Brandul de ţară al României va fi prezentat la 24 mai. Deocamdată se ştie că trebuie să fie puternic, robust şi diferit de al altor ţări. Vestea bună e că la noi produsul este mai bun decât imaginea turiştilor despre el, scrie Gândul. Mai bine de 80% dintre turiştii străini nu au idee ce le poate oferi România. Când vine vorba de ştiri despre ţara noastră, 100% sunt negative.
"Dacă nu găsim un element care să diferenţieze brandul României de al altor ţări, trebuie să inventăm unul. De urgenţă", spune Eulogio Bordas, consultantul companiei THR.
Jurnalistul Ion Cristoiu a declarat, pentru Mediafax, că nu a discutat cu nimeni oficial despre o eventuală numire a sa la şefia TVR, dar ar refuza hotărât o propunere în acest sens şi pledează în continuare pentru numirea lui Robert Turcescu la conducerea Televiziunii Române.
"Dacă m-ar chema cineva, aş refuza hotărât pentru că s-ar crea impresia catastrofală şi falsă a unei negustorii între mine şi Traian Băsescu. Eu nu fac negustorii cu nimeni şi cred că nici Traian Băsescu nu face asemenea negustorii, domnia sa dorind să fie iubit sincer", a spus Ion Cristoiu.
Cristoiu: Aş refuza hotărât şefia TVR; pledez pentru Robert Turcescu
Alexandru Sassu, preşedintele-director general al SRTv, a declarat, în plenul Parlamentului, că Televiziunea Publică nu va fi una depolitizată, atât timp cât premierul Emil Boc îi cere o emisiune săptămânală, la TVR, arătând totodată documentul primului-ministru. În replică, purtătorul de cuvânt al Executivului, Ioana Muntean, a declarat pentru Mediafax: "Solicitarea premierului Emil Boc a fost întemeiată pe articolul 9 din Legea 41/1994. Perioada pe care o traversăm impune ca primul-ministru să se adreseze direct românilor, pentru a comunica deciziile luate la nivelul Guvernului."
Guvernul: Adresa trimisă TVR de Boc este bazată pe lege
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.roConvenţia Organizaţiilor de Media (COM) protestează faţă de decizia Acces Press, reţea de distribuţie controlată de Grupul Editorilor şi Difuzorilor de Presă (GEDP), de a interzice comercializarea revistei Kamikaze, considerând-o un act de cenzură. În consecinţă, solicită Primăriei Capitalei şi primăriilor de sector să facă publice condiţiile de funcţionare a reţelei Acces Press şi să impună de urgenţă condiţii prin care astfel de acte de cenzură să nu se poată repeta, informează Mediafax şi HotNews.
Bugetele primilor 10 advertiseri pe TV au crescut în primele două luni ale acestui an cu 18,8% faţă de perioada similară a anului trecut, până la 368,4 milioane de euro. Faţă de ianuarie-februarie 2008, top 10 investitori în publicitatea pe micile ecrane au alocat o sumă cu 2,3% mai mică în 2010, scrie Financiarul într-o analiză dedicată acestui subiect. Reprezentanţii Omnicom Media Group România declară că televiziunea va atrage şi în acest an aproximativ 65% din investiţiile publicitare.
Top 10 advertiseri TV: bugete mai mari cu 18,8% în două luniProfesorul Colin Egan, şeful catedrei de marketing din cadrul IEDC-Bled School of Management din Slovenia, una dintre cele mai importante instituţii de acest fel din Europa, a vorbit într-un interviu acordat Wall-Street despre greşelile pe care marile companii le comit în relaţia cu brandurile lor, motivele pentru care consumatorii renunţă la anumite mărci.
"Am observat că românii petrec în medie 5 secunde pentru a alege un produs. Acest fapt arată că brandul este în mintea consumatorului, acolo este şi competiţia reală, nu în piaţă. Companiile ar trebui să-şi îndrepte întreagă atenţie spre consumator. Brandurile şi proprietăţile imobiliare sunt singurele două active care s-au apreciat de-a lungul istoriei", declară Colin Egan.
Profesor la o renumită şcoală europeană de business: Oamenii de marketing sunt disperaţiConsiliul Local Timişoara a aprobat, în unanimitate, marţi, în timpul unei şedinţe, acordarea, post-mortem, a titlului de cetăţean de onoare jurnalistului Mile Cărpenişan, care a murit, săptămâna trecută, la Spitalul Judeţean de Urgenţă din Timişoara, scrie Mediafax.
Mile Cărpenişan a devenit, post-mortem, cetăţean de onoare al TimişoareiRenunţarea la emisiile TV în format analogic, care le permit utilizatorilor să recepţioneze gratuit cu o simplă antenă programele TV ale posturilor publice şi ale principalelor posturi comerciale din România ar trebui să fie făcută cu precauţie, având în vedere veniturile mici ale utilizatorilor şi faptul că televizorul este principală metodă de informare atât pe piaţa locală cât şi în regiune. Declaraţia a fost făcută de Valentin Popoviciu, director de dezvoltare al RCS&RDS - cel mai mare furnizor de servicii TV din România, la un seminar organizat de autoritatea de reglementare în comunicaţii.
RCS&RDS: Guvernul să fie atent cum închide emisiile TV analogice, pentru că televizorul e principala metodă de informare a românilorTurner Broadcasting a desemnat compania Discovery Networks Europa Centrală să coordoneze vânzările de publicitate pentru postul TCM România, începând cu 1 aprilie 2010, informează Wall-Street şi HotNews.ro. Pentru celălalt post pe care îl operează în România, Cartoon Network, Turner Broadcasting colaborează cu Cable Direct pe partea de vânzări de publicitate.
Grupul Kondiment, jucător pe piaţa regională de digital marketing, a numit-o în funcţia de marketing&pr manager pe Adela Marchiş, care are o experienţă de 5 ani în industria de marketing şi comunicare, au anunţat reprezentanţii companiei, informează Daily Business şi HotNews.
Agentia de publicitate Propaganda, condusă de Adrian Ţuluca, a ieşit cu bine din primul an de criza, atingându-şi obiectivul de venituri fixat la 8 milioane euro şi mizează pe o creştere de circa 10% în 2010, scrie Daily Business. "La 31 decembrie nu ajunseserăm încă la afaceri de 8 milioane euro. Însă unele proiecte (puse la punct în 2009) s-au decalat, piaţa de media a trecut printr-o serie de schimbări, staţiile de televiziune au fost şi ele mai înţelegătoare, aşa că am reuşit să ajungem la 8 milioane euro la data de 24 februarie 2010", punctează Adrian Ţuluca.
Agentia Propaganda vrea să crească precaut în 2010. "Daca baţi maioneza prea puţin, se taie"Adevărul publică un reportaj din culisele emisiunii Cronica cârcotaşilor, după ce reporterul ziarului a asistat la filmările emisiunii. „Cârcotaşii“ şi echipa lor se adună în platou în fiecare marţi, după ora 21.00.
În „bucătăria“ CârcotaşilorFestivalul Cannes Lions a prezentat oficial componenţa juriilor la majoritatea secţiunilor, iar România este singura ţara din Europa de Est reprezentată în juriul PR Lions, secţiunea dedicată relaţiilor publice, scrie HotNews pe scurt.
Pe scurt: Cannes Lions şi-a prezentat oficial juriulNoua campanie de comunicare Dedeman, care se va derula pe tot parcursul anului pe TV, outdoor şi radio, are în centru familia, ca şi anul trecut, noutatea constând în soluţiile propuse pentru "tratarea" monotoniei din cuplu. Campania cuprinde cinci spoturi şi este semnată de McCann Erickson, informează Daily Business şi HotNews.
Regia de vânzări F5 X-Media lansează un nou produs: Direct Sales, care este un serviciu de marketing bazat pe performanţa măsurată în click-uri, leaduri şi vânzări, au anunţat oficialii regiei de vânzări. Serviciul se adresează afacerilor care comercializează produse şi servicii online sau care desfăşoară campanii de colectare de date, notează Money.ro şi HotNews.
Compania de consultanţă de brand şi design Seed Consultants a realizat procesul de branding pentru VIP Air, un nou jucător pe piaţa de aviaţie de tip business, scrie Wall-Street.
Seed Consultants a creat brandul VIP AirAgenţia de comunicare OgilvyOne Worldwide a lansat o campanie prin intermediul căreia îşi propune să găsească cel mai bun om de vânzări din lume. Agenţia a lansat competiţia pe pagina sa de pe YouTube, invitându-i pe utilizatori să încarce materiale video în care să prezinte cele mai bune tehnici pentru o vinde o cărămidă, scrieDaily Business.
OgilvyOne caută cel mai bun vânzător din lume. Crezi ca poţi vinde o cărămidă roşie?Aleksandr Lebedev, fostul agent KGB la Londra a preluat pachetul majoritar de acţiuni la publicaţia Evening Standard şi a început în octombrie să ofere cadou ziarul pentru care cititorii trebuiau de 182 de ani să plătească, majorând şi tirajul de la 255.000 la 610.000 exemplare. Ce doreşte însă Lebedev cu ziarele britanice? Vladimir Putin le spune continuu oligarhilor să investească în Occident, cita ziarul The Guardian o persoană din anturajul lui Lebedev. Oligarhul vrea să-i arate lui Putin că poate aduce sub controlul său părţi din massmedia occidentale, inclusiv în ce priveşte imaginea Rusiei în Vest, scrie România liberă.
Ce doreşte să facă Lebedev cu ziarele britanice?Autorul cărţii “Challenge Communications, un ghid practic de Media Neutral Planning (APG)”, Julian Saunders, va susţine un workshop pe această temă, la IAA House, pe 12 aprilie. Workshopul îşi propune să abordeze noutăţile care au apărut legate de Media Neutral Planning (MNP), din viziunea lui Julian Saunders. Încă din 2003-2004, când făcea research pentru cartea sa, şi-a propus să dezvolte tehnici practice pentru a veni în ajutorul clienţilor şi agenţiilor, scrie IAA.ro.
Workshop pe tema Media Neutral Planning, pe 12 aprilieErik Huggers, directorul diviziei BBC Online, a anunţat că aproximativ jumătate din cele 407 site-uri ale companiei vor fi închise, relatează Financiarul, care citează paidcontent.co.uk.
50% din site-urile BBC vor fi închiseInvestiţiile în publicitatea globală din mediile tradiţionale au început să dea semne de redresare în a două jumătate a anului trecut, potrivit Financiarul care citează date furnizate de Nielsen Global.
Publicitatea la radio a crescut cu 1,9% în EuropaPrincipalele posturi publice de televiziune din Rusia au provocat marţi indignarea presei scrise şi a bloggerilor, după dublul atentat sinucigaş de la metroul din Moscova, ele fiind acuzate de cenzură, subordonare faţă de Kremlin şi incompetenţă, informează Mediafax, care citează AFP.
Televiziunile publice ruse, acuzate de autocenzură pe tema atentatelor de luni
Comentarii