Gheorghe Hagi a adus economiei postdecembriste aproape 70 milioane de euro. Atracţia publicului faţă de cel mai îndrăgit fotbalist român din istorie continuă să genereze valori financiare fără egal în sportul românesc, la 15 ani de la Campionatul Mondial din SUA, analizează Business Standard. O analiză care contabilizează rezultatele economice generate de Hagi, în toate activităţile în care este implicat: Hotelul Yaki, vânzările de tricouri, cărţi, DVD-uri, dar şi contractele de imagine. (Foto: Mediafax)
Câteva idei:
- Brandul Hagi a fost evaluat în 2008 la două milioane de euro anual.
- Coca-Cola, Texaco, Gillette, BMW, BRD şi Vodafone sunt companiile care l-au ales pe Gheorghe Hagi pentru a le promova produsele.
- Încasările cărţii, dar şi ale DVD-urilor care îi poartă numele pot fi estimate la 346.000 de euro.
- Impactul DVD-ului inclus în pachetul cotidian al GSP este estimat de specialiştii în publicitate la 200.000 de euro.
Efectul Hagi. Un nume de 70 milioane de euro în economia României
Mitică Dragomir, în Financiarul: "avem un proiect foarte tare, o acţiune de marketing către toata Europa privind vânzarea drepturilor de televiziune din 2011. Dacă o facem cu cap, cred că vom avea o finalitate." Şeful Ligii Profesioniste de Fotbal vorbeşte şi despre cât primesc acum cluburile de fotbal din drepturile de difuzare: pentru campioană, în jur de patru milioane de euro, iar celei de pe ultimul loc in jur de un milion.
Mitică Dragomir: "Pot să traiesc cu 10 milioane de lei vechi pe lună"
TVR 1 a acoperit, în general, echilibrat campania electorală, dar a acordat puţină atenţie acesteia în emisiunile sale informative obişnuite. Realitatea TV l-a prezentat pe preşedintele în exerciţiu cu un ton mai degrabă negativ, iar pe Mircea Geoană într-o lumină pozitivă. Iar Traian Băsescu a avut parte de cea mai amplă acoperire media, pe un ton preponderent negativ, la Antena 1 şi în ziarele Jurnalul naţional, Cotidianul şi Gândul, arată un raport preliminar de monitorizare al OSCE, citat de Hotnews.
Raport OSCE: Băsescu, prezentat într-o lumină negativă de trusturile Realitatea şi Intact
Românii au stat şi cu ochii pe site-urile de ştiri în ziua alegerilor, care au înregistrat un trafic mult mai mare faţă de o duminică obişnuită, când, de obicei, traficul scade faţă de restul săptămânii, observă Business Standard. Realitatea.net a reuşit să atragă 212.218 de vizitatori unici, în creştere cu 83% faţă de duminica trecută, şi 1,7 milioane de afişări. La rândul său, site-ul antena3.ro a atras 0,64 milioane de afişări şi 118.931 de vizitatori unici, în creştere cu 32% faţă de duminica trecută.
Cu cine au “votat” românii pe TV şi în online
Principalele grupuri de comunicare din ţară se declară de un optimism destul de rezervat în ceea ce priveşte evoluţia pieţei autohtone anul viitor. Este posibilă o uşoară revenire a în a doua jumătate a anului viitor, fără a avea loc modificări spectaculoase faţă de 2009, notează Financiarul, care a stat de vorbă cu Radu Florescu (Saatchi), Mihaela Nicola (The Group), Dan Medrea (Grey) şi Manuela Necula (Ogilvy)
Marile grupuri de comunicare întrevăd o revenire timidă a pieţei media autohtone, începând cu iulie 2010
Publicitatea românească se pregăteşte de un nou val de scăderi. Scenariul pozitiv prevede o creştere de maxim 5% a pieţei de media în 2010, iar cel realist indică deprecieri de până la 15%, analizează Daily Business, care a discutat cu Oana Petroff (Mindshare) şi cu Ileana Tomescu - foto (Brand Connection). “Ne întoarcem în urmă cu cel puţin 5 ani în privinţa instabilităţii şi a practicilor de piaţă”, avertizează Oana Petroff.
Criza a mărit numărul licitaţiilor din partea clienţilor, care au avantajul unor preţuri foarte mici (uneori mult mai mici) oferite de agenţiile care se luptă pe conturile de comunicare.
Agenţiile de media trag semnalul de alarmă: Ne întoarcem cu 5 ani în urmă
După îndelungi amânări, divizia cehă a grupului CME va lansa la sfârşitul acestei luni versiunea MTV pentru Republica Cehă şi Slovacia, notează Broadbandtvnews.com, citat de Hotnews. MTV Cehia face parte din portofoliul local al CME, care mai cuprinde postul TV Nova, Nova Cinema şi Nova Sport. Aceeaşi sursă anunţă separat că operaţiunile MTV Networks Baltic au fost suspendate pe termen nelimitat şi înlocuite cu MTV Europe.
Pe scurt: Apare MTV Cehia, dispare MTV Baltic, AOL anunţă o nouă identitate de brand, Twitter pregăteşte o ofertă pentru companii, publicitatea în presa din SUA continuă să scadă
Microsoft ar fi dispusă să plătească pentru ca publicaţiile magnatului media Rupert Murdoch să fie scoase din indexul de căutare al Google, dar să figureze în căutările făcute cu motorul Bing, scrie Financial Times, citând surse apropiate discuţiilor, relatează Hotnews. Mai mult, se pare că Microsoft discută şi cu alte grupuri media pentru a le convinge să-şi retragă site-urile din Google.
Microsoft, dispusă să plătească pentru ca publicaţiile magnatului Murdoch să fie retrase din indexul de căutare al Google
BBDO Worldwide a obţinut pentru a patra oară consecutiv titlul de „Cea mai premiată reţea de comunicare din lume”, conform The Gunn Report, citat de IAA. BBDO şi-a surclasat principalul competitor la acest premiu cu 43 de puncte.
BBDO este cea mai premiată reţea de comunicare din lume, potrivit The Gunn Report
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.roVeniturile din publicitate ale ziarelor din Statele Unite au scăzut cu aproape 28% în trimestrul al treilea, continuând un declin marcat de disponibilizări, falimente şi închiderea mai multor cotidiene, scrie MediaPost, citat de Wall Street. Veniturile din formatul print, cât şi online au scăzut la 6,4 miliarde dolari în trimestrul al treilea faţă de 8,9 miliarde dolari, cât erau în acelaşi trimestru al anului trecut.
Publicitatea din presa americană, în declin - 28% in T3
Ăștia fac orice pentru a opri ascensiunea Google. Dar in zadar :)