Skip to main content

STUDIU PILOT: Oana Cuzino şi Andreea Raicu, bune pentru reclamele la produsele de îngrijire şi cosmetice

 

Oana Cuzino, prezentatoarea de la Ce se întâmplă, doctore şi Andreea Raicu sunt vedetele cele mai potrivite pentru a face reclamă la produse de îngrijire şi înfrumuseţare. Cele două vedete s-au detaşat dintr-un mic eşantion de nume testate de compania de cercetare Exact într-un studiu pilot.

Publicitate

Studiul Exact a cercetat doar şase vedete autohtone. Iată scorul pe vedetele testate în acest studiu.

Cum se potrivesc cele şase vedete în reclamele pentru produsele beauty?

vedete-celebrity-endorsement

Din cele şapte vedete testate, Oana Cuzino şi Andreea Raicu au obţinut scoruri mari şi la capitolul notorietate, după cum se vedea în graficul de mai jos:

vedete-celebrity-endorsment-2

Principalele concluzii ale studiului:

  • Oana Cuzino şi Andreea Raicu sunt vedetele care ar fi cele mai potrivite (dintre cele testate) pentru a face reclamă la produsele de îngrijire şi înfrumuseţare, urmate, la mică distanţă, de Andreea Berecleanu. Aceste vedete au obţinut valori ridicate pe atributele care contează cel mai mult pentru produsele beauty (Încredere, Expertiză, Atractivitate), dar au şi niveluri ridicate ale notorietăţii.
  • Monica Dascălu şi Sorana Cârstea înregistreaza un scor mediu de endorsement, însă potenţialul lor de promovare a produselor din categoria beauty este unul destul de ridicat. Ele pot deveni high endorseri în condiţiile în care le creşte nivelul de notorietate, care, momentan, este mai degrabă unul de nişă.
  • Valentina Pelinel înregistrează un scor destul de scăzut de endorsement, dar şi potenţial redus de a reprezenta un produs beauty, din cauza notorietăţii scăzute: doar 58.9% au auzit de ea, iar cei mai mulţi nu o cunosc la fel de bine ca pe celelalte vedete. Totuşi, cei care o cunosc bine şi foarte bine (destul de puţini la număr) au asociat-o destul de puternic cu atributele relevante pentru categoria beauty. Dacă îi creşte nivelul de notorietate, dar şi famuliaritatea (prin creşterea nivelului de vizibilitate în media), ar putea fi un endorser foarte bun.

Studiul Celebrity Endorsement este un pilot al companiei Exact. Cercetarea urmăreşte gradul în care o personalitate poate promova un anumit brand sau tip de produs. Într-o fază ulterioară, studiul va pune faţă în faţă atributele vedetei cu calităţile şi imaginea unui brand.

Studiul a fost făcut telefonic, în perioada 18 – 21 martie. Eşantion probabilistic, reprezentativ la nivel urban, persoane cu vârste între 15 şi 49 de ani.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus