Formatul va fi punctul forte al noului Observator, susţine Sorin Alexandrescu, directorul executiv al Antenei 1. În ce priveşte Observatorul de până acum, Alexandrescu spune categoric că "buletinul de ştiri al Antena 1 nu este un copy/paste al buletinului de ştiri de la Pro TV."
Alexandrescu:
„Accentele pe care le punem noi în aşa-numitul model de business tabloidizat sunt destul de relative.”
În partea a doua a interviului, Sorin Alexandrescu vorbeşte de diferenţele dintre Antena 1 şi Pro TV, despre rolul lui Gheorghe Voicu, redactor şef al Observatorului, despre politica de vânzări, dar şi despre relaţia cu Dan Matiescu.
Iată partea a doua a interviului:
Petrişor Obae: Ce se întâmplă cu Observatorul?
Sorin Alexandrescu: Nevoia de schimbare a Observatorului vine dintr-o realitate a vieţii. În momentul de faţă, dacă ne uităm la formatele buletinelor de ştiri care există pe tot spectrul TV, vedem o anumită uniformizare şi cred că cel mai bun moment ca noi să facem o repoziţionare şi o abordare mult mai diferită a consumatorului. Când spun asta, mă refer, în principal, la faptul că modelul actual, care e promovat - nu mă refer neapărat la Observator, ci la toată zona de ştiri din piaţa - e acela prin care dramatizarea este vectorul principal.Mai concret?
Cred că ceea ce se întâmplă în momentul de faţă scoate în evidenţă o singură secvenţă, aceea a senzaţionalului din ştire, acea porţiune care practic aduce şocul pe care ştirea îl transpune la nivelul consumatorului.Nu este adevărat, totuşi, că acest model, care promovează dramatizarea, este şi cel care a vândut? Nu din acest motiv Antena 1 a ales acest format, pentru că ProTV dramatizând a reuşit să câştige audienţă?
Eu cred că nu e vorba de faptul că Antena 1 a copiat un model de business de la Pro TV pentru că, practic, buletinul de ştiri al Antena 1 nu este un copy/paste al buletinului de ştiri de la Pro TV. Accentele pe care le punem noi în aşa-numitul model de business tabloidizat sunt destul de relative. Există în abordarea pe care o avem noi o anumită componentă destul de aproape de ceea ce vom face odată cu schimbarea modului în care prezentăm ştirile. Şi cred, încă o dată, că important este ceea ce îşi doreşte consumatorul pentru că ceea ce vinzi, de foarte multe ori, înseamnă şi relevanţa pe care o are produsul pe care îl prezinţi consumatorului şi nu doar impactul sau senzaţionalul din ştire.Dar aţi tras linie şi să vedeţi cât ratind faceţi cu actualul format ?
Cu siguranţă că avem nişte analize pe care le facem zilnic vizavi de performanţele buletinelor de ştiri. Ştim exact unde stăm, dar mai ştim foarte bine că pentru a fi relevant trebuie să avem o poziţionare foarte clară şi cred că această poziţionare pe care noi am setat-o în strategia pe care o avem este cea mai bună şi cea mai relevantă pentru telespectator.Antena1 a încercat, dar n-a reuşit să copieze la acelaşi nivel Pro TV-ul şi atunci v-aţi spus că trebuie să faceţi altceva?
E nu m-aş exprima în sensul în care noi am copiat Pro TV-ul.S-a inspirat, nu neapărat copiat.
Nici măcar atât, am putea să spunem că există un anumit transfer de nou dintre televiziunea noastră de ştiri şi Antena 1, dar nu cred că există sub nicio formă o tendinţă de a copia ceea ce se întâmplă pe Pro TV. Pro TV e un model de business foarte diferit de ceea ce avem noi şi sunt două entităţi care au într-o anumită manieră bazine de consumatori care probabil că se întâlnesc într-un anumit punct, dar cred că fundamental avem nişte diferenţe semnificative.
Gică Voicu este în momentul de faţă parte din toată strategia pe care o avem cu relansarea
Acum vreo şase luni venea la Observator Gică Voicu, schimbând mult mai vizibil faţa Observatorului către zona de senzaţional şi dramatizare. În aceste şase luni, nu a mers această abordare?
De la momentul la care Gică Voicu s-a alăturat echipei Observatorului, lucrurile au mers foarte bine. Gică a adus extrem de multe lucruri importante atât în compoziţia ştirilor cât şi în modul în care acestea sunt prezentate şi n-am putea spune că Gică Voicu a venit la momentul respectiv cu o reţetă de model de business care funcţiona.Gică Voicu a venit cu anumite idei şi cu o anumită strategie care practic a venit să completeze ceea ce exista la Observator în momentul respectiv. Acesta este şi motivul pentru care Gică Voicu este în momentul de faţă parte din toată strategia pe care o avem cu relansarea.
Aceste luni, în care s-a pus accent pe dramatizare şi tabloid, nu au mers ca formulă?
Nu pot să sun că accentele s-au pus pe dramatizare şi tabloidizare. Eu nu cred că s-a întâmplat lucrul ăsta.Aşa se vede, ca telespectator.
