Ministerul Turismului şi Dezvoltării a lansat o nouă licitaţie pentru promovarea brandului turistic. Bugetul: 2 milioane de euro. După încheierea primei etape a licitaţiei, zilele trecute, trei agenţii de publicitate s-au înscris la promovarea brandului turistic al României.
Ministerul va ţine cont, în evaluarea participanţilor la licitaţie, şi de numărul de premii internaţionale (la festivalurile Cannes Lions sau Effie) atrase de companii.
Cine sunt agenţiile şi ce condiţii a pus Ministerul Turismului, în continuare:
McCann Erickson România, consorţiul TBWA România, TBWA Paris şi TBWA Johannesburg şi agenţia germană Jung von Matt au depus dosarele de participare la licitaţie.
Printre condiţiile de participare se numără realizarea unei cifre de peste 4 milioane de euro în ultimii trei ani, prezentarea a minimum 3 contracte pentru proiecte similare şi … premii internaţionale la Cannes Lions sau la Effie.
Agenţiile participante trebuie să plătească o garanţie de aproximativ 40.000 de euro.
TBWA România a intrat în consorţiu cu TBWA Johanesburg şi TBWA Paris. Compania TBWA Paris a câştigat, de trei ori consecutiv, titlul de Agenţia anului la Cannes. TBWA Johannesburg s-a numărat printre cele mai creative agenţii de la Cannes în anul 2009.
McCann Erickson România, agenţia lui Bogdan Enoiu, a câştigat nouă premii la Cannes Lions 2011, printre care şi două Grand Prix-uri pentru campania Rom American.
Obiectivele campaniei, potrivit caietului de sarcini:
- Creşterea notorietăţii prin informarea publicului ţintă despre România ca destinaţie turistică şi creşterea atractivităţii României ca destinaţie turistică pentru publicul-ţintă
- Comunicarea elementelor care diferenţiază România ca destinaţie turistică: natura nealterată, autenticitatea şi unicitatea elementelor culturale.
Ce vrea, concret, ministerul?
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro"Efectele campaniei se vor regăsi concret în includerea României pe harta turismului internaţional, ca destinaţie turistică de calitate competitivă la nivel global într-o serie de produse şi experienţe de călătorie. Pentru 2015, obiectivul este de a dubla numărul de turişti faţă de 2009."
Comentarii