pe scurt, Cinema City Cotroceni. În termeni de business, oficialii companiei traduc datele tehnice într-o investiţie de aproximativ zece milioane de euro, scrie Business Standard.
Pentru publicul larg, Cinema City va inaugura primul megaplex din România pe 20 noiembrie. Deşi nu au dorit să facă publice estimările privind încasările din primul an şi nici numărul de spectatori, Mooky Greidinger, CEO Cinema City International, a declarat că se aşteaptă ca „rezultatele să bată recorduri”.
„Acţiune!” în valoare de 10 milioane de euro
Valurile de veşti negative din presă şi mai ales cele transmise prin viu grai, „mai abitir decât veştile underground de pe timpul lui Ceauşescu”, au cauzat multă panică şi decizii luate sub imperiul fricii la nivelul bugetelor şi activităţilor de responsabilitate socială corporatistă (CSR) din România, a declarat pentru Daily Business Luminiţa Oprea, directorul de comunicare Holcim şi autorul primei lucrări despre responsabilitate socială corporatistă din România, "CSR de la teorie la practică".
Autoarea primei cărţi din România despre responsabilitate socială: Criza a îngheţat CSR-ul
Veniturile nete ale celui mai mare motor de căutare au crescut, în perioada iulie-septembrie 2009, cu 7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Gigantul internetului dă primele semne de revenire economică, raportând rezultate trimestriale peste nivelul aşteptărilor. Google se gândeşte din nou la investiţii, scrie Adevărul.
În cel de-al treilea trimestru, compania cu sediul central în California a raportat venituri peste aşteptări: 5,94 miliarde de dolari, cu 7% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Criza financiară nu are căutare pe Google
Magnatul media Ted Turner şi-ar dori să se afle din nou la conducerea Time Warner, ca să-l pună la loc de cinste pe Captain Planet pe Cartoon Network şi să aducă mai multe ştiri despre China pe CNN, scriu Cotidianul şi Hotnews, citând Hollywood Reporter.
Dacă ar conduce din nou postul de ştiri pe care l-a fondat în urmă cu 29 de ani, Ted Turner ar tăia din numărul ştirilor frivole şi le-ar da telespectatorilor mai multe ştiri internaţionale. Iar în ceea ce priveşte Cartoon Network, i-ar da lui Captain Planet locul cuvenit în prime time “astfel încât copiii să se uite la eroul ecologist şi nu doar la Superman”.
Cotidianul: Ted Turner vrea să conducă din nou CNN
Hotnews: Ted Turner susţine că şi-ar dori sa revină la conducerea CNN, unde ar vrea mai multe ştiri internaţionale, cu accent pe China
Mai bine de 3.000 de jurnalişti spanioli (dintr-un total de circa 30.000) şi-au pierdut locul de muncă pe fondul crizei economice în perioada 1 octombrie 2008-1 octombrie 2009, anunţă Federaţia Asociaţiilor Jurnaliştilor din Spania (FAPE) într-un comunicat citat de Hotnews. Concedierile au venit din cauza încasărilor reduse din publicitate.
Un ziarist spaniol din zece a rămas fără loc de muncă din cauza crizei
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.roMark Scott, directorul managerial al conglomeratului media din Australia ABC (Australian Broadcasting Company), a atacat intenţiile mogulului media Rupert Murdoch de a taxa conţinutul online şi a descris News Corp. ca un "imperiu în retragere", scrie ABC News, citat de Daily Business. Scott a declarat că ABC nu va taxa niciodată conţinutul online.
Modelul de taxare a ştirilor online propus de Murdoch este considerat "învechit"
Trimite un comentariu