Depinde foarte mult cum ne uităm la formatele existente pe piaţă pentru că, dat fiind faptul că există o anumită uniformizare ai o tendinţă naturală să crezi că tot ceea ce se întâmplă este la fel. Ai o tendinţă naturală pentru că, în general, telespectatorii au tendinţa naturală de zapping. Şi în momentul în care ştirile noastre sunt în efect, mă refer în general la respectivul interval orar, cu siguranţă că la un moment dat se caută senzaţionalul din celălalt canal şi probabil că impresia este asta, în mod efectiv şi realist, noi n-am urmărit să copiem ceva sau să împingem foarte tare într-o anumită direcţie.Dar cum este audienţa Observatorului de acum, faţă de audienţa Observatorului de acum şase luni?
Din punct de vedere al contentului, structura Observatorului s-a îmbunătăţit.Din punct de vedere al audienţei?
Şi din punct de vedere al audienţei.Este mai mare audienţa de acum faţă de cea de atunci?
În momentul ăsta, pe target-ul pe care este setată staţia, este mult mai mare.Bun, acum se merge pe un format mai puţin senzaţional cu un om care este setat pe senzaţional. Cum credeţi că se vor potrivi cele două lucruri?
Eu cred că este important să facem o diferenţiere între persoană şi sistem. Eu cred că este foarte important să facem o diferenţiere între persoană strategie şi sistem pentru că tot acest format pe care îl vom lansa va face parte dintr-o strategie care a fost definită într-un sistem în care Gică Voicu reprezintă partea de coordonare a schimbării.
Pe 2010 avem un start foarte bun
Putem vorbi despre rezultatele Antenei 1 pe 2009? Din punct de vedere financiar, cum a terminat Antena1 anul 2009 şi ce-şi propune pe 2010?
Antena 1 a terminat 2009 seminificativ peste media pieţei. Aşa cum ştiţi, piaţa în 2009 a înregistrat un recul destul de important. Practic, noi am demonstrat faptul că noi putem să performăm împotriva trendului, într-o anumită manieră. Odată lucrurile au fost foarte evidente din punctul de vedere al cotelor de audienţă 22% este un paramentru foarte important. Din punct de vedere al veniturilor, lucrurile au stat destul de bine, practic noi nu am înregistrat o scădere a veniturilor liniar la nivelul pieţei şi am reuşit să amortizăm o parte din acest recul.Faţă de anul trecut, cum sunt previzionate încasările pe anul 2010?
Pe 2010 avem un start foarte bun.Ce stă la baza acestui start, s-a mai dezmorţit piaţa?
Avem un model de business fundamental diferit. La sfârşitul anului trecut, am decis să internalizăm vânzările, începând cu luna ianuarie. Structura a fost finalizată. Modul în care această structură abordează piaţa cu o strategie foarte diferită faţă de ceea ce se întâmpla cu structura anterioară. Există o apropiere mult mai evidentă faţă de nevoile pe care le au clienţii.Asta ce înseamnă, preţuri mai mici?
S-ar putea ca în anumite cazuri să reprezinte şi preţuri mai mici. În momentul de faţă sunt o evidenţă şi cred că cel mai important lucru este să poţi să ajungi să creezi echilibru între ceea ce îşi doreşte clientul şi ceea ce poţi să îi oferi.
Responsabilitatea mea este operaţionalul la nivelul staţiei, responsabilitatea colegului meu Dan Matiescu este financiară
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.roDespre ce altfel de apropieri mai este vorba?
Cred că este vorba de o anumită zonă în care noi înainte nu am păşit atât de adânc şi aici mă refer la complexitatea nevoilor pe care le are clientul. Pentru că, practic, vânzarea spaţiului TV nu înseamnă numai vânzarea de GRP-uri, vânzarea spaţiului TV înseamnă foarte multe proiecte speciale .Vânzarea spaţiilor speciale înseamnă foarte mult din transferul valorilor pe care le are un brand cu o anumită parte din conţinut, respectiv o anumită parte din emisiune. Vânzarea spaţiului TV înseamnă foarte mult din suprapunerea valorilor staţiilor pe valorile pe care le au brandurile clienţilor noştri şi cred că aici noi nu am făcut foarte mulţi paşi înainte.
Sunteţi Director executiv Antena1, pe aceaşi poziţie era înainte şi Dan Matiescu. Cum vă împărţiţi poziţia cu Dan Matiescu?
Această poziţie nu a exista niciodată la Antena 1. Iar din punctul de vedere al faptului cum ne împărţim atribuţiile, este foarte simplu. Responsabilitatea mea este operaţionalul la nivelul staţiei, responsabilitatea colegului meu Dan Matiescu este financiară.Responsabilitatea la nivel de staţie nu presupune şi responsabilitatea financiară?
Depinde unde punem accentele, responsabilitatea operaţională are şi o componentă financiară , responsabilitatea financiară, de multe ori, nu are şi o componentă operaţională.Deci, practic, aţi preluat atribuţiile de conducere ale lui Dan Matiescu?
Da.
Comentarii