Agenţia NewsIn trece prin schimbări radicale. Va fi total reorientată şi îşi va păstra doar câteva dintre produse, precum fluxul video. Nu va mai fi o agenţie generalistă, la concurenţă cu Mediafax. Din cei peste 100 de oameni, vor rămâne, din informaţiile paginademedia.ro, 20-30 de jurnalişti.
Mihnea Vasiliu, directorul operaţional al grupului Realitatea Caţavencu se ocupă de rentabilizarea agenţiei NewsIn, pe care patronul Sorin Ovidiu Vîntu a decis să o păstreze în grup. Într-un interviu acordat în exclusivitate paginademedia.ro, Mihnea Vasiliu vorbeşte de măsuri.
Mihnea Vasiliu:
“NewsIn nu mai poate fi o agenţie generalistă, care face de toate pentru toţi. În momentul de faţă, nu mai este loc pe piaţă pentru o astfel de agenţie.”
Legat de numărul celor restructuraţi: “Nu pot da încă o cifră foarte clară. Pot spune că reducerile de personal vor fi consistente.”
Interviul, pe larg:
Petrişor Obae: Ce măsuri de restructurare s-au luat?
Mihnea Vasiliu: Nu s-a luat nicio decizie încă. Vor exista reduceri de personal, în mod cert. Toate acestea ţin de o strategie la care lucrez acum şi depinde de ce produse ale NewsIn vor fi păstrate.Care este strategia?
NewsIn nu mai poate fi o agenţie generalistă, care face de toate pentru toţi. În momentul de faţă, nu mai este loc pe piaţă pentru o astfel de agenţie. NewsIn are unele produse profitabile, dar are şi altele care merg în pierdere. Cele neprofitabile vor dispărea, împreună cu oamenii care se ocupă de ele. Totul este legat de o strategie pe care acum o conturez, în aceste zile.Care sunt produsele profitabile?
De exemplu, are un flux video în regulă, care se bazează pe informaţiile şi producţiile de la Realitatea TV. Acest flux va rămâne, în mod sigur. Mai este producţia de conţinut pentru companiile de telefonie mobilă, care va fi, de asemenea păstrată. Este o integrare de ştiri din diverse domenii. Practic, NewsIn integrează informaţia şi o postează pe platformele de telefonie mobilă. Şi vorbesc doar de două produse profitabile, probabil vor mai fi şi altele.Fac aceste schimbări pentru că în media generalistă nu sunt atât de mulţi clienţi care să o mai susţină. Ne orientăm pe nişe, nu o să ne mai concentrăm pe media generalistă. Ştiu prin ce am trecut cu Mediafax şi sunt conştient de cât de mică e piaţa. Nu există nicio şansă pentru un al doilea jucător pe această zonă.
O să păstrez ce trebuie păstrat şi elimin ce trebuie eliminat
Unde e ieşirea?
NewsIn poate să speculeze resursele din grup, precum ştirile video, care pot fi vândute foarte bine. Speculezi acolo unde ai un avantaj competitiv.Realitatea.net are conţinut video, unde e diferenţa?
Fluxurile video ale NewsIn sunt destinate posturilor TV, sunt la o calitate ridicată, sunt produse de televiziune de difuzat pe post. Realitatea.net se adresează utilizatorului final, end-userului, fluxul NewsIn este pentru profesionişti, pentru posturile TV. Nicio televiziune nu se abonează la cnn.com, de exemplu. Foloseşte fluxul profesional APTN.Câţi oameni vor rămâne după această reaşezare?
Ca director operaţional al grupului Realitatea Caţavencu, am mandatul să profitabilizez NewsIn în trei luni. O să păstrez ce trebuie păstrat şi elimin ce trebuie eliminat.Agenţia are cum peste 100 de oameni, este evident că sunt costuri enorme pentru o astfel de echipă.
Sunt produse care pot fi făcute cu mult mai puţin oameni
Din informaţiile paginademedia.ro, vor rămâne 20-30 de angajaţi.
Nu pot da încă o cifră foarte clară. Pot spune că reducerile de personal vor fi consistente. Sunt produse care pot fi făcute cu mult mai puţin oameni.Mai poate fi numită NewsIn o agenţie de ştiri?
Bineînţeles, o agenţie de ştiri nu trebuie neapărat să dea toate informaţiile, de la mersul trenurilor la viaţa politică. Este o agenţie pentru că transmite ştiri pentru clienţi.E această strategie recunoaşterea înfrângerii de către Mediafax?
Nu cred că este vorba de un eşec. Cred că a fost o confuzie legată de poziţionarea strategică de la început. Nu ştiu exact, eu nu eram aici la acea vreme. Din câte ştiu, s-a poziţionat ca o agenţie care să se concentreze pe fluxul video şi pe zona de business. NewsIn a ajuns generalistă inerţial, dar nu cred că asta a fost gândirea.Să nu uităm însă contextul. Într-o piaţă media în expansiune, poate ar fi avut loc şi NewsIn. Dar, în această perioadă, piaţa media se contractă.
ISTORIE: Mihnea Vasiliu a condus agenţia Mediafax, direct, timp de şapte ani. În 1992, Mediafax era o agenţie de monitorizare. Mandatul lui Mihnea Vasiliu a fost clar: să bată Rompres (agenţia naţională de presă, actualul Agerpres). În 1998, când trustul de presă al lui Adrian Sârbu s-a extins, Mihnea Vasiliu a fost avansat în grupul de conducere a noii structuri. A plecat din MediaPro către Realitatea Caţavencu în 2006.
Foto: HotNews
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii