ACTUALIZARE: Bugetul de media anual al Vodafone este, potrivit informaţiilor paginademedia.ro, între 17 şi 20 de milioane de euro. Oficialii Vodafone spun că "valoarea bugetului nu este disponibilă", dar dau mai mult detalii despre licitaţie în exclusivitate pentru paginademedia.ro. Declaraţiile lui Angus Slater, Chief Marketing Officer Vodafone România, în articol.
Contul Vodafone se întoarce la McCann, după ce, un an şi jumătate, a fost administrat de OMD. Licitaţia pentru contul de media al operatorului de telecomunicaţii a fost câştigată de agenţia condusă de Bogdan Enoiu.
McCann a concurat pentru buget cu OMD (care a deţinut contul) şi cu MEC, agenţie condusă de Bogdan Prăjişteanu.
Agenţia McCann (care are în portofoliu şi creaţia pentru Vodafone) va fi noul cumpărător de media începând din toamnă.
Anunţul oficial al Vodafone în continuare.
Până la începutul lui 2010, contul de media al Vodafone în România a fost la McCann. A trecut la OMD după o decizie luată la nivel internaţional. Primele disensiuni între OMD şi Vodafone au apărut în vara anului trecut. Din informaţiile paginademedia.ro, problemele au fost generate de preţurile mult prea mici cerute furnizorilor de către OMD pentru reclamele Vodafone.
Ruperea Vodafone România de OMD a avut loc luna trecută (după cum paginademedia.ro a scris în exclusivitate AICI). Compania de telefonie mobilă a trimis către OMD România, la începutul lunii iulie, informarea oficială legată de întreruperea colaborării. Oficialii Vodafone au confirmat pentru paginademedia.ro că vor organiza o licitaţie (pitch, în termenii industriei) pentru a alege noul cumpărător de media.
Procesul de selecţie al viitoare agenţii media în România s-a derulat rapid, ţinând cont de importanţa contului. Licitaţia nu a fost organizată de Vodafone România, ci a fost coordonată de la sediul internaţional al Vodafone.
Angus Slater, Chief Marketing Officer, Vodafone Romania, la începutul lunii iulie:
“Vodafone Romania va organiza un pitch pentru activitatea de media buying, ca parte a strategiei noastre de a ne asigura în permanenţă că suntem competitivi din punctul de vedere al prezentei şi contractelor încheiate pe piaţa locală”.
Anunţul Vodafone legat de McCann:
Bucureşti, 23 august 2011
“După un proces de evaluare riguros şi foarte competitiv, Vodafone România anunţă căUniversal McCann a fost selectată ca agenţia sa de achiziţie şi planificare media, începând cu data de 1 octombrie a acestui an. Prin acest pitch, am dorit să ne asigurăm că vom continua să întărim valoarea brandului Vodafone pe piaţa locală, împreună cu agenţia care a răspuns cel mai bine nevoilor şi strategiei noastre”, a spus Angus Slater, Chief Marketing Officer, Vodafone Romania.
Vodafone Romania este divizie a Vodafone Group Plc.. Vodafone este cel mai mare grup de telecomunicaţii mobile din lume, cu un număr de 381 milioane de clienţi în întreaga lume, înregistrat la 30 iunie 2011. Vodafone are divizii în 30 de ţări de pe cinci continente şi peste 40 de reţele partenere în întreaga lume. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.vodafone.com.
Angus Slater, Chief Marketing Officer Vodafone România: în etapa finală au fost selectate 4 agenţii. (...) 3 au participat efectiv la pitch
Care au fost agenţiile finaliste? Cine a făcut parte din comisia de licitaţie?
În etapa finală a pitch-ului, au fost selectate 4 agenţii: Zenith, OMD, MEC si Universal McCann. Trei dintre acestea au participat efectiv la pitch (OMD, MEC, Universal McCann), fiind evaluate de o echipa formata din reprezentanti ai Vodafone Romania, Vodafone Procurement Global si Vodafone Group Media Services.
Care au fost criteriile de selecţie?
Printre cele mai importante criterii putem menţiona strategia de cumpărare şi planificare media, echipa/resursele alocate Vodafone Romania, referinţele clienţilor din România. Pentru a asigura imparţialitatea totală a procesului de selecţie, Vodafone Procurement Global a angajat o companie externă care să supervizeze şi să auditeze întregul proces. Selecţia a fost un proces transparent în care am folosit instrumente extinse, specific pitch-urilor media.
Cât a contat faptul că McCann are şi bugetul de creaţie?
Cele două zone – media şi advertising – sunt distincte şi nu am căutat să le aducem împreună, prin prisma colaborării cu aceeaşi agenţie. Nu acesta a fost scopul pitch-ului nostru, ci, după cum spuneam, acela de a ne asigura că generăm cât mai multă valoare pentru brandul Vodafone pe piaţa locală.
Care este valoarea bugetului anual al vodafone pentru romania?
Not available.
Citeşte şi:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
Traiasca scumpa noastra companie de telefonie mobila, Vodafone Romania!
Traiasca 23 August!
Traiasca lupta infratita a popoarelor impotriva armelor nucleare!