Vremuri grele pentru pescari. Două reviste cu origini comune încearcă din răsputeri să îî momească. Pe cine să aleagă?
Războiul Aventuri la pescuit – Super Pescar s-a acutizat zilele trecute. Chiar aproape de intrarea la Târgul Super Pescar, Aventuri la pescuit îşi promova propriul eveniment cu un afiş (mash) cât un bloc: "Pescari, nu vă risipiţi banii. Cel mai mare târg de pescuit începe abia la 22 septembrie."
Pe piaţă sunt doar două reviste pentru pescari. Doi jucători, dar totuşi prea mulţi pentru o “baltă” atât de mică. O “media telenovelas” cu relatii, despărţiri şi răzbunări, dar… cu miros de peşte:
Romaero, 9 septembrie. Revista SuperPescar deschide un târg de toamnă. Momeli, undiţe, plase, pescari înrăiţi. La câteva sute de metri de intrarea în expoziţie, pe un bloc întreg, revista concurentă îşi promovează propriul târg: “Pescari, nu vă risipiţi banii. Cel mai mare târg de pescuit începe ABIA la 23 septembrie. Expo Aventuri la Pescuit”
Pe lângă banner, două maşini cu portavoci ataşate circulau pe Bulevardul Ficusului şi promovau evenimentul concurent. “Mi se pare un gest de disperare din partea lor”, spune Cristi Vezure, editorul SuperPescar. “E parte a unei campanii, nu îndemnăm oamenii să nu intre la târgul lor”, dă replica Sorin Vulpe.
Vezure nu e străin de Aventuri la pescuit. El a înfiinţat-o. Piaţa e prea mică pentru doi, spune el. Dar înainte de cifre şi de comentarii, istoria tumultoasă a celor două titluri şi a celor doi protagonişti: Cristi Vezure şi Sorin Vulpe.
Aventuri la pescuit a foast lansată de Cristi Vezure. Ulterior, a fost cumpărată de Caţavencu. Grupul era condus atunci de Sorin Vulpe şi nu ajunsese încă în grădina lui Sorin Ovidiu Vîntu. Lucrurile au mers bine şi după vânzarea către SOV. Pentru completarea veniturilor din revistă, se organiza Târgul Aventuri la Pescuit. Fiecare ediţie genera zeci de mii de euro profit. Până în vara lui 2009.
În iulie 2009, Cristi Vezure este schimbat din poziţia de publisher cu Sorin Vulpe. Nu avea “experienţă financiară”. În decembrie, revistele din grupul Caţavencu sunt vândute către manageri. Aventuri la pescuit e luată de Sorin Vulpe. Cristi Vezure pleacă cu toată echipa şi îşi face propriul titlu, Super Pescar. Este susţinut financiar de sora sa, Liliana Panait şi de Laurenţiu Ionete.
Vezure: Un gest de disperare. Vulpe: A fost un mesaj mai tăios (...) Nu e o campanie reactivă
Cum a apărut afişul taman la o aruncătură de băţ de Romaero, iar maşinile cu portavoci circulau chiar prin faţa târgului? Sorin Vulpe, proprietarul Aventuri la Pescuit, spune că este parte a unei campanii de promovare a Târgului:
"Avem aceeaşi campanie şi în alte zone din Bucureşti, nu este o campanie reactivă. Poziţia lui este foarte bună, este într-o zonă circulată. Face parte dintr-o campanie de promovare care include şi TV (Pro TV) şi Outdoor. Iar maşina a circulat şi în alte zone din Bucureşti, nu numai acolo."
Mesajul nu bate la Târgul Super Pescar? "Pescari, nu vă risipiţi banii. Cel mai mare târg de pescuit începe ABIA la 23 septembrie. Expo Aventuri la Pescuit"
Sorin Vulpe:
"Nu le-am spus pescarilor să nu meargă la târgul lor, ci să nu îşi risipească banii. Intr-adevar, este un mesaj mai taios. Dar este normal, cand ce fac ei este sa copieze. "
Cristi Vezure vede "disperare" în gestul celor de la Aventuri la pescuit:
Cristi Vezure:
"Aşa înţeleg ei concurenţa, într-o piaţă liberă. Nici în alte domenii nu am văzut aşa ceva. Din punctul meu de vedere este un gest de disperare. Eu îmi văd de treaba mea şi las cumpărătorii să decidă. O fac prin mijloace civilizate."
