RCS & RDS a calculat greşit. “4 servicii ori 4 luni gratuite” nu înseamnă 16 luni de servicii gratuite, aşa cum se spune în spotul operatorului de cablu. În consecinţă, spotul a fost interzis de la difuzare.
[flashvideo filename=video/rds.flv /]
Reclama interzisă azi de CNA ruleză pe TV de mai bine de o lună şi jumătate, după cum se arată în reclamaţia trimisă de Romtelecom la CNA.
Potrivit monitorizării CNA, spotul a fost difuzat de TVR1, Kanal D, B1TV, PrimaTV.
Romtelecom, unul dintre concurenţii RCS & RDS, îşi face dreptate la CNA
Consiliul Naţional al Audiovizualului a luat în discuţie spotul RDS în urma unei reclamaţii primite din partea Romtelecom.
“Din modul în care este formulată afirmaţia de mai sus ar rezulta că RDS oferă potenţialilor clienţi 16 luni gratuite, fapt care nu este conform cu ceea ce RDS oferă de fapt publicului, deoarece, în fapt, gratuitatea oferită de RDS este doar 4 luni pentru fiecare serviciu şi doar dacă sunt contractate toate cele 4 tipuri de servicii oferite de RDS: TV, Internet, telefonie fixă şi telefonie mobilă”, se arată în sesizarea semnată de Romtelecom.
CNA-ul a cerut şi părerea Consiliului Român pentru Publicitate (RAC)
Consiliul Etic a decis că spotul RDS este unul înşelător, potrivit Codului de Practică în Publicitate elaborat de RAC.
“Afirmaţia „16 luni de servicii gratuite” completată prin nota de subsol prin nota de subsol cu următorul text “Oferta disponibilă la contractarea a 4 servicii cu abonament şi valabilă până la 30 iunie 2010” poate crea consumatorului impresia că timp de cele 16 luni el beneficiază gratuit de toate cele 4 servicii contractate când, în fapt, două dintre servicii beneficiază fiecare de către 4 luni gratuite, în timp ce altele 2 beneficiază de 16 luni de gratuitate”.
Decizia CNA:
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.roConsiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat spotul RDS cu o somaţie de intrare în legalitate, pentru faptul că induce în eroare telespectatorii cu privire la serviciile oferite, prin indicarea a 16 luni de gratuitate care, în fapt, nu sunt oferite.
Decizia votată astăzi de CNA interzice difuzarea clipului publicitar, în formula actuală.
Comentarii
Eu, de exemplu, faceam reclama asta, exact cu sloganul asta, dar ofeream gratuitate doar in 16 zile de Luni.