Sfaturi practice: Cum să îţi construieşti un brand personal
Dacă aţi avea curiozitatea să căutaţi pe Google sau pe oricare alt motor de căutare o definiţie pentru brand personal aţi realiza, cel mai probabil, că nu există. În schimb, aţi găsi peste 111 milioane de referiri la acest subiect.
Aşa şi-a început discursul Afrodita Blasius (Bridge Communication), la seminarul “B(rand) yourself”, organizat de IAA Young Professional (divizia “de tineret” a asociaţiei).
Ce înseamnă Brand Personal? Cum îţi poţi construi un Brand Personal? Au încercat să răspundă la aceste întrebări Cristina Simion (Edipresse), Afrodita Blasius (Bridge Communication) şi Alexandra Olaru (Unilever).
Felul în care te îmbraci, modul în care vorbeşti, gesturile, toate îţi construiesc imaginea. Cum devine brand?
Iată câteva fragmente din prezentările de ieri:
Cristina Simion (Director general Edipresse România)
- Există o diferenţiere între: imaginea de sine, imaginea socială (proiecţia asupra mediului format din prieteni şi cunoscuţi) şi imaginea publică (transmisă de massmedia).
Imaginea de sine reprezintă felul în care se percepe fiecare.
Imaginea socială este felul în care fiecare persoană îşi proiectează propria imagine în mediul format din prieteni şi cunoscuţi. Construcţia imaginii sociale este la îndemâna fiecărui individ. Conştient sau inconştient, fiecare persoană îşi poate proiecta imaginea socială.
Imaginea publică este felul în care o persoană este proiectată de mass-media către publicul larg. Este controlată de massmedia: receptorii primesc un mesaj filtrat de o persoană sau mai multe persoane fără agendă sau cu o agendă diferită de a ta.
Ce contează în construcţia imaginii publice:
- Definirea mesajului general (verbal – limbaj şi meta-limbaj şi nonverbal – gestică, atitudine, mimic, stil vestimentar etc.) coerent.
- Alegerea canalelor de comunicare potrivite (pentru o afinitate cu publicul-ţintă).
- Definirea "ariilor de competenţă" şi o comunicare pro-activă cu massmedia. Propuneţi un subiect de interes public din "aria de competenţă".
- Asocierea pozitivă cu evenimente, persoane, activităţi care au imaginea publică pe care v-o doriţi.
Alexandra Olaru (HR & Communication Director – Unilever South Central Europe)
- Defineşte cine eşti şi de ce esti unic. Stabileste-ţi destinaţia finală, cine vrei să fii, faţă de cine eşti deja.
- Nu îţi evita competiţia. Înţelege cine şi cum se aşază în raport cu tine.
- Găseşte calea cea mai bună pentru tine.
- Fii atent cum te prezinţi.
- Învaţă puterea cuvintelor.
- Gândeşte în raport cu mediul. Ascultă ce ţi se spune.
- Fii atent la întalniri pentru că oamenii pe care îi întâlneşti sunt cei care vor vorbi despre tine.
- Execută şi implementează ce ţi-ai propus în timpul în care ţi-ai propus.
- Rămâi relevant, rămâi autentic!
Afrodita Blasius (Managing Partner Bridge Communication)
- Un brand personal înseamnă diferenţiere, dar să fii autentic şi relevant pentru publicul tău. Este suma părerilor asupra aceleiaşi persoane.
- Nu este important ce credem noi despre noi ci ceea ce cred altii despre noi.
- Pentru a crea un brand ai nevoie de o coerenţă în tot ceea ce faci.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.roBrandul personal în trei paşi:
1. Descoperă:
- Cine eşti? (ce valori, motivaţii, dorinţe, interese, pasiuni, talente, abilităţi şi vise ai)
- Ce cred alţii despre tine?
- Care îţi sunt competitorii?
- Care este publicul tău ţintă?
- Cine vrei sa fi? Adică ce cuvinte, asocieri, atribute vrei să fie legate de numele tău?
- Unde vei sa ajungi?
2. Dezvoltă
- Dezvoltă-ţi o identitate personală.
- Trebuie să te diferenţiezi.
3. Construieşte
- Aici trebuie să ţii cont de: locurile în care mergi, de persoanele în compania cărora te găseşti, de felul în care te îmbraci, vorbeşti s.a. Felul în care arată casa, maşina şi biroul spun de asemenea ceva despre tine.
- La fel de important pentru în construirea brand-ului sunt şi canalele de comunicare (media tradiţională, newmedia şi no media) pe care le foloseşti pentru a comunica despre tine.
Foto Afrodita Blasius: Adevărul
Trimite un comentariu