"În mod normal - m-am consultat şi cu avocaţii - i-aş putea acuza pentru ceea ce, juridic, se numeşte diminuarea beneficiului. Ei au îndemnat oamenii să nu cumpere de la mine. Vino cu o ofertă mai bună, dar nu cu astfel de mesaje. Totusi, nu ii voi actiona in judecata."
De cealaltă parte, Vulpe spune că are toate argumentele pentru afirmaţiile din mesaj: "Târgul nostru chiar e cel mai mare, şi după numărul de bilete vândute, şi după suprafaţa de închiriat şi numărul expozanţilor."
O baltă prea mică pentru doi “pescari”
De ce această gâlceavă între o piaţă cu doar doi jucători? Este singurul răspuns agreat de ambele părţi: nu este loc de doi. Miza este clară: supravieţuirea.
Cristi Vezure estimează publicitatea pentru produse "pescăreşti" la aproximativ 150.000 de euro. "Ambele reviste merg în pierdere, mai mare sau mai mică. În condiţiile de costuri pentru o revistă glossy, banii nu ajung pentru două titluri", spune el.
Estimările lui Sorin Vulpe sunt şi mai optimiste: până în 100.000 de euro publicitatea pe această nişă. Alte venituri vin din târgurile de specialitate organizate de cele două reviste, precum cel în cauză.
În aceste condiţii, ambele titlturi înregistrează pierderi. La Super Pescar, anul acesta pierderea se ridică la aproximativ 20-30.000 de euro, spune Laurenţiu Ionete, unul dintre acţionari. La Aventuri la pescuit (incluzând revista, site-ul şi târgul), Sorin Vulpe estimează un minus de 200.000 de euro pe 2010.
Care va fi efectul razboiului pescaresc?
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro"Din mesajele de pe forumul Super Pescar si din reactiile expozantilor, reiese ca si-au facut mai mult rau decat bine", spune Vezure. "Eu aş prefera să meargă la ambele târguri, să vadă diferenţa", declara Vulpe.
Comentarii
pentru justa informare a celor care va viziteaza site-ul imi permit sa depan aici cateva amintiri cu si despre reviste, pesti si alte mamifere ....
- cr. vezure a lansat revista cu lirele unor italieni incercand sa faca bani din propriul hobby.
- catavencu ( cu s. vulpe boss) a cumparat pachetul majoritar la un pret modic ( "daca nu ne-o dati voi pe 2 lei , facem noi alta si va ingropam...") ulterior "avp" a fost maritata la pachet lui sov cu 5 lei
- in perioada sa de glorie in cadrul Grupului RTV , revista era pe plus ( in situatie de cvasi-monopol pe nisa articolelor de pescuit!! , cel putin 100 de mii pe an ) pana cand veneau costurile "over-head". eeei, aici incepeau frictiunile vulpe ( big boss) - vezure ( publisher)....
- la un moment dat , la initiativa lui vezure s-a organizat un targ de pescuit la sala polivalenta.a fost un succes financiar si conducerea Grupului a hotarat: facem unul pe an !
-intre timp a venit criza , vulpe n-a mai avut loc de vezure in vizuina si l-a alungat sa vanda publicitate specifica
- intre redactie si vulpe nu a curs lapte si miere si in decembrie s-au tirat cu totii sa faca un nou tilu impreuna cu... vezure care "mobilizase" cativa investitori si pe sora-sa .
- vulpe si buscu, au gasit la randul lor niste investitori ( chiar au talent la lucrul asta..:-)) care sa sustina reaparitia revistei si continuarea targului.200 de mii s-au dus deja....pai daca recunosti ca piata, TOATA , e de 100 de mii , te apuci sa cheltui dublu. Daca ai "experienta financiara'' sau alte "ganduri', da !
- vulpe a mers pe la toti cei pe care fostul sau subaltern vezure ii "mulsese" de publicitate in trecut si le-a promis ca le da si moka , daca nu intra in superpescar.
- de abia astept episodul urmator al inclestarii , nu-i asa, titanice , intre vulpe si vezure.inainte de inclestare mai astept si reactia baietilor de la Cabela's- actionari( citeste platitori ) la aventuri si care nu par tocmai calmi:-) in ultima vreme
.
P.S. Domnu Obae, primiti ceva de la Vulpe ca-i tzinetzi mash-ul asta pe blog ?